Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Losy
#688439
Bij mijn vorige hond was ook malassezia vastgesteld ( door bioptie van de huid)
Onderliggende oorzaak : Atopie en een verminderd immuumsysteem .
Enkele maanden later een plots begin van manken.
Na een week geen betering foto's genomen :  botkanker.
Ik wil je zeker  niet ongerust maken , elk geval is anders , maar bij manken kan ik iedereeen aanraden : wacht geen weken om foto's te laten nemen.
Hoop dat je hondje vlug herstelt is Yvonne.!
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#688503
je laat me niet schrikken hoor  ;); het zijn van die dingen waar ik mijn achterhoofd wel rekening mee houd maar waar ik eigenlijk nog als een struisvogel mijn kop voor in het zand steek. Ik en Bas kunnen maar "zoveel" handelen per keer dus op het moment dat ik naar een DA ga ben ik weer zover dat ik "alles" aan kan.

(p.s. ik vind het heel schattig dat je Bas een hondje noemt.... Bas is een newfoundlander van 80kg.... alias Basje)
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#688518
Fijn dat er nu verbetering zit in die plekken op zijn huid, maar wel erg balen dat hij nog steeds mankt.
Hoop dat dat manklopen toch ook gauw beter wordt.
Geef kleine Basje maar een flinke knuffel. :-*
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#690041
en nou is hij ook nog aan de spuitpoep gegaan....  :-X Niet handig nu (sowieso niet) want nu krijgt zijn weerstand weer een tik...
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#690072
He gatver, hij zit op dit moment echt even niet lekker in zijn velletje. :-\
Geef hem nog maar een dikke bernerknuffel, dan duim ik dat hij zich nu gauw wat beter gaat voelen. :-*
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#690075
-Saskia- schreef: Potverdikkie...
Jij blij dat je hem vaak "mag" wassen... :-X
;D  ;D  ;D ja, dat wassen komt nu erg goed uit.... het stinkt zo goor (zurig) die poepharen (sorry... beetje goor zo).

ik zal het even aankijken anders word het een nachtje op de bank slapen vrees ik.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#690189
heb inderdaad maar op de bank geslapen; maar gelukkig hebben de diarreeremmers goed gewerkt en hoefden we er niet uit vanacht.

Toen mijn wekker ging stond hij al wel zo'n beetje bij de voordeur dus de nood was wel hoog; het is al wel wat ingedikt dus het spuit er nu niet meer uit maar hij voelt zich niet lekker.

En als "extraatje" zo ontzettend kreupel dat we maar een innieminnie wandelijng gedaan hebben....
Gebruikersavatar
Door Loti
#690265
Voor mijn teckel kreeg ik naast de Malaseb ook Surolan voorgeschreven, waarmee ik hardnekkige kleine plekjes dun moest insmeren. Dat voorkwam dat de ontsteking zich uitbreidde.
Rescue Remedy zalf is misschien ook een optie om de huid te laten herstellen.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#690321
Loti schreef: Voor mijn teckel kreeg ik naast de Malaseb ook Surolan voorgeschreven, waarmee ik hardnekkige kleine plekjes dun moest insmeren. Dat voorkwam dat de ontsteking zich uitbreidde.
Rescue Remedy zalf is misschien ook een optie om de huid te laten herstellen.
Dank je wel voor de tip; er zijn inderdaad plekjes die hardnekkig aanwezig proberen te blijven. Ik moet toch op korte termijn met Bas terug naar de dierenarts dus dan zal ik daar gelijk even naar vragen.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#691386
zo, wasbeurt zeven zit erop..

Bas heeft nu op zijn gehele lijf nog plekjes zitten die maar niet weg willen tot nog toe; hij heeft onrustige oren (net wel net geen oorontstoking) een rood oog en hij is nog steeds mank.

Al met al vind ik het onvoldoende en ga morgen de DA maar weer bellen; zeker voor die poot, daar moet gewoon duidelijkheid komen wat er mis is en of er wat aan te doen is of niet.
Door Lizzy
#691789
Ivonne schreef: zo, wasbeurt zeven zit erop..

Bas heeft nu op zijn gehele lijf nog plekjes zitten die maar niet weg willen tot nog toe; hij heeft onrustige oren (net wel net geen oorontstoking) een rood oog en hij is nog steeds mank.

Al met al vind ik het onvoldoende en ga morgen de DA maar weer bellen; zeker voor die poot, daar moet gewoon duidelijkheid komen wat er mis is en of er wat aan te doen is of niet.
Nah, gaat lekker... not... Tjonge Ivonne, wat een geklooi he... Sterkte. En ik ben benieuwd wat je DA gaat doen!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door