Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door oebaya
#681609
Het is uitgedraaid over een discussie over of het van botten komt en of een bepaalde dierenarts wel of niet pro vers is of barf is, maar waar het om gaat: een hondje dat al veel te lang diarree heeft is ondergesneeuwd. Als het mijn hondje was, had ik al lang bij de dierenarts gezeten. Hier is meer aan de hand, dan een keertje diarree.
gr.
Nicolette
Door Lizzy
#681613
Stef@nie schreef: Ik denk dat ik absoluut niet kan concluderen dat Maxi niet tegen botten kan. Ze heeft toch al een aantal maanden met succes barf gehad. Daarom snap ik ook niet zo goed waar de diarree nu ineens vandaan komt. Ik ben trouwens ook begonnen met makkelijke botjes en langzaam aan ben ik andere dingen gaan voeren. Kalfsbotten heeft ze nog nooit gehad. Tot nu toe alleen dingen als kippennekken, kippenvleugels, eendennekken, eendenvleugels, kippenkarkas, geitenribben, kalfsstaarten... en eigenlijk ging alles goed.

Maar ineens dus aanhoudende diarree. Even een update. Na de kippenvleugel kwam er dus een gemixte drol uit. Ze heeft daarna geen diarree meer gehad, maar nog een klein (verschillende kleuren) vast drolletje. Toen heb ik gisteren weer eens kippennekken gegeven (ik moest het toch proberen) en een half uur / uur daarna had ze weer lichtgele, dunne ontlasting. Niet waterdun, maar wat papperig. Zou dat nou direct een reactie op de kippennekken zijn geweest? En mag ik nu dan concluderen dat de kippennekken de oorzaak zijn? Al moet ik er wel bij zeggen dat ze toen de eerste keren aan de diarree was, geen kippennekken heeft gehad. Ik gaf pas weer kippennekken toen ze weer vaste ontlasting had en toen ging het dus weer mis. Het is een nieuwe lading kippennekken. Zouden deze misschien gewoon niet goed zijn? Ik vind het zo raar, wat ze heeft nog nooit eerder diarree gehad van kippennekken en die voer ik toch best regelmatig. Ik heb toch een rare hond  :-\
Nou Nicolette, volgens mij heb je dit topic ook niet helemaal goed gelezen. De hond van Stef@anie heeft weer normale ontlasting hoor.

Stef@anie, ik vind het op zich wel snel na het eten van de kippennekken, dat je hond weer dunne ontlasting heeft. De nekken zijn binnen 30 minuutjes nog niet verteerd. Dus ik weet het niet, of je die conclusie kunt trekken.... Ruiken de nekken verder goed?
Door Stef@nie
#681690
Lizzy schreef: Nou Nicolette, volgens mij heb je dit topic ook niet helemaal goed gelezen. De hond van Stef@anie heeft weer normale ontlasting hoor.

Stef@anie, ik vind het op zich wel snel na het eten van de kippennekken, dat je hond weer dunne ontlasting heeft. De nekken zijn binnen 30 minuutjes nog niet verteerd. Dus ik weet het niet, of je die conclusie kunt trekken.... Ruiken de nekken verder goed?
Precies, de ontlasting was gewoon weer vast. Maar na de kippennekken ging het dus weer even mis. Ik vond het inderdaad ook ontzettend snel, maar het was wel opvallend dat het precies toen weer mis ging. Ik heb zelf heel veel problemen met mijn darmen en ik reageer soms wel zo snel op bepaald eten. Ik weet niet of het te vergelijken is, maar als ik dat doe zou het dus misschien wel kunnen  :-\ . De kippennekken ruiken verder prima. Ik haal ze altijd daar en ze waren altijd goed. Maar ja, wie weet.  Maxi heeft nu in ieder geval geen kippennekken meer gehad en wel vaste ontlasting  :) ! Ik durf nog niet te hard te juichen, eerst maar eens zien hoe dit verder gaat.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door