Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#663504
Femke schreef: anders zou ik nog liever okugst geven in plaats van norit
Is het uberhaupt slecht om Norit te geven (ook als het lichte diaree betreft?)
Ik heb dat nl. wel eens gegeven omdat ik dacht dat dit geen kwaad kon.
Door Malamoods
#663569
Lizzy schreef: Heb je al wat gehoord?
Nee, niets gehoord! >:( En eerlijk gezegd WIL ik ook niet eens meer weten hoe het gaat. Want ik loop me op te vreten en druk te maken en als er dan toch niets mee gedaan wordt, dan is dat kosteloos verspillen van energie. Ik heb da-bezoek en okugest geadviseerd. Gezegd dat bloed in ontlasting niets ernstigs HOEFT te zijn (kan ontsteking of wormen zijn), maar dat het NIET vanzelf overgaat.... :( Ze zitten in een hele moeilijke situatie op dit moment, daar heb ik begrip voor, maar nu laten ze wat mij betreft een flink aantal steekjes vallen.....

Rachel.
Door Femke
#663961
Mieke Linger schreef: Is het uberhaupt slecht om Norit te geven (ook als het lichte diaree betreft?)
Ik heb dat nl. wel eens gegeven omdat ik dacht dat dit geen kwaad kon.
Ik vind dat diarree een teken dan zijn dat er iets in het lichaam zit wat er snel uit moet. Norit neemt eventuele schadelijke stoffen op maar bindt de darminhoud ook waardoor ontlasting minder snel de darmen passeert. En daardoor blijft datgene waardoor de diarree veroorzaakt wordt juist langer in het lichaam.
Okugest daarentegen heeft een ontgiftende werking.
Door Eidos
#664246
Ik sluit me aan bij Femke... Je krijgt niet voor niets diaree.. Dus om dan de boel nog langer in het lichaam te laten zitten terwijl het lichaam het zelf er zo snel mogelijk uit wil hebben vind ik niet verstandig ;). Als Dos diaree heeft ( jeej wat is dat al lang geleden zeg :D ) krijgt hij inderdaad Okugest.. dan was hij er na een dag ongeveer weer vanaf.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door