Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door marja
#653898
Stapper is altijd wat te zwaar geweest maar hij begint nu erg traag te worden dus moet ik ermee aan de slag.
Er mag wel een kilo of 5 af.
Hij weegt 68 kilo..............83cm schofhoogte  en is 5 jaar.


Is er bepaald soort vlees wat ik beter niet meer kan geven, of bepaalde botten.
En van de kvv, wat zou het beste zijn? het magerste?
Hij krijgt ongeveer een kilo kvv op een dag en op de dagen dat hij bv kipkarkassen krijgt laat ik 1 van de drie kvv maaltijden weg.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#653903
Ik zou hem 2x op een dag gaan voeren (anders worden z'n porties zo klein) en dan zo'n 800 gr per dag. Dus gewoon minder voeren ;).
Je kan hem eventueel op CB Light zetten maar mijn ervaring is dat daar de vacht op de lange duur niet mooier van wordt.
Denk dat je eerst maar eens iets minder moet gaan voeren en vermijd eventueel lam en geitenvlees, dat is nogal vet.

Nu ik nog even verder nadenk, 1 kg per dag voor zo'n grote hond is al niet zoveel hè? Heb je de werking van zijn schildklier al laten testen? :-\
Door marja
#653906
Nitus schreef: Ik zou hem 2x op een dag gaan voeren (anders worden z'n porties zo klein) en dan zo'n 800 gr per dag. Dus gewoon minder voeren ;).
Je kan hem eventueel op CB Light zetten maar mijn ervaring is dat daar de vacht op de lange duur niet mooier van wordt.
Denk dat je eerst maar eens iets minder moet gaan voeren en vermijd eventueel lam en geitenvlees, dat is nogal vet.

Nu ik nog even verder nadenk, 1 kg per dag voor zo'n grote hond is al niet zoveel hè? Heb je de werking van zijn schildklier al laten testen? :-\
1 kilo is inderdaad al minder dan hij mag, officieel zou hij 1030 gram mogen ;)

Het ligt aan mij hoor dat hij te dik is, ze kregen hier nogal veel tussendoortjes als kaas, worst kong met pindakaas enz.
Maar da's nu over!
Door marja
#653908
Lupa schreef: is die getest op schildklier?

als daar niks aan de hand mee is  zou ik cb light geven met groentes
Rauwe groenten krijg ik er hier in niet, helaas.............
Door marja
#653915
Nitus schreef: Maar als jedat nou mengt met de CB?
Ik mengde het met gehakt, maar ik ga dat inderdaad proberen om door de cb te doen.

Even over die groenten nog, mag je het ook heel fijn snijden of moet het echt gepureerd zijn?
Door marja
#653923
Lupa schreef: het beste is gepureerd dan wordt veel beter opgenomen
kruidenmix is van carnibest
Ha! kant en klaar dus ;D

Maar geef ik dat dan ipv een hoeveelheid vlees?
En hoeveel kan ik ze geven van die kruidenmix??  te veel lijkt me niet zo goed eigenlijk, is dat niet erg laxerend ::)
Door marja
#653927
Lupa schreef: niet in combi met de botten die je geeft :D

je kan 1 3de van het voer geven en de rest kruidenmix
Hahaha

Ik begrijp het hoor, ga het maandag gelijk halen ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door