Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Daphne
#652106
Ik ben aan het uitzoeken wat ik het beste kan doen tegen de jeuk voor Balou. Maar ook lees ik nu even wat jullie voor wondbehandeling e.d. gebruiken.
Dus nu wil ik ff checken of ik het goede in huis heb wat ik voor de huid (jeuk) moet gebruiken en wat ik daarnaast voor wondjes e.d. kan gebruiken.
Nu gebruik ik Betadine (scrub) en Acederm wondspray of wondzalf.
Ik ga kijken of pure Tea Tree oil werkt (tip van Lizzy), maar dat kan je ook voor het desinfecteren gebruiken.
Nu wil ik dus weten wat er misschien dubbel is en wat er misschien nog beter is dan de producten die ik nu gebruik voor de wondjes behandeling.
??? Heel verhaal maar ik wil gewoon het beste in huis hebben!
Laatst gewijzigd door Daphne op wo 25 okt 2006, 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Daphne
#653119
Lizzy schreef: Ik moet bekennen dat ik je vraag niet begrijp :-[ :-[
Sorry, sorry te lang verhaal waarschijnlijk  :-[.
Ik wilde graag weten wat jullie gebruiken om wondjes te ontsmetten, daarna wondzalf o.i.d. en wat jullie smeren op een gevoelige plek.
Kortom: Wat voor merken en producten jullie standaard in huis hebben om EHBO op de hond toe te passen?
#653241
Daphne schreef: Sorry, sorry te lang verhaal waarschijnlijk  :-[.
Ik wilde graag weten wat jullie gebruiken om wondjes te ontsmetten, daarna wondzalf o.i.d. en wat jullie smeren op een gevoelige plek.
Kortom: Wat voor merken en producten jullie standaard in huis hebben om EHBO op de hond toe te passen?
In mijn EHBO doos zit het volgende:
betadine oplossing
betadine zalf
bach rescue cream
calendulan zalf
wondspray van de groene oss
L-Mesitran wondzalf (zalf op basis van honing)
en standdaard ook: Rescue Remedy en Mimulus
Laatst gewijzigd door *Monique op vr 27 okt 2006, 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#653266
Als je speciaal info zoekt over wondzalf kun je misschien beter dit topic even lezen: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 289.0.html, daar worden een paar goeie tips gegeven.

Zelf gebruik ik voor natte wondjes zinkzalf en voor droge wonden Calendulagel. Om wondjes schoon te maken gebruik ik verdunde Dettol of (tip van Karin ;)) waterstofperoxide. Voor jeukende aandoeningen heb ik niet speciaal iets in huis.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door