Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Chanel
#658177
Ik lees al een tijdje hier, maar kwam net tot de ontdekking dat ik me nog steeds niet had voorgesteld, heb ik dus nu gedaan.

Vraagje over mijn X Jack Russeltje Ginger, ze is ruim 7 jaar en weegt nu 10 kg, is wat te zwaar. Voor de vakantie zijn we er door fotos achter gekomen dat ze Spondylose heeft. Daardoor rent ze nu bijna niet meer, dus is wat te zwaar geworden. Ik heb haar nu een paar maanden op de Carnibest Light staan en heb het idee, dat ze toch wel een beetje aan t afvallen is (mn weegschaal is niet helemaal in orde >:()
Ze heeft van de zomer zo'n 2 weken Metacam gekregen en sinds die tijd eigenlijk niks meer.
Nu heb ik hier het 1 en ander zitten lezen, maar poeh poeh wat een informatie allemaal zeg.
Ik heb nu wat dingen gekocht en zou graag van jullie willen weten of ik het goed doe :-\
Ik heb gekocht bij de tuinen, Omega 3 visolie 1000 mg.
Ik heb begrepen dat dit een goede invloed heeft op de spondylose, hoeveel mag ik Ginger daarvan geven???
Ik heb ook gekocht Glucosamine&Msm complex, hoeveel mag ze daar van hebben???
Verder geef ik sinds vrijdag van VSM de spondylose vetsem
Mag ik al deze dingen gewoon tegelijk geven??

Graag zou ik willen weten of ik goed bezig ben.??
Door Audrina
#658314
Je kan al deze middelen gewoon tegelijkertijd geven. Alleen weet je dan niet als er verbetering optreedt bij je hond, door welk middeltje het dan komt.

Op glucosamine.com gaan ze er vanuit dat je een hond van 20 kg 750 mg glucosamine op een dag mag geven, dus dan zou een hond van ca 10 kg de helft mogen hebben.
Door nikeey
#658564
een vriendin van mij had ook een hond met dit probleem en die liep ook niet meer rende niet meer.
als ze had gerend ging ze meteen liggen en stond voorlopig ook niet meer op.
terwijl het een hond was met ontzettend veel energie.

het kan volgend mij geen kwaad om die spullen te geven maar het kan niet over gaan :-\. helaas

deze hond heb ook op hele zware pijnstillers gestaan maar dat hielp niet meer en uiteindelijk heeft ze haar in moeten laten slapen want het was niet meer te redden.

sorry als ik je heb laten schrikken  :-[
Door danielle1980
#658922
mijn bull heeft t ook, ze krijgt nu barf en cb.
soms visolie en groene os glucosaminecomplex.

ik zou idd niet alles tegelijk geven, maar 1 ding een paar weken en dan een andere erbij of alleen een ander om te kijken wat werkt.
Door Chanel
#659178
Okee dank jullie wel
Ik ga dan inderdaad maar met 1 ding tegelijk doen, denk dat ik maar verder ga met de vsm spondylose druppels
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door