Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sonja
#677716
Boefje heeft vanacht goed geslapen en was vanochtend al een stuk fitter dan gisteravond. Ze liep weer vlot en hield haar kop niet meer scheef. Wel kwam er veel troep uit het gaatje bovenop haar neus lopen en begon één kant van haar kop toch wat te zwellen. Dus toch maar naar de da.
Die leek het verstandig om het gaatje nog eens door te spoelen, maar omdat ze dat niet toeliet, hebben we haar een roesje moeten geven. Vervolgens heeft ze het gaatje, dat gedeeltelijk dicht was gegroeid, weer wat groter gemaakt en het geheel goed doorgespoeld. En toen kwam er een enorme slijmprop uit haar neus zetten. Waarschijnlijk zal dit de boosdoener zijn geweest, want er zat dus het één en ander verstopt en dan hoopt het vuil zich op. Er kwam dus weer een ziekmakende hoeveelheid troep uit. Ze ligt nu bij te komen en straks ga ik haar ophalen. Nu even tussendoor een hondje trimmen. 
Door Lizzy
#677719
He gelukkig dat Boeffie de nacht goed is doorgekomen en weer wat fitter was. Pjieuw joh, laten we nou eens hopen dat dit allemaal voorgoed wegblijft! Want je tobt wat af he, met je meiske (ik vind je zo dapper en lief met Boefje!). Moet ze ook weer AB?
Door Mevroi Kruim
#677767
Och jee Sonja, arme Boefie! Het blijft tobben met haar he.
Gelukkig dat je nu een duidelijke oorzxaakt had en dat het zo te lezen is opgelost. Hopen dat het ne definitief de goeie kant uitgaat.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#677796
Tja, die slijmprop is natuurlijk veroorzaakt door die rottige neuspoliepen. En zolang die dingen er zitten, zullen dit soort problemen altijd voor kunnen blijven komen. En weg laten halen is ook geen optie omdat dat een hele zware operatie zou zijn en het niet onwaarschijnlijk is dat ze gewoon weer terug zullen komen. Dus is ze er nu weer even vanaf, maar of deze problemen nooit meer terug zullen komen betwijfel ik.
Maar de afgelopen bijna 2 1/2 maand is ze bijzonder fit geweest en ik verwacht dat ze nu ook gewoon weer op zal knappen en er weer even tegen kan. Al zou ze af en toe op deze manier even doorgespoten moeten worden, als ze daarna weer goed opknapt dan vind ik het dat toch wel waard.
Ik ga haar nu ophalen bij de da.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#677919
Ik heb Boefje daarstraks opgehaald en heb toch maar een ab-kuurtje meegenomen. Inmiddels zijn de medicijnen die Tannetje had opgestuurd ook gearriveerd, dus we kunnen er weer lekker tegenaan.
Boefje is goed wakker, maar toch nog een beetje wazig. Klinkt misschien vreemd, maar ze loopt gewoon, springt op de bank enzo, maar is toch nog niet helemaal zo als anders. Ze wil het liefst de hele tijd tegen me aanhangen en begint te piepen zodra ik even uit het zicht verdwijn en dat heeft ze anders niet. Ze heeft al wat gedronken en heeft ook al een plasje gedaan buiten. Ik blijf verder maar thuis, ga misschien alleen nog heel even naar m'n paard, maar alle verdere afspraken voor vandaag heb ik afgezegd, zodat ik lekker met Boefje op de bank kan kruipen. Ik heb de afgelopen drie nachten ook niet veel geslapen vanwege het feit dat ook mijn eigen sinussen aardig verstopt zitten en vanavond gaat ook weer een gebroken nachtje worden want er komt een transport met asielhondjes aan en die verwacht ik rond 3 uur vannacht hier.
Door Lizzy
#677976
Ah, arme Boefje... Ze voelt zich misschien wat zwak en naar...? Sterkte met haar en geef haar maar een dikke vette knuffel! Ook sterkte met je eigen verstopte neus!
Gebruikersavatar
Door Sonja
#678001
Knuffels zijn dankbaar in ontvangst genomen en Boefje had ook wel weer trek. Ik heb haar een ab-pil gegeven (die ze zo aanpakte en naar binnen werkte  ;D) en wat joghurt en dat ging vlotjes naar binnen. Ze maakte alweer een dansje toen ik met haar schaaltje binnen kwam.
Door K@rin
#678193
Och arme Boeffie !!
D'r blijft toch iets sluimeren bij haar .............  :(
Zou het helpen om haar Cat's Claw te geven ??
Dat haar weerstand een beetje versterkt wordt ?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door