Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Helen
#62540
Hallo,

Ik krijg over morgen voor een week een logeer hond. En die heeft schimmel op zijn neus, waar hij nu voor behandeld wordt ( al enkele dagen). Is dit besmettelijk? Maw kan Balou dit van hem krijgen of is het een kwestie van ( gebrek aan) weerstand en gevoeligheid bij een specifieke hond?

groetjes Helen
Door Jolly
#62542
het ligt aan de soort schimmel, of het overdraagzaam is.
Waarmee wordt de hond behandeld, misschien ken ik het?
Door Helen
#62546
Jolly schreef: het ligt aan de soort schimmel, of het overdraagzaam is.
Waarmee wordt de hond behandeld, misschien ken ik het?
Weet ik niet, dat wisten die mensen niet. Hij had een prikje gekregen en krijgt nu druppels.

groetjes Helen
Door Jolly
#62549
op zich denk ik niet dat baloe het zo snel over zal nemen, zij heeft tenslotte ene goede weerstand.
Door jelle
#62603
Hoi Helen,

Ik zou het inderdaad even bij je eigen en/of de behandelend dierenarts navragen. Bij het woord "schimmel" gaan bij mij acuut de alarmbellen rinkelen, maar met alles wat ik van mezelf en aan opvang in huis heb is dat dan ook wat ik waar mogelijk zo goed mogelijk buiten de deur wil houden. De soorten schimmels waar ik kennis van heb mogen nemen zijn wél erg besmettelijk, voor alles wat haren of veren heeft. En erg vervelend en hardnekkig.
Laatst gewijzigd door jelle op ma 08 mar 2004, 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Helen
#62614
Ik heb ff een belrondje gehouden en het is zeer besmettelijk en als een hond het eenmaal heeft zeer hardnekkig. Dusss geen logeehond. Want hier heb ik geen zin in ;) Jeetje, ik wist niet dat het zo erg was met schimmel.

groetjes Helen
Door Jolly
#62694
weet je nou al hoe die schimmel heet dan?
:-[ voel me wel erg beschaamd nu, had ik bijna Baloe ook schimmeltjes laten krijgen. :-[

Gelukkig heeft Baloe een heel slim baasje die niets zomaar van iemand aan neemt ;D
Door Helen
#62710
Jolly schreef: weet je nou al hoe die schimmel heet dan?
:-[ voel me wel erg beschaamd nu, had ik bijna Baloe ook schimmeltjes laten krijgen. :-[

Gelukkig heeft Baloe een heel slim baasje die niets zomaar van iemand aan neemt ;D
Joh doe niet zo gek!! Ik dacht ook dat het wel los zou lopen. Het schijnt ook een ramp te zijn als een hond in een asiel schimmel heeft. Binnen de kortse keren hebben meerdere honden het. Ik weet niet hoe de schimmel heet. Maar dat maakte niet uit. Als een hond een schimmelinfectie heeft is het besmettelijk en vaak ook voor mensen zei de DA dus.

groetjes Helen
Door Jolly
#62713
goh das dan de eerste keer dat ik dat een Da hoor zeggen.
Ik heb zelf ook een schimmelinfectie gehad, en toen was mijn huisarts wel zo slim( kwam van het platteland af en woonde pas 2 jaar in Den Haag) om mij even te vragen wat ik voor werk deed, toen ik zei beheerder kinderboederij wist hij genoeg, ik ben toen met een zalfje weggekomen maar de koe( van wie ik het had gekregen) moest zwaarde spul hebben.
Door Eidos
#63222
Schimmel is zeker erg besmettelijk... Heb vroeger meerdere keren schimmelinfecties opgelopen via katten, honden en paarden. De pensionstal waar ik vroeger stond met mn paarden was op een gegeven moment ook schimmel uitgebroken.. Pfffffffff wat een drama zeg... de besmette paarden werden allemaal in dezelfde gang gezet, ontsmettingsbakken voor de voeten en handen stonden aan beide uitgangen en geen gezond dier mocht daar in de buurt komen. Gelukkig is dat door alle maatregelen en medicijnen vrij snel weer weggegaan, maar met schimmel moet je altijd erg voorzichtig zijn.

Jammer dat de logeerparty niet doorgaat Helen, maar ik verzeker je dat je daarmee wel heel wat narigheid buiten de deur houdt ;) ..
Gebruikersavatar
Door sylvia
#63290
inderdaad,we hebben vroeger in de cattery schimmel gehad en mijn moeder heeft het toen zelf opgelopen,katten die het hadden in aparte ruimte en iedere dag ,elke keer dat mijn moeder die ruimte in ging ging ze erna douchen en had ze speciale kleren voor die ruimte.Bak dettol voor de deur.

Oudste hier heeft ook een keer een schimmel opgelopen van de koeien van de buren (toen we nog in Ingen woonde)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door