Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door charmed
#665957
Hallo,

Weet iemand of een hond nuchter moet zijn als ze bloed moeten afnemen voor nierwaarden?

Kalin moet morgen naar de da, ze verteerd haar voedsel niet goed. Waarschijnlijk is haar schildklierwaarde weer gedaald, en we moesten ook even van de da de nierwaarden laten bepalen. Ze is al 11 1/2 jaar.

Gr. jacqueline
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#665965
Ja, voor het bepalen van de nierwaarden moet een hond minimaal 12 uur nuchter zijn.
Door charmed
#666042
Dan kunnen deze testen dus nooit samen genomen worden schildklierwaarde en nierwaarden? Want schildklier moet 8 tot 10 uur na inname medicijnen.  En nierwaarden 12 uur nuchter, is het niet zo dat de hond de maag bijna leeg moet hebben voordat ie geprikt moet worden?

Of waar hangt dat dan mee samen?
Door Sennaruby
#666085
Voor het bepalen van de nierwaarden hoeft een hond niet nuchter te zijn, maar je dierenarts moet dat wel weten ivm het interpreteren van de waarden.  ;)

Groetjes,

Fieke
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#666243
Mijn dierenarts vraagt wel altijd om een nuchtere hond als ik voor de nierwaarden kom!
Door Demi en Eyra
#666269
Eyra moet inderdaad ook altijd nuchter zijn, 's avonds 8 uur laatste eten,
en dan meeestal een prik afspraak voor de volgende ochtend 8.30 - 9.00 uur.
Kan toch niet per da verschillen?
Door Timmy
#666286
De ureumwaarden van een niet-nuchtere hond kunnen wat hoger liggen. Dat is alles en gemakkelijk door een dierenarts te interpreteren.

Gr.
Linda
Door charmed
#666846
vandaag de uitslagen gekregen, schildklierwaarde en nierwaarden zijn goed.

Gr. jacqueline
Door Lizzy
#666986
Hee mooi dat de waardes goed zijn! En hoe nu verder? (want ik neem aan dat het probleem nog niet opgelost is?).
Door charmed
#667607
Ik overgiet het eten nu met gekookt water, dan kan ze het iets beter verteren, de ontlasting ziet er nu iets beter uit. Van Westerhuis krijg ik nog een pro-biotica en dat moet over het eten heen. Hij dacht dat de darmen iets wat geirriteerd zijn. Dit moet ik zes weken doen, na zes weken moet ik hem bellen, dan moet het nl. goed zijn.

Ik hoop dat het dat is. Ze was vandaag ook weer fit, misschien had ze ook een griepje onder de leden. Voorheen op brokken hadden ze elk voorjaar en najaar allemaal griep, nu dus niet, maar ik denk dat de oudjes dna toch iets meepikken door een weekje of zo sloom te zijn en niet helemaal fit.

Kalin heeft vandaag gelopen als een kivit, dat heb ik haar de laatste week echt niet zien doen. Ze ging zelfs tot 2 x toe  even rennen, dat zien we haast nooit hoor. Ze is ook al 11 1/2 :)

Gr. jacqueline

Lizzy schreef: Hee mooi dat de waardes goed zijn! En hoe nu verder? (want ik neem aan dat het probleem nog niet opgelost is?).
Door jolly64
#669465
Wat fijn dat de nierwaardes wat beter zijn  ;)
Mijn hond zit nu op fortekor en hoef pas na een half jaar terug te komen
Maar hij moet wel nuchter zijn
Gr Jolly
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door