Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Spanielgek
#651244
Esther topt al maanden met een groot oorprobleem,gisten enz.
Toen hebben ze daar een kweek van gemaakt en kreeg het middel Aurizon voor haar.dat gebruikt en het ging ongeveer 3 weken goed.

Toen begon het weer ,stinken dat ze deden en uitvloeing niet normaal .
Het kwam zelfs op haar borst terecht,echt als ik het niet schoonmaakte dan woog haar oor bwvwel een pond zo veel bleef er van die troep inhangen.

Dus eerst heb ik het geprobeert om het met gekookt water steeds schoon te maken en als het helemaal erg was ging ze onder de douche ,en spoelde ik het schoon met water.

Mijn meisje had er zo veel last van dat ik maar weer naar de dierenarts ben gegaan en er werd weer een kweek genomen en opgestuurd.

Daar kwam uit dat ze voor alle soorten medicijn die hier voor dit soort problemen [gisten ]zijn imuun?is .

Dus wat nou ,oja er was wel een middel wat mischien kon helpen maar daar zat dan een grote kans in dat ze helemaal doof zou worden .
en dat wil ik mijn blinde meisje niet aan doen ,niets meer zien en dan ook niet horen ,dat was voor mij echt geen optie.

Toen was er nog een optie ,een autovaccin laten maken speciaal voor Esther.

Dat gedaan :dat hield in :injectie en 10 dagen later weer en dan weer 10 dagen later een injectie [samen 3 injecties]

Dinsdag moet ze de laatste weer hebben,maar echt ik zie niet echt verschil.

Ik weet het is wat verwarrend geschreven allemaal ,maar ik weet het nu echt niet meer.

Mijn 13 jarig meisje doet het nog heel goed voor haar leeftijd [wandelen eten enz ]maar dit .

Dinsdag ga ik weer naar de dierenarts voor de laatste injectie .....en dan .
Dit was de laatste optie wat hij had zei hij.


Wie heeft hier wel eens van gehoort,of wie weet hier een ander middel tegen ,natuurlijk of anders.

Ben echt wanhopig.

Sorry voor het lange verwarde verhaal ,en hoop dat jullie er iets van snapen.
Bedankt
Door conleeuw
#651252
jeetje, wat erg dat je zo loopt te tobben zeg. Ik begrijp dat de grootste probleem schimmel infectie is in haar oor?
Mischien dat jij jou dierenarts kan vragen om een zuivere schimmel bestrijding in plaats van een combinatie middel?
Diflucan is een middel waar ik heel veel goed van heb gehoord en gezien.
Het is in tablet vorm, dus pak je het probleem van binnen uit aan.... het is wel zo dat je soms zelfs een paar weken pillen moet geven, maar zou dat niet een optie zijn om haar met zo iets te behandelen? Ik zou het aan mijn dierenarts vragen. Schimmel infecties kunnen erg hardnekkig zijn om te behandelen. sterkte ermee
Door Lizzy
#651329
Oei, dit is heftig....!

Mag ik vragen wat ze eet? Ik zou haar namelijk heel beslist op een absoluut graanvrij dieet zetten. Dus ook geen rijst! En natuurlijk vers en rauw. Als je versvlees voert, dan denk ik dat dit een goed tijdstip is om serieus na te denken over het zelf samenstellen van voeding.

Ik zou het eten aanvullen met (tijdelijk) iedere dag een halve teen knoflook, uitgeperst over het eten (knoflook werkt tegen schimmels en gisten). Ik zou dit 2 weken geven en dan 1 a 2 weken niet. Verder zou ik elke dag een thee trekken van venkel, goudsbloem, rozemarijn, tijm en kaneel en hier twee keer per dag wat van geven (over het eten). Deze planten/kruiden zijn in gedroogde vorm bij de reformwinkel te koop.

Daarnaast weet ik niet of je het al geprobeerd hebt, maar ik zou een groene leem kuur doen. Eventueel gevolgd door een kuur met drainage compositum van de Groene Os (tegelijkertijd is wat te heftig).

Ook zou ik echt zo snel mogelijk met een goede probiotica beginnen. Ik vind zelf Akropharma en Solgar erg goed (en redelijk makkelijk verkrijgbaar). Beide heten deze probiotica's ACIDOPHILUS.

Voor in de oren weet ik niet of er iets is waar je echt wat mee op schiet... Je kunt de oordruppels van Prodier, VSM eens proberen.

En als dat allemaal niet helpt: dan zou ik naar een holistisch DA gaan, als ik jou was.
Door Spanielgek
#651446
Esther eet Cb natuur.
Ik wacht even de dierenarts af,maar denk echt niet dat daar nog iets positiefs van af komt.

Ik ga zeker alles proberen wat mischien kan helpen ,ga morgen even achter alles aan.

Ik wil dat Esther op haar oude dag nog een zo'n fijn mogelijke tijd heeft ,maar dit maakt het wel moeilijk. :-\

Dus heel erg bedankt voor alle tips,ik ga het zeker proberen.

als ik dinsdag naar de dierenarts geweest ben vertel ik jullie wat er vertelt is .
Bedankt.
Door Spanielgek
#651460
Zie net dat er rijst zit in de CB natuur,dus daar stop ik direct mee.
Heb gelukkig nog CB light in huis waar geen rijst in zit.
Dus de eerste stap is gezet. ;)
Door tt-tjes
#651530
[quote="Spanielgek"]
Zie net dat er rijst zit in de CB natuur,dus daar stop ik direct mee.
Heb gelukkig nog CB light in huis waar geen rijst in zit.
Dus de eerste stap is gezet. ;)
[/quote]

Voor zover ik weet zit in de diabetes versies zit ook geen rijst in, honden die geen diabetes hebben mogen dit in principe ook hebben.
Door tieneke
#651555
tt-tjes schreef: Voor zover ik weet zit in de diabetes versies zit ook geen rijst in, honden die geen diabetes hebben mogen dit in principe ook hebben.
Volgens mij zijn er van Cb nog meer versies zonder rijst verkrijgbaar  ;)
Door Spanielgek
#651589
Lizzy schreef: Oei, dit is heftig....!

Mag ik vragen wat ze eet? Ik zou haar namelijk heel beslist op een absoluut graanvrij dieet zetten. Dus ook geen rijst! En natuurlijk vers en rauw. Als je versvlees voert, dan denk ik dat dit een goed tijdstip is om serieus na te denken over het zelf samenstellen van voeding.

Ik zou het eten aanvullen met (tijdelijk) iedere dag een halve teen knoflook, uitgeperst over het eten (knoflook werkt tegen schimmels en gisten). Ik zou dit 2 weken geven en dan 1 a 2 weken niet. Verder zou ik elke dag een thee trekken van venkel, goudsbloem, rozemarijn, tijm en kaneel en hier twee keer per dag wat van geven (over het eten). Deze planten/kruiden zijn in gedroogde vorm bij de reformwinkel te koop.

Daarnaast weet ik niet of je het al geprobeerd hebt, maar ik zou een groene leem kuur doen. Eventueel gevolgd door een kuur met drainage compositum van de Groene Os (tegelijkertijd is wat te heftig).

Ook zou ik echt zo snel mogelijk met een goede probiotica beginnen. Ik vind zelf Akropharma en Solgar erg goed (en redelijk makkelijk verkrijgbaar). Beide heten deze probiotica's ACIDOPHILUS.

Voor in de oren weet ik niet of er iets is waar je echt wat mee op schiet... Je kunt de oordruppels van Prodier, VSM eens proberen.

En als dat allemaal niet helpt: dan zou ik naar een holistisch DA gaan, als ik jou was.
Lizzy,mag ik vragen waarom jij probiotica zou geven?
Prodier oordruppels heb ik gelukkig nog liggen.
De reinigingkuur heb ik net besteld bij de 'Dierendokter'"maar daar stond bij dat ik 3 weken moest wachten als ik een kuur zou hebben gedaan .
Door Lizzy
#651593
Spanielgek schreef: Lizzy,mag ik vragen waarom jij probiotica zou geven?
Prodier oordruppels heb ik gelukkig nog liggen.
De reinigingkuur heb ik net besteld bij de 'Dierendokter'"maar daar stond bij dat ik 3 weken moest wachten als ik een kuur zou hebben gedaan .
De reden dat ik vind dat je probiotica moet gebruiken is omdat honden (en mensen) die last hebben van schimmels en gisten: die hebben meestal geen optimaal functionerend darmflora. Bovendien wordt een deel van je weerstand wel bepaald door de darmflora. Vandaar dat ik probiotica zou geven. Dat is dus geen antibiotica he! Probiotica zijn dus goede bacterieen, zoals je ze ook aantrekt in drankjes als Yakult (waar helaas suiker of zoetstof in zit en dat maakt ze ongeschikt voor de hond).

Welke reinigingskuur heb je besteld? Ik ken de dierendokter niet... En waar moest je dan drie weken mee wachten?
Door K@rin
#651594
Ik weet, dat bij sommige honden met hardnekkige oorproblemen, alleen nog maar PANALOG hielp.
Is niet meer geregistreerd in Nederland, maar wel in o.a. Duitsland.
Heb je dat al geprobeerd ?
Ik heb het recept, dan kun je het zelf bij de apotheek laten maken.
Door Spanielgek
#651631
Lizzy schreef: De reden dat ik vind dat je probiotica moet gebruiken is omdat honden (en mensen) die last hebben van schimmels en gisten: die hebben meestal geen optimaal functionerend darmflora. Bovendien wordt een deel van je weerstand wel bepaald door de darmflora. Vandaar dat ik probiotica zou geven. Dat is dus geen antibiotica he! Probiotica zijn dus goede bacterieen, zoals je ze ook aantrekt in drankjes als Yakult (waar helaas suiker of zoetstof in zit en dat maakt ze ongeschikt voor de hond).

Welke reinigingskuur heb je besteld? Ik ken de dierendokter niet... En waar moest je dan drie weken mee wachten?
Dat is bij http://www.huisdierendokter.nl
Of kan ik beter een ander merk nemen.


Nou bij de huisdierdokter staat dat als de dieren een kuur hebben gehad met medicijnen je dan 3 weken nadien pas de reinigingskuur mag geven.
Door Spanielgek
#651633
Karin & Pyrs schreef: Ik weet, dat bij sommige honden met hardnekkige oorproblemen, alleen nog maar PANALOG hielp.
Is niet meer geregistreerd in Nederland, maar wel in o.a. Duitsland.
Heb je dat al geprobeerd ?
Ik heb het recept, dan kun je het zelf bij de apotheek laten maken.
Karin ,kan ik dat zo geven dan ,ben best wel huiverig alles door elkaar te geven.
Dan dit en dan dat.
Gebruikersavatar
Door chooky
#651675
Ik zou bij de kruidenthee van Lizzy trouwens ook per keer 3 kruidnagels doen. Dit helpt ook erg goed tegen zoewl schimmels als gisten.
Door K@rin
#652251
Spanielgek schreef: Karin ,kan ik dat zo geven dan ,ben best wel huiverig alles door elkaar te geven.
Dan dit en dan dat.
Ik zou dat niet durven zeggen hoor !
Misschien eerst ff overleggen met je Dierenarts.
Ik weet dat Panalog met succes gebruikt wordt bij zeer hardnekkige gisten, e.d.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door