Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Annemieke
#669666
Ik had een tijdje geleden al verteld over de vlooienaanval van Flint. We zijn inmiddels een paar weken verder, de vlooien zijn uitgeroeid alleen Flint krabt nog steeds,
Hij heeft geen korstjes, zijn huid ziet er gezond uit, hij krabt alleen zijn vacht los.
Het gekke is dat hij dit alleen doet als hij alleen thuis is. Hij is bijna 4 jaar en heeft nog nooit vachtproblemen gehad.
We hebben 1 maand geleden onze andere beardie in laten slapen en Flint heeft daar heel veel last van. Hij is stil, timide en slaapt alleen maar.
Begroet ons niet meer als we thuiskomen, hij kwijnt op dit moment echt een beetje weg.
We krijgen er wel een hond bij maar dat duurt alleen nog even. Nu komt volgende week de hond van mijn vriendin logeren, kijken of het dan wat beter gaat.
Vanmiddag heb ik een afspraak met onze dierenarts, ben benieuwd wat die ervan zegt!
Door Oso-Bayou
#669689
Annemieke schreef: We hebben 1 maand geleden onze andere beardie in laten slapen en Flint heeft daar heel veel last van. Hij is stil, timide en slaapt alleen maar.
Begroet ons niet meer als we thuiskomen, hij kwijnt op dit moment echt een beetje weg.
We krijgen er wel een hond bij maar dat duurt alleen nog even. Nu komt volgende week de hond van mijn vriendin logeren, kijken of het dan wat beter gaat.
Vanmiddag heb ik een afspraak met onze dierenarts, ben benieuwd wat die ervan zegt!
Toen ik onze foxteriër Rakker moest laten inslapen, heeft de husky Luca ruim 2 maanden getreurd. :'( :'(
Wij hadden Luca meegenomen naar het dierencrematorium en zij heeft toen uitgebreid Rakker besnuffeld, toen Rakker in zijn graf gelegd werd, werd Luca heel fel en met 2 personen kregen wij haar bijna niet vastgehouden, er was dus besef dat Rakker "weg" was.
Weken lang liep Luca telkens als ik thuis kwam naar het raam en keek naar buiten richting auto, misschien was Rakker er weer.  :(  Het hielp enigszins dat ik bij haar ging staan en vertelde: "Nee meisje, ik kan Rakker niet meer halen die is nu bij de andere hondjes in de hondenhemel. Hij heeft nu nooit meer pijn en kan daar weer spelen."
Ook onze geliefde 4-voeters hebben hun rouwperiode, ook al verklaren sommige mensen zonder huisdier mij voor gek...
Door Annemieke
#669799
Ach wat sneu voor Luca?? Is het wel weer overgegaan???

Flint heeft dus een fikse vlooienallergie. Van 1 beet kan hij dus nog maanden last hebben. Hij heeft nu geen vlooien meer maar zijn huis was wel onrustig. Dat kan ook een reden zijn dat hij zo down is zei de dierenarts omdat ze zich echt rot kunnen voelen daardoor.
Een prik en een kuurtje en dan moet het overgaan!
Door K&D
#669889
Het kan best dat het nog een na-reactie van de vlooien is. Maar vlak het missen van z'n maatje ook niet uit. Hij kan zich best heel eenzaam voelen. Dubhe is ook een maand of 4 aleen geweest en was net een haardkleedje. Geen boe of bah. Nu Kyrah er is, is ze 200% levendiger.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#669904
ik ken het probleem. Ik heb 3 jaar geleden Rakker in laten slapen. Bibi heeft hier heel veel last van gehad. Ik heb haar een poosje Bach Bloesem (mimulus) gegeven. Ging een stuk beter. En dat krabben....zou stress kunnen zijn.
Sterkte
Door Oso-Bayou
#669975
Annemieke schreef: Ach wat sneu voor Luca?? Is het wel weer overgegaan???
Het werd langzaam iets beter en daarna was er duidelijk enkele maanden dat er dagen waren dat het heel goed ging en (net als bij ons) ook weer een dag duidelijk futloos en naar het raam lopen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door