Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#684493
Vivian schreef: We zijn net terug van de DA; tis geen vaginitis. Hij heeft haar urine gecheckt; alle waardes waren goed. Waarschijnlijk zit ze tegen haar loopsheid aan, waardoor ze meer afscheiding heeft + meer plast dan anders....kleine meisjes worden groot ;).
Nou gelukkig!

Ja ja, kleine meisjes worden zeker groot! Hoeveel maand is ze nu?
Door tigger
#684526
Lizzy schreef: Nou gelukkig!

Ja ja, kleine meisjes worden zeker groot! Hoeveel maand is ze nu?
Volgende week maandag is ze precies 6 maanden oud; op zich best vroeg om loops te worden toch?
Door Anita*
#684531
Vivian schreef: Volgende week maandag is ze precies 6 maanden oud; op zich best vroeg om loops te worden toch?
Volgens mij is ze net de 24e 5 maanden geworden,,toch??
Door Erna
#684536
Anita* schreef: Volgens mij is ze net de 24e 5 maanden geworden,,toch??
Yep, en als je weken gaat tellen dan zijn ze 22 januari 6 maanden oud.
Door Erna
#684537
Vivian schreef: Volgende week maandag is ze precies 6 maanden oud; op zich best vroeg om loops te worden toch?
Vaak zie je dat jonge teefjes een hele lange aanloop hebben naar hun loopsheid. Het kan best zijn dat ze pas over een maand of 2 a 3 loops wordt.
Door tigger
#684600
Erna schreef: Vaak zie je dat jonge teefjes een hele lange aanloop hebben naar hun loopsheid. Het kan best zijn dat ze pas over een maand of 2 a 3 loops wordt.
Okay, dus het kan nog even duren. Ik denk dat Beau's reactie op Ginger een goeie indicatie gaat zijn voor wanneer het echt zover is ;), hahaha.
Door tigger
#684604
Anita* schreef: Volgens mij is ze net de 24e 5 maanden geworden,,toch??
Ja idd; ik reken nog in weken as maandag zijn ze 24 weken wat ik weer gelijk trek aan 6 maanden. Gaat niet meer helemaal op.
Door tigger
#684853
Toch maak ik me een beetje zorgen :(. Vannacht moest ik eruit omdat Ginger toch moest plassen; terwijl ze al weken een nacht van 10 uur kan maken. Ze moest ca 1,5 min plassen. Vandaag plast ze ook weer vaker. Zonet plaste ze in de tuin en d'r plas was helemaal wit! Aan haar vulva hing een limegele pluim smurrie.
Dit is dus gewoon voor een jong teefje dat richting loopsheid gaat?
Door Lizzy
#684967
Vivian schreef: Toch maak ik me een beetje zorgen :(. Vannacht moest ik eruit omdat Ginger toch moest plassen; terwijl ze al weken een nacht van 10 uur kan maken. Ze moest ca 1,5 min plassen. Vandaag plast ze ook weer vaker. Zonet plaste ze in de tuin en d'r plas was helemaal wit! Aan haar vulva hing een limegele pluim smurrie.
Dit is dus gewoon voor een jong teefje dat richting loopsheid gaat?
Ik durf het je niet te zeggen. Linga had dit dus allemaal niet, toen zij voor het eerst loops moest worden. Maar ja, da's ook geen maatstaf.... Geef je haar extra vitamine C (ascorbinezuur)? Kun je de pH waarde van de urine opmeten? Heeft de DA de urine gecontroleerd?
Door Erna
#684973
Niet schrikken van witte urine......dat komt veel vaker voor bij dalmaten en is in feite normaal vanwege het afwijkende urinestelsel.

Dat vele plassen is anders dan anders en ik zou toch nog een potje urine wegbrengen om te laten controleren op blaasontsteking.

Veel plassen komt ook voor bij teefjes die loops worden maar die kans acht ik bij Ginger echt nog klein. Blaasontsteking ligt meer in de lijn van de verwachting.
Door tigger
#684982
Lizzy schreef: Geef je haar extra vitamine C (ascorbinezuur)? Kun je de pH waarde van de urine opmeten? Heeft de DA de urine gecontroleerd?
Ik geef haar vitamine C1500 van de Etos met bioflavonoiden; is dat ook goed? Verder krijgt ze nu dagelijks een halve sinasappel of manderijn.
Gisteren heeft de DA haar urine gecheckt; ph-waarde was goed (ik weet niet meer wat het was).
Erna schreef: Niet schrikken van witte urine......dat komt veel vaker voor bij dalmaten en is in feite normaal vanwege het afwijkende urinestelsel.
Okay, dat kan dus vaker voorkomen? Ligt het alleen aan het afwijkende urinestelsel of ook aan wat ze gegeten heeft?
Dat vele plassen is anders dan anders en ik zou toch nog een potje urine wegbrengen om te laten controleren op blaasontsteking.

Veel plassen komt ook voor bij teefjes die loops worden maar die kans acht ik bij Ginger echt nog klein. Blaasontsteking ligt meer in de lijn van de verwachting.
Maar ik vind het zo raar gisteren is haar urine gecheckt op van alles (oa phwaarde, vaginitis en blaasontsteking) en daar kwam niks uit. Ook heeft hij haar vulva bekeken ook deze zag er prima uit. Ook heeft hij (uitwendig) haar baarmoeder bevoeld en lymfeknopen; met het oog op een evt ontsteking. Ook dat was allemaal goed.
Kan er in 12 uur tijd zo ineens wel sprake zijn van een blaasontsteking?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door