Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door *Inge*
#686906
Hallo allemaal,
Ik kom de toestand met Trixie even updaten.  Sinds ze Gardenal krijgt, heeft ze geen aanvallen meer gehad.  Dat was al een hele opluchting voor ons, maar onze kleine meid knapte toch niet op, zoals we gehoopt hadden.
Ze blijft onrustig, niet tevreden, superhongerig, veel blaffen...  Ook haar onzindelijkheid is toegenomen.  Toen ik 2 januari na 3 dagen logeren bij mijn vriend thuiskwam en haar situatie nog steeds niet echt super te noemen was heb ik aan de dierenarts gevraagd om een bloedname te doen.
Het "vreemde lopen" waar ik in een ander topic al iets over gezegd had, was te wijten aan een combinatie van factoren: de dosis medicatie die misschien iets te hoog was voor haar, waar ze duizelig door werd. En ik kan me best voorstellen dat je als hond dan staat te dansen op je poten als je dan ook nog eens blind bent.  De bloedname was voor haar situatie vrij goed, lever- en niertesten, witte en rode bloedcellen, alles was zelfs prima en nergens waren dus aanwijzingen om aan een ernstige ziekte te denken.
Het vermoeden van de DA en zijn dochter is dus dat Trixie naar alle waarschijnlijkheid een soort beroerte heeft gehad.  Ze vertoont tekenen van dementie (die ervoor niet aanwezig waren): het ronddolen in huis, het onzindelijk zijn, blaffen/janken zonder aanwijsbare reden, commando's vrijwel niet meer herkennen, de ene keer ontroostbaar zijn en de andere keer wil ze niet rustig worden voor je bij haar komt zitten...
Komt hier ook nog eens bij dat ondanks de lasik er nog steeds vocht op haar longen zat woensdag.  Het betert naar mijn mening ook niet want regelmatig hoest ze hartverscheurend, en ze piept bij het ademen, het lijkt haar op sommige momenten ook verschrikkelijk veel moeite te kosten.  Als je haar wilt optillen moet je haar opnemen met je arm tussen haar achterste en voorste pootjes door (dus horizontaal), want pak je haar op de normale manier op, snakt ze meteen naar adem en begint ze weer te hoesten.
De beslissing om haar in de zeer nabije toekomst te moeten laten inslapen lijkt stilaan onafwendbaar...  :'(
Ik heb het er al met mijn ouders over gehad, er zijn momenten dat mijn hart bloedt als ik haar zo zie sukkelen.  Maar dan zijn er ook momenten dat ik het niet over mijn hart krijg om het te laten doen, wanneer ze tegen me aan komt liggen en in mijn hals likt.  Uiteindelijk weet ik wel dat het misschien beter is voor haar, want ik denk dat het met de dag lastiger voor haar wordt.  Het jammere is dat alle 4 de gezinsleden "ja" moeten zeggen, dat zijn we zo overeengekomen, en mijn jongere broer er absoluut niet van wil weten.  Volgens mij verwacht hij nog een miraculeuze genezing ofzo.  :-\
Ergens hoop ik ook nog dat het zal beteren, elke ochtend als ik wakker word weer opnieuw...
Door Fido
#686910
euthanasie kan je ook zien als het laatste stukje liefde die je dier kan geven.

Ik wens je veel sterkte en kracht met het nemen van een moedige maar ook liefdevolle beslissing!
Door 202Spots
#687420
Trixie schreef: onze kleine meid knapte toch niet op ,zoals we gehoopt hadden.
Ze blijft onrustig, niet tevreden, superhongerig, veel blaffen...  Ook haar onzindelijkheid is toegenomen. 

de dosis medicatie die misschien iets te hoog was voor haar, waar ze duizelig door werd.
En ik kan me best voorstellen dat je als hond dan staat te dansen op je poten als je dan ook nog eens blind bent. 

dat Trixie naar alle waarschijnlijkheid een soort beroerte heeft gehad. 

Ze vertoont tekenen van dementie (die ervoor niet aanwezig waren): het ronddolen in huis, het onzindelijk zijn, blaffen/janken zonder aanwijsbare reden, commando's vrijwel niet meer herkennen, de ene keer ontroostbaar zijn en de andere keer wil ze niet rustig worden voor je bij haar komt zitten...

Komt hier ook nog eens bij dat ondanks de lasik er nog steeds vocht op haar longen zat woensdag. 

regelmatig hoest ze hartverscheurend, en ze piept bij het ademen, het lijkt haar op sommige momenten ook verschrikkelijk veel moeite te kosten. 

pak je haar op de normale manier op, snakt ze meteen naar adem en begint ze weer te hoesten.

De beslissing om haar in de zeer nabije toekomst te moeten laten inslapen lijkt stilaan onafwendbaar...  :'(
Het klinkt misschien hard...maar wanneer ik alles zo op 'n rijtje zie staan,dan is het in MIJN ogen belangrijker om aan je hondje te denken dan om op "toestemming" van je broer te moeten wachten...wanneer is het voor je broer genoeg lijden geweest? Wat moet je hondje nog meer doorstaan alleen  omdat HIJ niet wil doen wat het beste voor haar is?
Vind ik wel egoisties van je broer hoor...en wanneer de rest van de familie het daar mee eens is en Trixie dan nog langer laat lijden,dan is dat OOK egoisties van jullie...

Kijk aub naar TRIXIE en doe wat het beste voor HAAR is!!!
En kijk niet naar wat het beste voor je broertje is!!!
Door *Inge*
#687592
Allemaal bedankt voor jullie reacties hoor  :-*

Ik weet dat inslapen het beste is voor haar, en we gaan dat ook hier in huis laten doen zodat ze in een vertrouwde omgeving is.  We willen het wel doen op een ogenblik dat iedereen thuis is, en op zijn/haar manier afscheid kan nemen.
Indien er niets meer aan haar situatie verbetert (en volgens mij hebben we echt wel alles geprobeerd wat we konden), laten we haar zaterdag inslapen.  :'(

Het doet me enorm veel pijn en ik voel me ergens ontzettend machteloos dat ik haar niet meer kan helpen...  Maar haar leven nodeloos rekken terwijl 't er alleen maar op verslechtert omdat één iemand tegenwerkt, laat ik niet gebeuren.

Ze is 13 jaar mijn beste maatje geweest en ze verdient een waardige manier van sterven...
Door 202Spots
#687603
Het doet me enorm veel pijn en ik voel me ergens ontzettend machteloos dat ik haar niet meer kan helpen...
Het enige wat je nog voor haar kan doen is haar voor de laatste keer te helpen....
veel sterkte ....
The Last Battle
If it should be that I grow frail and weak
And pain should keep me from my sleep,
Then will you do what must be done,
For this -- the last battle -- can't be won.
You will be sad I understand,
But don't let grief then stay your hand,
For on this day, more than the rest,
Your love and friendship must stand the test.
We have had so many happy years,
You wouldn't want me to suffer so.
When the time comes, please, let me go.
Take me to where to my needs they'll tend,
Only, stay with me till the end
And hold me firm and speak to me
Until my eyes no longer see.
I know in time you will agree
It is a kindness you do to me.
Although my tail its last has waved,
From pain and suffering I have been saved.
Don't grieve that it must be you
Who has to decide this thing to do;
We've been so close -- we two -- these years,
Don't let your heart hold any tears.
-- Unknown
Gebruikersavatar
Door *Monique
#687609
het zijn vreselijke beslissingen om te nemen. Ik heb er de laatste 5 jaar ook al 2 keer voor gestaan. Je hondje zal je dankbaar zijn dat je voor haar de juiste beslissing hebt genomen. Het doet vreselijk veel pijn, maar later zul je er de rust in vinden dat het de juiste was.
Ontzettend veel sterkte
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door