Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Daphne
#667994
Bedankt voor je reactie.
Ik ben zeker niet zo dat ik het geef uit gemakzucht om de klacht de kop in te drukken. We hebben ook al een simpele desensibilisatiekuur gehad, onderzoek in Universiteit Utrecht, meerdere dierenartsenpraktijken, natuurlijke middelen enz. enz.
Nu we met de uitgebreide kuur bezig zijn en de jeuk echt vreselijk begint te worden heb ik eerst nog geprobeerd met een hystaminicum (vergeef mijn spelling) toen dat ook niet aansloeg 'moest' dit wel.
Dan wordt de afweging wat makkelijker want dan is het óf een geneesmiddel toedienen dat wellicht wat bijwerkingen heeft óf een hond die zoveel last heeft dat het niet aan te zien is.
3 weken geleden was de keus makkelijk om voor Moderyn te kiezen dus dat geeft wel aan hoe de situatie is.
Zodra ik het idee heb dat het iets beter gaat zal ik inderdaad proberen af te bouwen.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#668003
Nou Daphne, volgens mij denkt niemand dat jij dit middel uit gemakzucht geeft hoor, je probeert al op allerlei manieren Baloe te helpen. En soms is het niet anders dan moet je naar wat minder prettige middelen grijpen, je hoeft Baloe ook niet onnodig laten lijden lijkt me zo en als hij zo'n jeuk heeft dat hij de kap al helemaal verbuigt geeft wel aan hoe ernstig de situatie is. Ik hoop zó dat de uitgebreidere desensibilistatiekuur gaat aanslaan.
Wordt je er zelf nou langzamerhand niet wanhopig van?
Door Daphne
#668005
Nitus schreef: Nou Daphne, volgens mij denkt niemand dat jij dit middel uit gemakzucht geeft hoor, je probeert al op allerlei manieren Baloe te helpen. En soms is het niet anders dan moet je naar wat minder prettige middelen grijpen, je hoeft Baloe ook niet onnodig laten lijden lijkt me zo en als hij zo'n jeuk heeft dat hij de kap al helemaal verbuigt geeft wel aan hoe ernstig de situatie is. Ik hoop zó dat de uitgebreidere desensibilistatiekuur gaat aanslaan.
Wordt je er zelf nou langzamerhand niet wanhopig van?
Dank je.
Ja word er zeker wanhopig van, vind het zo sneu voor Balou. Wat dan wel weer het positieve aan dit middel is dat het meteen werkt. Hij heeft bijna geen jeuk meer en als hij begint en je leidt hem even af dan laat het hij het met rust.
Hoe gaat het met Nitus?
Gebruikersavatar
Door Nitus
#668010
Daphne schreef: Dank je.
Ja word er zeker wanhopig van, vind het zo sneu voor Balou. Wat dan wel weer het positieve aan dit middel is dat het meteen werkt. Hij heeft bijna geen jeuk meer en als hij begint en je leidt hem even af dan laat het hij het met rust.
Het is ook heel sneu voor Balou, maar ook voor jou, want jij moet het aanzien. Als ik bij mezelf na ga, is dat ook héél moeilijk ;))
Hoe gaat het met Nitus?
Die is er al een tijdje niet meer ;), bedoel je Fedor?
Door Daphne
#668069
Nitus schreef: Die is er al een tijdje niet meer ;), bedoel je Fedor?
Sorry, sorry  :-[ :-[
Ik bedoelde Gitte, hoe is het met haar?
Door arona
#691296
Daphne schreef: We zitten met Balou in een jarenlang traject om een oplossing te vinden voor zijn Atopie. Prednison en Atopica ben ik in dit geval niet zo'n voorstander van. We zijn met een hyposensibilisatiekuur bezig maar dat kan nog wel even duren. Omdat het echt uit de klauwen loopt heb ik nu tijdelijk het middel Moderin 4 mg. gekrgen.
Het is voor Balou, 3,5 jaar oud, 22 kg.
Graag hoor ik of iemand het kent en wat de ervaringen zijn.
Zoals je waarschijnlijk wel in mijn mail heb gelezen gaat het nu goed met mijn am. bulldog. Mijn vraag is hoe het nu met die van jou gaat. En of je het middel nog gebruikt.

Groetjes marian en Arona
Gebruikersavatar
Door JolandaB
#691385
Je dierenarts zal  natuurlijk wel weten wat ie doet.

Toch, voor mijn gevoel, iets zegt me dat een hyposensibilisatie kuur en tegelijker tijd prednison geen goed idee is.
Door arona
#691497
JolandaB schreef: Je dierenarts zal  natuurlijk wel weten wat ie doet.

Toch, voor mijn gevoel, iets zegt me dat een hyposensibilisatie kuur en tegelijker tijd prednison geen goed idee is.
Dit is geen goed idee en waarom niet prednison onderdrukt het waardoor je dus alsnog niet kunt zien of die kuur aanslaat of de prednison
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door