Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ~Joke~
#648565
Lil schreef: Kijk, dat wilde ik graag weten thanx!
Ken inderdaad ook honden waar het vrij snel genas nadat ze strikte rust hadden gehouden. Alleen rot dat zo iets altijd in het weekend moet gebeuren...
Het komt hier ook altijd in het weekeind  >:( >:(
Sterkte!!!
Door ~Joke~
#648567
tieneke schreef: Dat zal vreselijk veel pijn doen.... :-X
Heb zelf ooit mijn grote teen nogal verbrijzeld en die is toen ook niet geamputeerd hoor  ;D ;D
Er is zelfs niets aan gedaan,geen gips,verband of anders en is gewoon genezen,het enigste is dat hij zeer doet met sommige schoenen maar daar zal de hond geen last van hebben denk ik...beterschap voor hem  ;)
De pijn viel bij Kyra wel mee. Ze kreupelde maar belastte haar voetje wel min of meer. De da vond het op het eerste gezicht ook wel meevallen totdat hij voelde, toen zat er toch wel erg veel beweging in het teentje. Foto gemaakt en het voetje ingetaped. Het grootste probleen was dat mevrouw iedere keer het drukverband eraf scheurde  >:(
Gebruikersavatar
Door pike
#648599
ik heb een herder met een gebroken teen gehad. Die werd ook ingezwachteld en genas ook vrij snel.
heb ook een tekkel gehad die (voor hij bij mij kwam) een teen gebroken had. weet niet of en hoe dat behandeld is, maar de teen is genezen, stond wel scheef. Hij had er geen problemen mee, alleen de nagel moest regelmatig geknipt omdat die de grond niet meer raakte.

overigens: acederm is bij mijn weten uitsluitend voor schaaf- en andere oppervlakkige wonden, niet voor diepe!
Door Ine
#648608
Heb je niet een oude maar stevige boodschappentas, met goede hengsels?
De zijkanten eruit knippen en je kunt je hond goed helpen met lopen.
Heb dit ooit gezien bij een herder, die geen kracht meer had in de achterhand.
Heel veel sterkte en een dikke maar zachte knuffel. :-*
Door maryan
#648629
wij hebben hier een hondje gehad die door een gevecht een open teen had, gebroken was etc..
Moest aanvankelijk ook geamputeerd worden als hechtingen niet bleven zitten.

Die waren zo weg gebeten, wij hebben de wond behandeld met een zelf gemaakt papje van groene leem.
Leem tot een papje maken van water, keukenpapier erop en tenen stevig inzwachtelen. Dit drie keer per dag.
Binnen drie weken was de wond goed dicht en ze loopt nog steeds op al haar tenen.
Misschien kun je er iets mee.
Succes.
Door Lil
#648810
Ow, groene leem ga ik meteen proberen. Gelukkig is de wond wel al dicht  :)

Hij begint ook langzaam op zijn poot te lopen. Heb nog met twee da's gebeld en die adviseerde me om het eerst eens een paar dagen aan te kijken, aangezien alles recht staat en ze een wond niet graag intapen, dan gaat hij slecht dicht.

Bedankt voor alle knuffels, ze helpen goed  :-*
Door tieneke
#649040
Lil schreef: Ow, groene leem ga ik meteen proberen. Gelukkig is de wond wel al dicht  :)

Hij begint ook langzaam op zijn poot te lopen. Heb nog met twee da's gebeld en die adviseerde me om het eerst eens een paar dagen aan te kijken, aangezien alles recht staat en ze een wond niet graag intapen, dan gaat hij slecht dicht.

Bedankt voor alle knuffels, ze helpen goed  :-*
Gaat zeker goed als hij er weer op probeert te lopen  :)
Door Lil
#651302
Haha, dat is leuk, ik was net op het forum en dacht even het laatste nieuws doorgeven...

Het gaat goed, hij loopt op drie poten, tenzij hij op iets hards trapt, dan hinkt hij twee passen en loopt weer normaal. Ben weer begonnen om hem een half uur uit te laten, werd gek van hem en hij vooral gek van zichzelf. Denk niet dat er blijvende schade is, misschien een lidteken, maar goed dat interesseert niet en zie je op die plek toch niet.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door