Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#677297
Na alle zorgen om Boeffie (zie http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 026.0.html), ging het de laatste tijd best goed met haar. Op aanraden van Tannetje ben ik afgelopen woensdag begonnen aan een reinigingskuurtje met chlorella. Neuspoliepen kunnen immers een uiting zijn van het lichaam om verontreinigingen weg te werken. Dus wellicht kan een reinigingskuur een gunstig effect op haar algehele gezondheid hebben.
Sinds vanmiddag valt het me op dat ze wat meer snotuitvloeiing heeft. Vooral uit het gaatje bovenop haar neus vloeit meer snot dan voorheen. Het oog aan die kant laat ook af en toe het derde ooglid zien. Af en toe wrijft ze met haar poot langs haar snuit. En ze houdt dus regelmatig haar kop scheef. Ze buigt 'm ook naar één kant. Ze schudt er niet mee. Het doet mij denken aan een (midden)oorontsteking o.i.d.
Ik ruik geen ontstekingslucht aan het snot en ook niet aan haar oor. Nu ben ik wel hartstikke verkouden en ruik niet zo goed, maar ik ruik nog wel goed genoeg om een lucht zoals ze die de vorige keer dat ze ziek was verspreidde niet te kunnen missen.
Maar goed, ik maak me dus weer zorgen en vraag me af wat ik nu moet doen. Kan dit een gevolg zijn van het gebruik van de chlorella? (anders is het wel heel toevallig dat ze dit nu krijgt) Moet ik daar mee stoppen of juist doorgaan? Morgenochtend naar de da voor een ab-kuur? Ik ben als de dood voor weer een ontsteking zoals de vorige keer.
Laatst gewijzigd door Sonja op za 24 feb 2007, 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202Spots
#677372
Ik weet niet of je moet stoppen of doorgaan...maar het klinkt wel als weer iets met d'r  oor he?
Sterkte!
Laatst gewijzigd door mahuni op zo 17 dec 2006, 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#677374
Pfff..... ik durf het echt niet te zeggen. Chlorella is erg zacht, maar het kan wel degelijk reacties geven. En volgens mij zelfs reacties waar jij het over hebt. Ik hoop dat Tannetje nog op Barfplaats komt vanavond!

Sterkte meis!
Gebruikersavatar
Door Sonja
#677393
Het meest waarschijnlijke lijkt mij dat ze inderdaad last heeft van haar oor. Dat heeft ze nooit eerder gehad, maar het middenoor staat natuurlijk wel in verbinding met neus en keel, dus zou het best kunnen dat er nu iets zit te broeien in dat middenoor omdat ze altijd veel snot in haar neus heeft, denk ik.....
Ik hoop inderdaad dat Tannetje nog op BP komt vanavond. Anders geef ik vanavond maar even geen chlorella, maar wel een pijnstillertje. Ze laat niet merken dat ze pijn heeft, maar ze is natuurlijk ook een ontzettende bikkel wat pijn aangaat en ik weet uit ervaring hoe zeer een middenoorontsteking doet.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#677427
Wat me ook te binnen schiet is dat ik haar woensdag ook 1 granule calcarea heb gegeven. Dit had ze al eerder van Tannetje voorgeschreven gekregen, maar toen ik daar 2 weken mee bezig was kreeg ze dat abces in haar neus. Die klachten leken toen geen verband te houden met een homeopatische verergering omdat het daarvoor een wat late reactie zou zijn. Vanwege de ontsteking hebben we toen de calcarea vervangen door silicea. Omdat het de laatste tijd zo goed ging mocht ik haar nu weer 1 x per maand die calcarea gaan geven. (en daarnaast de silicea), maar nu is het dus weer erger. Zou het dan toch een verergering kunnen zijn van de calcarea of zie ik nu spoken? :-\
Gebruikersavatar
Door Hitam
#677450
Hoi Sonja, kun je aan de buitenkant iets aan haar oor zien? Of iets anders aan de zijkant van haar hoofd?
Houdt ze hem scheef met de ontstoken kant naar beneden?

Het kan zijn dat het weer door de calcarea komt. Dan is het wel heel snel.
Door de chlorella is ook wel mogelijk maar minder waarschijnlijk.
Ik heb vrijdag je medicijnen op de bus gedaan.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#677462
Nee, je ziet aan de buitenkant verder niets, behalve dan dat aan die kant het derde ooglid af en toe een hoekje zichtbaar is en dat er vrij veel snot uit het gaatje komt. Ze houdt de kant waar het gaatje zit juist hoog. en ze buigt haar kop naar rechts, terwijl het gaatje links zit.
Zou ze dan juist last van de andere kant, dus van rechts hebben? Dat is normaal gesproken niet de kant die problemen oplevert.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#677525
Toen ik net probeerde om het vocht dat uit het gaatje loopt af te vegen gaf ze een pijnreactie. Ze begint zich nu ook ziek te gedragen. De verschijnselen lijken sterk op de vorige keer dat ze zo ziek was, alleen is haar kop nu niet dik. Ik ga haar zo direct metacam geven en ik vrees dat er niets anders opzit dan morgen naar de da te gaan voor ab.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#677612
Ze heeft vanavond nog wel gewoon met smaak gegeten. De Metacam zit er in en ze ligt nu te slapen. Ze heeft een wat koeler plekje op de gang opgezocht, maar ze is daarstraks nog wel haar knuffeltje komen halen en als ik even rond loop in huis, dan sjokt ze wel achter me aan.
Ik vind dit toch zo vreselijk. Kan wel janken en heb vanavond ook weer geen hap door m'n keel kunnen krijgen.  :'(
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door