Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Stef@nie
#679522
Gisteren ben ik met Maxi naar de da gegaan omdat ze veel met haar kop schudde en aan haar oren zat te krabben. Ze heeft dus oormijt. Nu heb ik een oorcleaner mee gekregen (CleanAural) en Advocate, een giftig goedje dat de oormijten moet doden. Het werkt ook tegen wormen en vlooien. Maar ik zag dat het niet tegen teken is! En wat zit er vandaag boven Maxi's oog...een teek. Ik had al in het nieuws gehoord dat de teken dit jaar veel langer actief zijn (door temperatuur) en dat er ook steeds meer besmette teken zijn. Nou inderdaad, er zat er zich een lekker vol te zuigen. Die is inmiddels al lang verwijderd, maar ik wil nou graag een bescherming tegen teken. Ik gebruikte altijd Frontline, maar ik ben door berichten hier gaan inzien dat het echt troep is. Maar wat is verder een goede optie? Wat ik hier met de zoekfunctie heb gevonden is dat er niet echt een ander middel is wat de teken doodt... Klopt dat? Maar is het uberhaupt wel verstandig om nu, na die Advocate (wat ook als pipetje op de vacht moest worden leeggedrukt), ook nog Frontline te geven  :-\ ? En is die Advocate wel verstandig? De da zei dat ik die om de maand voor 3 maanden lang te herhalen...dus dat betekent veel gif! Rot gif  >:(
Door tt-tjes
#679540
Ik zou hier niet ook nog frontline bij geven, dan krijgt maxi veel te veel in 1 keer.

Als de advocate tegen die oormijt helpt zou ik het wel doen. Je zegt zelf dat je frontline gebruikte, dan kun je ook advocate geven, maar niet tegelijk.

Mijn honden krijgen ook advocate en in de zomer Pulvex tegen de teken (maar ook niet tegelijk).
#679543
Advocate en Frontline moet je niet tegelijk gebruiken. Ik zou het ook niet kort na elkaar gebruiken.

Voor een hele goede bescherming tegen teken kan je de Scalibor band gebruiken. Het is niet natuurlijk maar het beschermd wel tegen die rot teken.
Door Stef@nie
#679762
tt-tjes schreef: Ik zou hier niet ook nog frontline bij geven, dan krijgt maxi veel te veel in 1 keer.

Als de advocate tegen die oormijt helpt zou ik het wel doen. Je zegt zelf dat je frontline gebruikte, dan kun je ook advocate geven, maar niet tegelijk.

Mijn honden krijgen ook advocate en in de zomer Pulvex tegen de teken (maar ook niet tegelijk).
Ja, mij leek het ook te veel in één keer. Ik snap niet wat je bedoelt met als wanneer Advocate tegen oormijt helpt ik het wel moet doen? Wat doen? Fronline erbij geven...of  :-\;) Maar Advocate helpt dus niet tegen teken.
Ik gebruikte inderdaad altijd Fronline, maar sinds ik er hier het een en ander over heb gelezen, ben ik niet meer zo fan van Frontline... Om dezelfde reden ben ik ook niet zo fan van Advocate...ook gif.
Robert Koncarevic schreef: Advocate en Frontline moet je niet tegelijk gebruiken. Ik zou het ook niet kort na elkaar gebruiken.

Voor een hele goede bescherming tegen teken kan je de Scalibor band gebruiken. Het is niet natuurlijk maar het beschermd wel tegen die rot teken.
Maar is die Scalibor band niet ook giftig? Kan dat tegelijk dan geen kwaad?


Ik wil toch graag iets van bescherming tegen teken, aangezien ze nog steeds ronddwalen...
Ik moet die Advocate over een maand weer herhalen van de da. Een maand daarna nog een keer. Dus 3x in het totaal. Wanneer zou ik dan die Frontline nog kunnen geven? Ergens tussendoor? Dat lijkt me nog veel! En iets anders als de Scalibor band of Frontline, iets natuurlijk, is er niet echt tegen teken? Stomme beesten ook  >:( !
Door Lizzy
#679771
Al die middelen tegen vlooien en teken en mijten is gif. Hoe denk je anders dat deze supersterke dieren gedood worden? Dus of je nou Scalibor, Frontline, Pulvex of what-ever op je hond spuit: het is gif. En ik geloof absoluut niet in de onschuld van al deze troep. Je moet je ook afvragen wat veiliger is: het risico lopen op een besmette teek of levenslang gif op je hond spuiten tegen teken (die sowieso nooit 100% bescherming bieden, die middelen).
Door Stef@nie
#679879
Lizzy schreef: Al die middelen tegen vlooien en teken en mijten is gif. Hoe denk je anders dat deze supersterke dieren gedood worden? Dus of je nou Scalibor, Frontline, Pulvex of what-ever op je hond spuit: het is gif. En ik geloof absoluut niet in de onschuld van al deze troep. Je moet je ook afvragen wat veiliger is: het risico lopen op een besmette teek of levenslang gif op je hond spuiten tegen teken (die sowieso nooit 100% bescherming bieden, die middelen).
Ja precies. Het is dat ze nu oormijt heeft. Want zoals ik al zei besef ik dat het allemaal giftige troep is. Ik vroeg me daarom ook af of er nou niks natuurlijks is wat tegen teken beschermd? Ik wil liever helemaal geen frontline geven. Maar eerlijk gezegd, hoe klein de kans ook is op een besmette teek, ben ik wat angstig voor teken. Ik ben dus even goed aan het nadenken wat ik nou wil doen en neig er ook meer naar om geen frontline meer te geven. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik het een vreemd idee vind. Het is misschien net zoiets als het voeren van brokken. Het is zo normaal dat je die troep aan je hond geeft tegen vlooien en teken. Het is een raar idee om het niet meer te doen... :-\ . En omdat ik dus nog zo aan het twijfelen was (wel of geen gif tegen teken) vroeg ik me af of het uberhaupt wel kan als ze ook al advocate heeft gekregen. Maar dat is geen optie, dus ik denk dat ik er uit ben...geen frontline. Mag ik vragen wat jij aan je honden geeft tegen teken/vlooien/wormen etc, als je iets geeft?
Door Lizzy
#679881
Stef@nie schreef: Ja precies. Het is dat ze nu oormijt heeft. Want zoals ik al zei besef ik dat het allemaal giftige troep is. Ik vroeg me daarom ook af of er nou niks natuurlijks is wat tegen teken beschermd? Ik wil liever helemaal geen frontline geven. Maar eerlijk gezegd, hoe klein de kans ook is op een besmette teek, ben ik wat angstig voor teken. Ik ben dus even goed aan het nadenken wat ik nou wil doen en neig er ook meer naar om geen frontline meer te geven. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik het een vreemd idee vind. Het is misschien net zoiets als het voeren van brokken. Het is zo normaal dat je die troep aan je hond geeft tegen vlooien en teken. Het is een raar idee om het niet meer te doen... :-\ . En omdat ik dus nog zo aan het twijfelen was (wel of geen gif tegen teken) vroeg ik me af of het uberhaupt wel kan als ze ook al advocate heeft gekregen. Maar dat is geen optie, dus ik denk dat ik er uit ben...geen frontline. Mag ik vragen wat jij aan je honden geeft tegen teken/vlooien/wormen etc, als je iets geeft?
Tuurlijk!

In de hoogtij-dagen van de teek geef ik opgeloste tea tree-olie + lavendel-olie + geranium-olie + citronella-olie + cedar-olie. Daar wrijf ik de honden licht mee in. Maar verder controleer ik ze twee keer per dag. En ik gebruik geen gif tegen vlooien of teken. Tegen wormen ook niet, tenzij mijn honden wormen hebben. Dan gooi ik er Drontal in.
Door herder_lover
#679886
Ik kreeg tegen oormijt van Dara hier Otiderm gel. Een keer per dag inmasseren voor een week, daarna nog een kleine week AloCetic gebruiken en dat nu nog steeds regelmatig. Dat laatste is wel natuurlijk, dat eerste niet  ;)

Tegen teken gebruik ik wel frontline en dat gaat op zich goed. Maar ik woon in de tropen en dan heb je eigenlijk geen keus: of een sterk middel als Frontline, of een kans van 98% op een dode hond door tekenziekte  :-X

Geen moeilijke keus dus...
Door tt-tjes
#679887
Stef@nie schreef: Ik snap niet wat je bedoelt met als wanneer Advocate tegen oormijt helpt ik het wel moet doen?
Ik bedoelde, als die advocate helpt tegen oormijt dan moet je dat doen, maar niet de frontline erbij geven.

Ik gebruik in de zomer een paar maanden Pulvex, bevalt beter dan Frontline waar ze heel veel jeuk van kregen.
Het is natuurlijk wel gif maar ik kan geen teek vinden in die lange haren.
Laatst gewijzigd door tt-tjes op do 21 dec 2006, 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door K&D
#679893
tt-tjes schreef: Ik bedoelde, als die advocate helpt tegen oormijt dan moet je dat doen, maar niet de frontline erbij geven.

Ik gebruik in de zomer een paar maanden Pulvex, bevalt beter dan Frontline waar ze heel veel jeuk van kregen.
Het is natuurlijk wel gif maar ik kan geen teek vinden in die lange haren.
Pulvex is hetzelfde als Exil en daar zit permethrine in. Permethrine staat op de lijst van mogelijk carcinogene stoffen. Het werkt wel goed, alhoewel  er ook een zekere mate van resistentie tegen permethrine is in sommige streken. Ik zou zelf erg terughoudend zijn met het spul en liever niet vaker dan eens per jaar gebruiken. (liever helemaal niet)  Het werkt langer dan 1 maand.
#679958
Stef@nie schreef: Ja, mij leek het ook te veel in één keer. Ik snap niet wat je bedoelt met als wanneer Advocate tegen oormijt helpt ik het wel moet doen? Wat doen? Fronline erbij geven...of  :-\;) Maar Advocate helpt dus niet tegen teken.
Ik gebruikte inderdaad altijd Fronline, maar sinds ik er hier het een en ander over heb gelezen, ben ik niet meer zo fan van Frontline... Om dezelfde reden ben ik ook niet zo fan van Advocate...ook gif.
Maar is die Scalibor band niet ook giftig? Kan dat tegelijk dan geen kwaad?


Ik wil toch graag iets van bescherming tegen teken, aangezien ze nog steeds ronddwalen...
Ik moet die Advocate over een maand weer herhalen van de da. Een maand daarna nog een keer. Dus 3x in het totaal. Wanneer zou ik dan die Frontline nog kunnen geven? Ergens tussendoor? Dat lijkt me nog veel! En iets anders als de Scalibor band of Frontline, iets natuurlijk, is er niet echt tegen teken? Stomme beesten ook  >:( !
De scalibor band en Advocate kan je samen gebruiken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door