Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Tibetaan
#655886
Ik ben de trotse eigenaar (vriend) van een Tibetaanse Terriër (gesteriliseerd teefje van 2,5 jaar en haar gewicht is 11 kilo). Ik voer al vanaf het begin KVV en Barf soms enkele dagen per maand. Echter mis ik energie in haar, we zijn ook zeker per dag 4 x een uurtje buiten en ze volgt mij perfect maar zodra ik ergens stil sta dan gaat ze liggen. Thuis idem dito….liggen op de bank en slapen.
De tijd die ik met haar buiten doorbreng is altijd in een bosrijke omgeving met vele anderen honden om ons heen (natuurlijk speelt ze wel met andere honden maar echt uit haar dak gaan doet ze niet). Ik ben dus bang dat ik misschien te weinig energierijke bronnen voer. Onderstaande is wat ze eet op een gemiddelde dag:
200 gram KVV (iedere dag een ander merk ) Carnibest, Tolerant, Duck, Energique, Rodi
100 gram Kippennekken.
Aangevuld met een blokje Schapenvet, Kelptablet, Ijslandszeewier, Knoflook en zo nu en dan een sardientje/zalm uit blik.
Ik voer 1 x per dag.
Hoe krijg ik haar actiever ??
  :'(
Door Mevroi Kruim
#655916
Ik zou niet zeewier en kelp combineren, en al helemaal niet dagelijks voeren. Daar zit allebei behoorlijk wat jodium in en dat beinvloedt de werking van de schildklier. Dat zou ook een gebrek aan energie mede kunnen verklaren.
Door tt-tjes
#656116
Tibetaan schreef:
Hoe krijg ik haar actiever ??
  :'(
Ik zou zeggen, breng haar eens een dagje bij mij, leren die 2 gekken van mij haar wel hoe het moet ;D ;D
Door Tibetaan
#656231
Bedankt voor jullie adviezen  :-[
Zal eens een tijdje geen toevoegingen aan haar eten geven en het alleen houden op KVV compleet van diverse merken.
Ik zal zo nu en dan een bericht achterlaten als er verschil in haar patroon voorkomt.
Tibetaan
Door Lizzy
#656242
Heeft ze altijd al een gebrek aan energie gehad? Ik denk dat ik dat probleem toch zou voorleggen aan de DA. En een bloedonderzoek zou laten doen. En verder sluit ik me aan bij Kruimel; ik zou die toevoegingen van zeewier en kelp echt weglaten!
Door Tibetaan
#656344
3 weken geleden bij de DA ben geweest (voor de jaarlijkse prik), bloed afgenomen en uitslag was goed. Natuurlijk krijg men dan te horen dat men niet alles moet geloven over RAUW VOEREN...dus werd Brokken geadviseerd...en daar wil ik niet eens verder over uitbreiden..BASTA !!!
Ik stop dus met KELP en het ZEEWIER....we zullen zien wat het resultaat daarvan mocht zijn op de lange termijn.
Door Yves
#656390
Yves werd na de hete zomer ook minder actief en een beetje treurig. Toen het weer aangenamer werd ging dit niet over. Ik ben toen bij Tannetje terecht gekomen. Na een aantal keer acupunctuur, chinese kruiden en een ander dieet (van brok op vers) is Yves ziender oog opgeknapt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door