Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#679969
carlala schreef: Vandaag Pepper zijn urine getest.
6,1 dus das goed toch???

Zal ik nu stoppen met de cranberry?
Dat is inderdaad prima. Ik zou de cranberry afbouwen. Als je nu 1 capsule per dag geeft, geef er dan nu 1 om de dag. En dan weer even meten wat de pH waarde is.
#693806
Vanochtend urine van Pepper bij de DA afgegeven.
De ph is 6, dus goed.
Maar er zitten nog steeds kristalletjes in de urine.

Maandag gaan we voor een blaaspunctie en dan moeten we 2 dagen wachten om te zien of er wat opgegroeid is of niet.

Ze begon weer over dat ik de ph kunstmatig omlaag heb gebracht en dat er nog kristallen inzitten dus een brok beter zou zijn........

Wat ik wil doen is Pepper even geen cranberry meer geven, en dan wat vaker bouillon bij zijn eten.

Even afwachten wat er volgende week uitkomt.
#693812
carlala schreef: Vanochtend urine van Pepper bij de DA afgegeven.
De ph is 6, dus goed.
Maar er zitten nog steeds kristalletjes in de urine.

Maandag gaan we voor een blaaspunctie en dan moeten we 2 dagen wachten om te zien of er wat opgegroeid is of niet.

Ze begon weer over dat ik de ph kunstmatig omlaag heb gebracht en dat er nog kristallen inzitten dus een brok beter zou zijn........

Wat ik wil doen is Pepper even geen cranberry meer geven, en dan wat vaker bouillon bij zijn eten.

Even afwachten wat er volgende week uitkomt.
Ik heb werkelijk nog nooit zo'n verschrikkelijk klepverhaal gehoord :o! Hoe denkt ze dat brokken de pH waarde omlaag brengen (waardoor struvietkristal oplost)?? Als er IETS kunstmatig in het kwardaat maal 1000 is: zijn het verdorie brokken!

Wat voor kristallen zitten er in de urine? Ik vind een blaaspunctie echt een beetje hysterisch, bij het vinden van wat kristallen. Ik zou eerst wel eens willen weten om welke kristallen het volgens haar dan gaat.

Hoewel? Ik zou een andere DA zoeken.
#693816
Blaaspunctie omdat ze dan beter kan controleren i.v.m. urine direcht uit de blaas.
En als er dan niets opgroeit......ikweet niet wat......dan is het een bacterie, dus een bacterieële infectie.

PFFFF zal ik weer eens een afspraak maken bij de veterinaire kliniek in Oisterwijk?
Laatst gewijzigd door carlala op wo 17 jan 2007, 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.
#693946
carlala schreef: Vanochtend urine van Pepper bij de DA afgegeven.
De ph is 6, dus goed.
Maar er zitten nog steeds kristalletjes in de urine.

Maandag gaan we voor een blaaspunctie en dan moeten we 2 dagen wachten om te zien of er wat opgegroeid is of niet.

Ze begon weer over dat ik de ph kunstmatig omlaag heb gebracht en dat er nog kristallen inzitten dus een brok beter zou zijn........

Wat ik wil doen is Pepper even geen cranberry meer geven, en dan wat vaker bouillon bij zijn eten.

Even afwachten wat er volgende week uitkomt.
heb jij alleen de urine ter controle afgegeven of heb jij het idee dat zij weer last heeft van haar blaas? want als de da een punctie wil doen alleen om diagnose te stellen zonder dat ze er last van heb.... dan vindt ik het ook best wel heftig hoor! En ook ik vraag mij af wat de dierenarts denkt er in brokken zit om de zuurgraad van de urine naar beneden te halen? Als ze nu geen last heeft van haar blaas, dan zou ik als ik jou was gewoon vrolijk nog even cranberry geven, en na verloop van tijd afbouwen en kijken hoe het dan gaat. Bess heeft vanaf ongeveer haar 10/11 de met enig regelmaat een kuurtje vit C gehad om haar blaas ontsteking in toom te houden, en ook scheutje melk in haar water om veel drinken aan te moedigen....ging prima, ze heeft eigenlijk nooit weer een echte blaasontsteking gehad...
#693965
Pepper (een menneke  ;)) is gewoon vrolijk en plast normaal.
Ik heb contact met een dierenarts die de opleiding silverlinde doet en Pro vers is, ik zal die weer eens benaderen en vragen waarom een DA een punctie overweegt.

Mijn DA zei trouwens dat ze het nu wilde zien omdat ik nu al geruime tijd geen AB meer geef, en bij de vorige punctie ik 2 dagen geen AB meer gaf.

Bedankt voor het meedenken!!!!
#694115
Lizzy schreef: Ik heb werkelijk nog nooit zo'n verschrikkelijk klepverhaal gehoord :o! Hoe denkt ze dat brokken de pH waarde omlaag brengen (waardoor struvietkristal oplost)?? Als er IETS kunstmatig in het kwardaat maal 1000 is: zijn het verdorie brokken!

Wat voor kristallen zitten er in de urine? Ik vind een blaaspunctie echt een beetje hysterisch, bij het vinden van wat kristallen. Ik zou eerst wel eens willen weten om welke kristallen het volgens haar dan gaat.

Hoewel? Ik zou een andere DA zoeken.
Helemaal mee eens! Hoofdbestanddeel van dat struvietdieet is graan  :o :o ! Staat gewoon als eerste op het etiket!!
En het staat gewoon in elk boek: van vlees krijg je zure urine!
Nee hoor, zei een DA laatst tegen mij, wij hebben juist de ervaring dat blaasstenen veel voor komen bij vleeseters  :-\ :-\ . Pfff, schiet mij maar lek!
#695568
Ik heb de afspraak voor de blaaspunctie afgezegd.
Wel een gewoon consult laten staan, dus ga met Pep wel ff langs.
En dan wil ik met de DA afspreken dat we het nog even 4 weekjes aankijken, Pep heeft geen last en er was niet overdreven veel kristallen in zijn urine.
Ik wil eigenlijk niet weg bij deze DA, er komt daar binnenkort een andere dierenarts werken die nu een opleiding silverlinde doet en pro vers is :)

Ik laat het maandag wel even weten, doeg!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door