Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#725806
cheeta schreef: is het uitvloeisel al eens op kweek gezet zodat er een gerichte a.b. gegeven kan worden?
Nee, maar dat zou misschien ook nog wel een optie zijn.  :-\
Wel is het natuurlijk een feit dat door de verstopping van het neusgat vanwege de poliepen, bacteriën gemakkelijk kunnen gaan zitten broeien en het toch wel een zwak punt zal blijven.
#725828
Ze voelt zich nu ook duidelijk niet lekker. Ze heeft gisteravond niet gegeten en de troep loopt er met dikke klodders uit. Desondanks is het toch weer dik geworden. Moet wel zeggen dat ze nu iets beter lijkt dan gisteravond. Toen trok ze haar koppie weg als je haar wilde aaien en nu mag ik weer overal aankomen.
#726255
Ze lijkt zich gelukkig weer wat beter te voelen en heeft vanavond weer gewoon gegeten. Ik hoorde zelfs weer haar vertrouwde zeg-schiet-eens-op blafje toen ik in de keuken het eten over de bakken stond te verdelen.
Pfff, je houdt toch elke keer weer je hart vast....
#726267
Son, ik heb net in de topic van Tieneke in de bar gereageerd op jou.
Zal het even zoeken en hier ook neerzetten.

Citaat van: Sonja op maart 14, 2007, 10:57:00 am
Heb ik ook al aan zitten denken. Maar ik ben er een beetje huiverig voor omdat ze in augustus een korte prednisonkuur heeft gehad en toen ontzettend veel last had van de bijwerkingen. Moet wel zeggen dat ze toen een behoorlijk hoge dosering kreeg, misschien dat een lichtere dosering wel uitkomst zou kunnen bieden.


Normaal begin je hoog en ga je terug naar soms 1 tablet in de 2 of 3 dagen.
Een hoge dosering geeft idd veel klachten in het begin, maar als je terug bent op een lage dosering, merk je daar bijna niets van.
Het zou Boef misschien wel kunnen helpen. Misschien even overleggen met de da?
#726298
Misschien een heel raar idee van mij, maar .............
zou misschien L-Lysine kunnen helpen.

Het is eigenlijk een middel om het herpesvirus te onderdrukken in tijden van verminderde weerstand, d.m.v. het verhogen van de weerstand.
Ik geef het mijn teven als zij gedekt gaan worden t/m ca. 4 weken na de bevalling.
Maar, ik heb ook al gehoord, dat het bij sommige teven heeft gewerkt bij een sluimerende baarmoederontsteking, waar ettelijke AB-kuren ook helemaal niets deden.
Ook werd het aan katten gegeven, die iets minder goed in hun vel staken en het werkte daarbij heel erg positief.
Het werkt dus in ieder geval weerstandverhogend.
Als je geinteresseerd bent, kan ik je een adres geven, waar het heel gunstig te koop is.
#726347
Ine schreef: Son, ik heb net in de topic van Tieneke in de bar gereageerd op jou.
Zal het even zoeken en hier ook neerzetten.

Citaat van: Sonja op maart 14, 2007, 10:57:00 am
Heb ik ook al aan zitten denken. Maar ik ben er een beetje huiverig voor omdat ze in augustus een korte prednisonkuur heeft gehad en toen ontzettend veel last had van de bijwerkingen. Moet wel zeggen dat ze toen een behoorlijk hoge dosering kreeg, misschien dat een lichtere dosering wel uitkomst zou kunnen bieden.


Normaal begin je hoog en ga je terug naar soms 1 tablet in de 2 of 3 dagen.
Een hoge dosering geeft idd veel klachten in het begin, maar als je terug bent op een lage dosering, merk je daar bijna niets van.
Het zou Boef misschien wel kunnen helpen. Misschien even overleggen met de da?
Ik ga dat zeker in overweging nemen, maar de da wilde nu in ieder geval geen prednison geven omdat dat op dit moment niet gunstig zou zijn, aangezien er heel veel pus uit de wond komt en dan was het volgens haar beter om geen prednison te geven.
#726350
K@rin schreef: Misschien een heel raar idee van mij, maar .............
zou misschien L-Lysine kunnen helpen.

Het is eigenlijk een middel om het herpesvirus te onderdrukken in tijden van verminderde weerstand, d.m.v. het verhogen van de weerstand.
Ik geef het mijn teven als zij gedekt gaan worden t/m ca. 4 weken na de bevalling.
Maar, ik heb ook al gehoord, dat het bij sommige teven heeft gewerkt bij een sluimerende baarmoederontsteking, waar ettelijke AB-kuren ook helemaal niets deden.
Ook werd het aan katten gegeven, die iets minder goed in hun vel staken en het werkte daarbij heel erg positief.
Het werkt dus in ieder geval weerstandverhogend.
Als je geinteresseerd bent, kan ik je een adres geven, waar het heel gunstig te koop is.
Ga ik me ook even in verdiepen. Bedankt voor de tip!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door