Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Hitam
#669849
Het leverdieet geldt meer voor een lever niet meer goed functioneert. Dat de leverwaarden verhoogd zijn hoeft nog niet te betekenen dat de rest van de lever het ook niet goed doet.
Dit is niet een primair leverprobleem maar een tumor met uitzaaiingen in de lever.
Ik zou dus eerder het tumordieet aan houden dan het leverdieet. Dus geen koolhydraten. En je neit te druk maken om de eiwitten.

Mariadistel, methionine en visolie is ok.
Zeel en creatine ook.

Ik denk dat gekookt geen probleem is, zolang hij maar eet.

De leverwaarden na prednison kunnen nog weken hoog blijven, dus dat kan best ook daardoor komen.

Heel veel sterkte en wijsheid!
Gebruikersavatar
Door Binno
#669915
Hitam schreef: Het leverdieet geldt meer voor een lever niet meer goed functioneert. Dat de leverwaarden verhoogd zijn hoeft nog niet te betekenen dat de rest van de lever het ook niet goed doet.
Dit is niet een primair leverprobleem maar een tumor met uitzaaiingen in de lever.
Ik zou dus eerder het tumordieet aan houden dan het leverdieet. Dus geen koolhydraten. En je neit te druk maken om de eiwitten.

Mariadistel, methionine en visolie is ok.
Zeel en creatine ook.

Ik denk dat gekookt geen probleem is, zolang hij maar eet.

De leverwaarden na prednison kunnen nog weken hoog blijven, dus dat kan best ook daardoor komen.

Heel veel sterkte en wijsheid!
Heel erg bedankt voor de verduideling Tannetje! :-*
Dan eten we de rijst lekker zelf op! ;)

Ik blijf toch ook nog met het gevoel zitten dat het in dit geval niet slecht zou zijn om me toch ook een beetje aan dat leverdieet te houden om de lever te sparen zodat hij toch maar zo goed mogelijk zou blijven functioneren.
Hoeft dan niet zo strikt te zijn misschien, maar bvb zo weinig mogelijk vette vleessoorten en orgaanvlees te geven en eventueel zijn maaltijden nu in drie keer te verdelen.
Wat denken jullie? :-\
(ALS hij tenminste al wil eten, want deze morgen heeft hij bijna alles laten staan. :()

En dan nog een vraagje: zijn er nog speciale dingen waar je bij een tumordieet moet op letten, behalve dan geen koolhydraten? ???
Laatst gewijzigd door Binno op vr 01 dec 2006, 08:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#669950
Binno schreef: En dan nog een vraagje: zijn er nog speciale dingen waar je bij een tumordieet moet op letten, behalve dan geen koolhydraten? ???
Misschien heb je hier iets aan?:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... #msg651400 De gerst/gort heb ik uiteindelijk niet gegeven, maar Gitte krijgt nog wel veel vette vis.

Maar het belangrijkste is toch wel dat ie eet, dus als je het dan moet koken zou ik dat doen. Sterkte ermee! :-*
Door Lizzy
#669972
Binno schreef: Heel erg bedankt voor de verduideling Tannetje! :-*
Dan eten we de rijst lekker zelf op! ;)

Ik blijf toch ook nog met het gevoel zitten dat het in dit geval niet slecht zou zijn om me toch ook een beetje aan dat leverdieet te houden om de lever te sparen zodat hij toch maar zo goed mogelijk zou blijven functioneren.
Hoeft dan niet zo strikt te zijn misschien, maar bvb zo weinig mogelijk vette vleessoorten en orgaanvlees te geven en eventueel zijn maaltijden nu in drie keer te verdelen.
Wat denken jullie? :-\
(ALS hij tenminste al wil eten, want deze morgen heeft hij bijna alles laten staan. :()

En dan nog een vraagje: zijn er nog speciale dingen waar je bij een tumordieet moet op letten, behalve dan geen koolhydraten? ???
Nee, ik denk niet dat het kwaad kan om minder orgaanvlees, minder vet/rood vlees te geven. Tenzij dat nou juist de dingen zijn die hij wel lust. Want eerlijk gezegd zou ik hem, als hij dat wel eet, zelf wel geven. Op zich vind ik wel eten namelijk zelf belangrijker als 'de juiste dingen' eten....
Gebruikersavatar
Door Binno
#669988
Nitus schreef: Misschien heb je hier iets aan?:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... #msg651400 De gerst/gort heb ik uiteindelijk niet gegeven, maar Gitte krijgt nog wel veel vette vis.

Maar het belangrijkste is toch wel dat ie eet, dus als je het dan moet koken zou ik dat doen. Sterkte ermee! :-*
Ben meteen al even vlugvlug gaan lezen, zal straks nog wel eens wat grondiger alles lezen.
Maar het is misschien inderdaad een goed idee om hem nog wat meer vis te gaan geven, dat vindt hij trouwens - tot nu toe - wel lekker ook.
Rijst of andere granen doen we dus maar niet.
Tja, en nog meer supplementen, ik had ook al wel aan Pau D'arco gedacht, maar binnenkort krijgt hij meer pillen dan voeding. ;D
Bedankt alweer! ;)
Gebruikersavatar
Door Binno
#669991
Lizzy schreef: Nee, ik denk niet dat het kwaad kan om minder orgaanvlees, minder vet/rood vlees te geven. Tenzij dat nou juist de dingen zijn die hij wel lust. Want eerlijk gezegd zou ik hem, als hij dat wel eet, zelf wel geven. Op zich vind ik wel eten namelijk zelf belangrijker als 'de juiste dingen' eten....
Vanmiddag heeft hij wel weer gegeten, maar als hij echt moeilijk gaat doen kan ik hem alsnog runds, lams, orgaanvlees enz. gaan geven, dat zien we dan wel.
Het is inderdaad het belangrijkste dàt hij eet. ;)
Gebruikersavatar
Door Binno
#670939
Deze voormiddag was het even schrikken.
Eigenlijk ging het vanmorgen al niet helemaal zoals het moest, hij was tijdens het wandelen al een keertje omgevallen, maar ja, hij staat de laatste tijd sowieso heel slapjes op zijn poten en even struikelen kan al genoeg zijn om hem te doen vallen.
Een uur of twee later leek het alsof hij bij het naar de tuin gaan in onze gang zijn bocht miste, hij verloor zijn evenwicht en leek door zijn poten te gaan zakken, hij keek ook eventjes alsof hij van de wereld was. Ik heb hem ondersteund en na een paar seconden was alles weer normaal en is hij gewoon in de tuin een plasje gaan doen.
En dan weer zowat een uurtje later liep ik voorbij hem en toen keek hij me met een rare schuine kop aan en zijn ogen rolden heel vreemd en snel over en weer, een heel raar zicht.
Ben eventjes bij hem gaan zitten, heb zachtjes over zijn hoofd en rug gewreven om hem gerust te stellen en toen was het na een minuutje ofzo ook weer over.
Daarna was er niks vreemds meer te zien, hij loopt ook weer normaal en zijn gedrag is verder ook normaal.
Toch maar naar de dierenkliniek gebeld en die denken aan een klein herseninfarct of een uitzaaing van de tumor naar zijn hersenen. :(
Ik mag eventueel terug met prednison beginnen maar ik weet nog niet goed of ik dat wel zou doen, gezien de rest van de situatie en de bijwerkingen. ???
En nu maar hopen dat dit maar eenmalig was.
Pffff...., mijn lieve manneke... :'(

P.S. Ik bedenk net iets, zou Ginkgo Biloba hier misschien nog kunnen helpen? ???
Laatst gewijzigd door Binno op zo 03 dec 2006, 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Binno
#671002
Hij is daarstraks nog een keertje beginnen zwijmelen, heb hem nog net op tijd kunnen ondersteunen.
Misschien door de inspanning, we waren net een kwartiertje buiten geweest, blokje rond gewandeld.
Zonet hem even in de tuin gelaten, zonder problemen en nu ligt hij weer lekker te slapen, pijn heeft hij niet denk ik, dat zou ik merken.
Probleempje is ook dat hij praktisch niet meer wil eten. Toch niet de dingen die hij zou moeten eten.
Ja hondenkoeken en snoepjes, speculaas, cake, aardappeltjes enz. dàt wil hij nog wel, en gelukkig ook wel gekookte vis, een eitje, wat kefir...
Maar amper nog Duck, geen rauw vlees, geen kippenvleugeltjes, niks.
Gekookt vlees af en toe een paar stukjes en dan weer niet meer.
Hij draait zijn hoofd opzij alsof ik de meest vieze dingen voor zijn neus zet. ::)
Ben erover aan het denken om toch maar prednison te halen morgen, OK het is troep, maar misschien gaat het met die troep toch weer iets beter.
En het heeft trouwens ook een positieve bijwerking... eetlust. :P
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#671046
Als het mijn hond was, die zo ernstig ziek was, dan zou ik hem lekker verwennen. Gewoon  te eten geven wat hij wel lekker vind! (ook al is het dan niet zo gezond, maar ja.....)
Beter dat hij toch nog wat binnen krijgt, om hem op de been te houden!
Sterkte met je mannetje :-*
Gebruikersavatar
Door Hitam
#671079
Gingko is niet zo geslaagd bij hersenbloedingen. Het verhoogd de doorbloeding van de hersenen en dat kan juist verkeerd werken.

Prednison kan best wel helpen, zeker als hij niet wil eten. Het remt ook ontstekingen die door de tumoren kunnen worden veroorzaakt. Hij kan zich er best een stuk lekkerder van voelen.
Gebruikersavatar
Door Binno
#671093
Hitam schreef: Gingko is niet zo geslaagd bij hersenbloedingen. Het verhoogd de doorbloeding van de hersenen en dat kan juist verkeerd werken.
Ja, dat heb ik me achteraf ook zitten afvragen, OK, dat doen we dus niet.
Prednison kan best wel helpen, zeker als hij niet wil eten. Het remt ook ontstekingen die door de tumoren kunnen worden veroorzaakt. Hij kan zich er best een stuk lekkerder van voelen.
Dan gaat hij toch maar opnieuw op de prednison, ik hoop dat hij er inderdaad weer een beetje van opknapt.Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Binno
#675171
Net op het moment dat je denkt dat hij het toch weer veel beter doet, op een enkel zwijmelingetje na dan, krijgt hij toch weer zo'n "aanval".
We komen de tuin uit, hij moet dan een paar trapjes op en toen ging het mis. Hij mistrapt zich, ik help hem even waarna hij al hijgend verder stapt. Dat gebeurt wel meer, blijkbaar is zoiets te vermoeiend voor hem.
Maar dan begint hij plots te zwijmelen. Hij kan niet blijven staan, maar liggen wil hij ook niet echt, hij wil weg, alsof hij zich ertegen verzet, zijn ogen beginnen weer te draaien, zijn kop gaat helemaal schuin en ik denk iets van angst in hem te zien.
Ben zo een vijftal minuten (het leek wel een half uur) bij hem blijven zitten (inmiddels lag hij wel neer), zolang ik mijn hand op hem liet liggen was hij tamelijk rustig.
Omdat zijn ogen nog steeds heen en weer flitsten ben ik dan het licht gaan dimmen, misschien dat dat wel zou helpen, en gelukkig... eventjes later was hij terug zo goed als normaal, kwam zelfs om koekjes vragen.
Ik vraag me af wat de oorzaak hiervan is, zuurstofgebrek in de hersenen, gifstoffen, weer een hersenbloedinkje, ... en of ik hier iets kan tegen doen. Ik vrees van niet.
Hij staat nog steeds op 1 prednisontabletje per dag. :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door