Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door catokatink
#679722
Ik heb het hele barfplaats al afgezocht maar het niet kunnen vinden. Gisteren heb ik ph sticks (100 staafjes, meten ph van 0 tot 14 en ze zijn van Merck) gekocht bij de apotheek  maar hoe lees ik die staafjes af?
Op het doosje staan dus cijfers van 1 tot 7 en aan de andere kant van 7 tot 14 en onder elk cijfer staan 4 verschillende kleuren vakjes. Als ik nu een plasje opgevangen heb en ik doe  het staafje erin kan ik dan meteen kijken of moet ik een minuut wachten? Welk kleurvakje moet ik aanhouden, in elk geval ik sta voor een raadsel. Wie o wie kan mij raad geven.
Door Lizzy
#679774
Je moet de strip in de urine dopen en er direct weer uit halen. Even langs de rand van je opvang-bakje strijken om het overtollige urine eraf te halen. Dan direct aflezen.
Door catokatink
#679819
Ja, dat begrijp ik en dan houd ik die bovenste kleurblokjes aan, dus die pal onder die cijfers staan. En wat is de bedoeling van die andere kleurblokjes?
Onder alle cijfers staan 4 kleurblokjes, weet je ook waar die voor zijn? 
Ik probeer het morgen even bij daglicht.
Door Lizzy
#679824
catokatink schreef: Ja, dat begrijp ik en dan houd ik die bovenste kleurblokjes aan, dus die pal onder die cijfers staan. En wat is de bedoeling van die andere kleurblokjes?
Onder alle cijfers staan 4 kleurblokjes, weet je ook waar die voor zijn? 
Ik probeer het morgen even bij daglicht.
Alle kleurtjes tellen mee in de bepaling van de pH waarde. Je moet het stripje dus bij het doosje houden en kijken naar welke kleurtjes het meest overeen komen met wat op het doosje staat. Je ziet vanzelf dat het hele stripje mee kleurt.
Door catokatink
#680071
Ik heb net gemeten en het kwam overeen met 6. Deze zomer had ik een teefje die niet goed in haar vel zat.  Daar ben ik toen mee naar een 2de lijns kliniek geweest voor een buikecho. Daar kwam uit dat er gruis in de blaas zat.
Dat was dus in haar urine niet te zien. Ik heb toen eurologist besteld en tijdens dat gebruik knapte ze zienderogen op. Ze heeft ook uitsluitend rodi gehad en af en toe wat smuldier compleet. Ik denk dat ik nu ook wel duck erbij kan geven. De komende dagen zal ik het nog eens op verschillende tijdstippen meten. Bedankt Lizzy voor het antwoord. De enige ervaring die ik met urinesticks heb is om glucose te meten toen een van onze honden suikerziekte had. Dat is al weer heel wat jaren geleden.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door