Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Nitus
#669462
Stef@nie schreef: Ze heeft de groente en lever niet tegelijk gekregen. De groente vanmorgen, de lever vanavond. Van groente wist ik dat het een laxerende werking kan hebben. Van lever wist ik dat niet. Weer wat geleerd  :) ! Maar van beide heeft ze echt nog nooit eerder zo erg diarree gehad. Een virusje? Moet ik me dan zorgen maken? Kan ik zeker pas zeggen als het aanhoudt?

En doodgewone yoghurt (biogarde) valt onder probiotica? Moet ik ALLEEN dit geven en verder niets van vlees/botten? En voor hoelang?
Gewone yoghurt is geen probiotica, yakult bv wel, maar daar zit niet genoeg in om een darmflora weer op te peppen.
In diareegevallen kun je het beste probiotica in capsule vorm geven (drogist, gezondheidswinkels).
Van een keertje diaree zou ik niet in paniek raken ;), wacht morgen nog even af en zorg idd dat je hond genoeg drinkt. Las desnoods een vastendagje in morgen, zolang je hond ook nog levendig is en zich niet ziek toont kun je het rustig een paar daagjes aankijken, maar vertrouw je het niet, dan natuurlijk naar de DA.
Door Stef@nie
#669544
Ik heb probiotica gevonden! Want vanmorgen weer diarree  :( .
Het is van Lactoflor (zie onderaan). Is deze goed? En dan 1 tablet per dag? Voor hoeveel dagen?

De mevrouw in het winkeltje zei dat het op nuchtere maag ingenomen moet worden en pas na ongeveer 15 minuten wat eten. Moet ik dit ook zo bij Maxi doen? Of kan ik het toch vermengen met wat yoghurt?

En haar verder vandaag niks geven?

Ingredienten: 1 tablet bevat: Inuline + oligofructose (FOS) 450 mg - Sorbitol (zoetstof) - Cellulose (vulmiddel) - Melkzuurstammen 1x 10 g bij productie (Lactobacillus rhamnosus 75% - Lactobacillus acidophilus - Bifidobacterium bifidus ana ad 100%) - Magnesiumstearaat (smeermiddel) - Origanum vulgare (herba) / Wilde marjolein (kruid) droog extract 5 mg. 
Vanaf 2 jaar: 1 tablet per dag.
Door Lizzy
#669556
Ja, ik zou 1 tablet per dag geven. En je kunt dit 1 weekje of 2 weekjes geven, dat komt allemaal niet zo krap. Je kunt dit met wat yoghurt of met het eten geven hoor, dat komt ook allemaal niet zo krap. Ik geef het eigenlijk altijd door het eten. Overigens zou je ook wat Okugest van VSM kunnen geven. De Okugest tabletjes kun je tussen twee eetlepels fijnwrijven en in de bek gieten.

Mocht je hond echt ziek worden, koorts krijgen, erbij gaan braken: dan moet je naar de DA en anders kun je het best nog even aankijken.

Qua wel of niet eten geven: ik vind dat moeilijk. Ik heb altijd als regel gehanteerd dat mijn honden gewoon hun eten krijgen als ze eetlust hebben. Willen ze niet eten? Dan laat ik ze 24 of zelfs 48 uur vasten. Laatst had een van mijn honden diarree (ze was niet ziek en had gewoon eetlust) en dat ging maar niet over. Ik heb haar 2 dagen laten vasten en het probleem was opgelost. Een paar weken later ging ze weer aan de dunne. Ik liet haar vasten en deze keer hielp dat niet... Tja, wat is wijsheid.... Het kan geen kwaad om een dagje geen eten te geven....
Door Stef@nie
#669608
Ik had tablet geven, zonder yoghurt (ze at 'm zo op), geeft ze net over...
Maar ik heb nog helemaal niks gegeven, dus misschien komt het door haar lege maag. Ze lijkt namelijk wel te vragen om eten. Maar nu vermoed ik dus dat die tablet er weer uitgekomen is (wit spul)! Nog maar een geven en nu met yoghurt? Of is dat slecht, als die andere tablet toch op een of andere manier binnen is gebleven?
Laatst gewijzigd door Stef@nie op do 30 nov 2006, 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#669629
Stef@nie schreef: Ik had tablet geven, zonder yoghurt (ze at 'm zo op), geeft ze net over...
Maar ik heb nog helemaal niks gegeven, dus misschien komt het door haar lege maag. Ze lijkt namelijk wel te vragen om eten. Maar nu vermoed ik dus dat die tablet er weer uitgekomen is (wit spul)! Nog maar een geven en nu met yoghurt? Of is dat slecht, als die andere tablet toch op een of andere manier binnen is gebleven?
Nee, je kunt dat niet echt overdoseren hoor.
Door charmed
#670184
Maar het kan toch zijn, zij is een sheltie die een jaar aan de diarree is geweest omdat ze niet opgemerkt hadden dat haar baarmoeder vol cystes zat en haar alvleesklier. Dus ik denk echt dat haar darmen daar gewoon iets aan over gehouden hebben. Toen ze bij haar een echo hebben gemaakt, zagen ze ook spikkeltjes op de darmen. Ze heeft snel diarree (sinds dat voorval van een jaar ziek zijn)

Ook komt ze aan de dunne van bullepezen. Het gekke vind ik dat ze niet aan de dunne kwam van voorverpakte bullepezen die in stukjes van 15 cm geknipt waren. Nu kreeg ze dus elke week sinds we verhuisd zijn, bullepees (die op een show is gekocht) en prompt de volgende dag aan de dunne. Ik ga nu iets uittesten bij haar. Ze krijgen drie weken geen bullepees. Dan koop ik even pakjes uit de winkel, die krijgen ze over drie weken. En dan wacht ik weer 2 weken en dan geef ik ze een bullepees van de show. Dan eens kijken of ze nu ook aan de dunne komt van die voorverpakte.

Gr. jacqueline
Lizzy schreef: Lekker kort door de bocht, om te zeggen dat je je hond nooit meer vleesbot moet geven.... Kalfsbot is sowieso vreselijk ongeschikt om als eerste bot te geven. Je zou eens moeten beginnen met kippennekjes. En als dat goed gaat, zou je eens eendennekjes kunnen proberen. En als dat goed gaat: kipkarkas en ingeknipte kippenvleugels. En zo langzaam opbouwen. Als je hond dan helemaal gewend is aan vleesbotten, dan zou je best ook kalfsbot kunnen geven. Maar dan wel geschikte botten. Dat wil zeggen: niet van dragende delen en ook niet van kale botten. Maar een goed bevleest kalfsbot gaat er, bij honden die het gewend zijn, meestal prima in, zonder diarree.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door