Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Anita*
#683817
Bernie schreef: Hij was inderdaad helemaal gezond, dus dat werkt zeker in zijn voordeel. Als je hier natuurlijk later/te laat was achter gekomen zou het al een heel ander verhaal zijn geworden. :-\

Ook vertelde de da nog dat hij erg mooi slank is en een goede spierlaag heeft, dus ook dat werkt in zijn voordeel.

Hij blijft tot nu toe redelijk rustig ondanks de harde knallen hier, de tv hard zetten werkt dus goed. (behalve tegen de hoofdpijn dan  :-X)

Hij heeft nu steeds hele kleine beetjes eten gehad (ongeveer 1 eetlepel per keer) en dat blijft er goed in.

Gelukkig het gaat dus redelijk goed, fijn dat het eten erin blijft en voor je hoofdpijn.een finimalletje ;)
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#683826
Bernie schreef: Hij was inderdaad helemaal gezond, dus dat werkt zeker in zijn voordeel. Als je hier natuurlijk later/te laat was achter gekomen zou het al een heel ander verhaal zijn geworden. :-\

Ook vertelde de da nog dat hij erg mooi slank is en een goede spierlaag heeft, dus ook dat werkt in zijn voordeel.

Hij blijft tot nu toe redelijk rustig ondanks de harde knallen hier, de tv hard zetten werkt dus goed. (behalve tegen de hoofdpijn dan  :-X)

Hij heeft nu steeds hele kleine beetjes eten gehad (ongeveer 1 eetlepel per keer) en dat blijft er goed in.

klinkt goed hoor.... ! Op naar een goed herstel dan maar!
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#684107
Met Barney gaat het gelukkig nog steeds goed, hij heeft zich gisteren tijdens het vuurwerk netjes rustig gehouden, we waren lekker bij hem gaan zitten. ;)
Vanmorgen sprong hij wel een paar keertjes op van een harde knal (ze zijn hier nu soms nog bezig >:( )
Dus we proberen hem toch zo rustig mogelijk te houden.
Hij krijgt nog steeds kleine beetjes gekookte kip, ben het wel wat op aan het bouwen. Hij barst ook echt van de honger, maar hij zal het toch even flink rustig aan moeten doen.
Als alles goed blijft gaan dan krijgt hij morgen carnibest kip, wel fijn gemalen en nog even gekookt.
Vannacht ben ik nog beneden blijven slapen, maar als alles goed blijft gaan duik ik vanavond toch weer mijn eigen bedje in.
Hopelijk hebben we het ergste gehad en blijft het goed gaan met mijn ventje. :-*
Gebruikersavatar
Door Angelique
#684123
Fijn dat het goed gaat en dat het vuurwerk is meegevallen.
Is ze ontlasting ook goed, dat was hetgene waar ik extra op moest letten nadat hier een maag geopend was geweest.
Wel vervelend dat hij honger heeft, maar hou het toch nog maar even bij de kleine beetjes voer, het is niet niks die operatie die hij heeft gehad.
Door Bajka
#684127
Jeetje wat schrikken zeg en wat goed van jullie om direct naar de da te gaan.
Ik hoop dat Barney snel weer opknapt.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#684128
Angelique schreef: Fijn dat het goed gaat en dat het vuurwerk is meegevallen.
Is ze ontlasting ook goed, dat was hetgene waar ik extra op moest letten nadat hier een maag geopend was geweest.
Wel vervelend dat hij honger heeft, maar hou het toch nog maar even bij de kleine beetjes voer, het is niet niks die operatie die hij heeft gehad.
Hij heeft gisterochtend gepoepd 2x, de eerste keer was goed, de tweede dun, maar wel normale kleur, dat was ook normaal volgens de da, hij had toen nog niks gegeten.
Verder heeft hij nog niet gepoepd, maar hij krijgt ook maar hele kleine beetjes, hoop wel dat hij vanavond poept. De da had hier ons inderdaad ook op gewezen (ook dat hij niet zo snel zal hoeven poepen, aangezien hij helemaal leeg was), dus dat houden we goed in de gaten.
Probleem was natuurlijk ook dat hij met dat vuurwerk niet naar buiten was te krijgen.

En inderdaad zal hij het voorlopig met kleine beetjes voer moeten doen. Gister is hij begonnen met een kleine eetlepel per keer. Nu krijgt hij wel iets meer (moest dat langzaam opbouwen als het binnen bleef), maar het blijven, zeker voor het formaat hond als Barney, hele kleine hapjes.

Verder houden we zijn temperatuur in de gaten en zijn slijmvliezen e.d.
Door Ike
#684295
Jeetje meis, lees dit nu pas, wat een toestand! Gelukkig dat het al weer beter gaat met Barney, een dikke knuffel voor jullie :-*
Gebruikersavatar
Door Nitus
#684299
Ook ik lees dit nu pas.... Jeetje zeg, wat een ellende en zorgen! Hoe gaat het vandaag met de patient en met jou? En hoe reageren de andere honden op Barney? Doen ze een beetje voorzichtig met hem?
Geef Barney maar een voorzichtige knuffel :-*.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#684830
Nitus schreef: Ook ik lees dit nu pas.... Jeetje zeg, wat een ellende en zorgen! Hoe gaat het vandaag met de patient en met jou? En hoe reageren de andere honden op Barney? Doen ze een beetje voorzichtig met hem?
Geef Barney maar een voorzichtige knuffel :-*.
Het gaat gelukkig hartstikke goed met Barney.
Vandaag weer naar de da geweest voor controle en die was ook zeer tevreden, ik mag weer langzaam CB gaan toevoegen, beginnend met de kipversie. Ik maal het voor de zekerheid nog wel een keertje en doe er heet water over.
Hij moet natuurlijk nog wel een tijd rustig aan doen (dat wordt nu het moeilijkst), ook om de wond in zijn buik goed te laten genezen, maar ook die ziet er tot nu prima uit.

Ik ben vreselijk blij dat het allemaal zo goed is afgelopen en hoop dat het zo goed blijft gaan met hem.

Ikzelf zit er alleen totaal doorheen. Ik had zelf al veel pijn en na een paar nachten op de bank wordt dat er niet beter op. Maar Barney was toch even belangrijker.
Vanavond ga ik weer naar mijn eigen bedje.

De andere honden vonden het allemaal maar een beetje vreemd, maar na even voorzichtig aan Barney te hebben gesnuffeld is er niks aan de hand. Ze laten hem goed met rust. Alleen Jane is loops, dus dat moet ik in de gaten gaan houden. Barney is wel geholpen, maar op een gegeven moment vind hij haar wel erg interessant, dus dan ga ik ze scheiden.
Door conleeuw
#684836
oh gelukkig joh, dat het zo goed gaat. Ik kan mij voorstellen dat jij helemaal op ben..... maar, de eind is in zicht, nog even en je heb de oude Barney weer lekker terug en dan kan jij lekker bij komen. STerkte ermee ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door