Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Cindy de Wolf
#646033
Hallo,

Vandaag moest ik met Misty naar Maarten voor de enting en chip en eerste check-up. Aangezien Terry behoorlijk mank liep had ik die ook maar meegenomen. Met Misty was zover nu te constateren alles goed maar met Terry is het helemaal mis. Ik dacht met recht dat het de artrose was die vogelvrij verklaard was foto's lieten een heel ander beeld zien. Mijn Terry heeft botkanker......Levensverwachting ergend rond de 6 maanden. Nu is het 4 weken strikte rust met 2 daags 3 tabletten Rimadyl. 4 november moeten we terug en dan kan hij op de nieuw te maken foto zien hoe snel de tumor groeit. Hij hoopt het met rust te vertragen maar de vooruitzichten zijn ronduit slecht. Ik ben hier behoorlijk van ondersteboven. Dit had ik echt niet verwacht.

Iemand suggesties hoe ik dat kan vertragen?

Cindy
Laatst gewijzigd door Cindy de Wolf op di 21 nov 2006, 08:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#646034
Ik heb even geen suggesties, maar wil je wel sterkte wensen. Dit zijn geen leuke berichten... :'(
Gebruikersavatar
Door Angelique
#646051
Jeetje wat een kl*tebericht zeg. :'(

Ik zou zowieso alle granen (ook rijst) van het menu schrappen en flinke doseringen anti-oxydanten geven. Ik heb geen idee of dat in dit stadium nog wat kan doen, maar niet geschoten is altijd mis.

Heel veel sterkte.

Hoe oud is Terry?
Door 202Spots
#646057
Heel naar bericht natuurlijk....maar ik zou botkanker
nooit willen vertragen, is heel pijnlijk voor de hond.
Probeer hem zo pijnvrij te krijgen als je kan, en dan van elke dag genieten...
Sterkte,geduld en wijsheid gewenst...
Door Cindy de Wolf
#646065
[quote="Angelique"]

Heel veel sterkte.

Hoe oud is Terry?
[/quote]

Als eerste bedankt voor jullie reacties, dat geeft de burger wel moed. Maar toch :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
Terry is 10.5 maar verders gezond. Ik wil geen lijdensweg voor haar, daar is ze me teveel waard voor. Ik zal afhankelijk van wat het beeld 4 november laat zien met Maarten overleggen wat betreft euthansie want ik wil haar niet laten lijden. Terry weegt rond de 30 kg dus 6 tabletten Rimadyl van 50mg is al heftig maar ik betwijfel of het haar pijnvrij kan krijgen.
Door André
#646069
[quote="202spots"]
Heel naar bericht natuurlijk....maar ik zou botkanker
nooit willen vertragen, is heel pijnlijk voor de hond.
Probeer hem zo pijnvrij te krijgen als je kan, en dan van elke dag genieten...
Sterkte,geduld en wijsheid gewenst...
[/quote]

Sluit me hierbij aan :'(
Door conleeuw
#646078
wat een rot bericht zeg, :'( :'( ik kan jou geen tips geven, de enige wat ik weet van kennissen die het hebben meegemaakt met hun hond is dat het een ware rot ziekte is voor honden (en mensen trouwens ook) erg pijnlijk. Ik wens jou heel veel sterkte en wijsheid :'(
Door tieneke
#646088
[quote="Cindy de Wolf"]
Als eerste bedankt voor jullie reacties, dat geeft de burger wel moed. Maar toch :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
Terry is 10.5 maar verders gezond. Ik wil geen lijdensweg voor haar, daar is ze me teveel waard voor. Ik zal afhankelijk van wat het beeld 4 november laat zien met Maarten overleggen wat betreft euthansie want ik wil haar niet laten lijden. Terry weegt rond de 30 kg dus 6 tabletten Rimadyl van 50mg is al heftig maar ik betwijfel of het haar pijnvrij kan krijgen.
[/quote]
Dit is echt vreselijk!...ik hoop dat je haar nog lange(re) tijd pijnvrij kan houden.
Botkanker is de vreselijkste en pijnlijkste ziekte die er is.....dit weten wij van een zeer jong familielid die een paar jaar geleden overleed aan deze ziekte....op zijn sterfbed overleed hij onverwachts aan een geperforeerde darm....echt een vreselijk pjnlijk einde!!!.....  :'(
Hou je hond zeer goed in de gaten ....alleen jij bent degene die haar verder onnodig lijden kan besparen...heel veel sterkte,ik leef zo met jullie mee :-*
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#646092
Wat een vreselijk bericht zeg. :'( :'(
Ook ik heb geen tips, maar wil je wel heel veel sterkte toewensen.
Door roefus
#646099
Ik heb er geen verstand van, maar ik geloof dat 'botkanker' één van de meest pijnlijke is.
Kan enkel zeggen: houd je hondje in de gaten, want 'teveel is teveel'.

:'( :'( :'( wat erg voor jou en je lieve hond.
Ik wens je alvast alle sterkte om goed te beslissen.  :-*
Door Ine
#646143
Cindy, ik had al op een ander forum gereageerd, maar hier wil ik je nogmaals sterkte wensen en zoals velen al zeggen, botkanker is de meest pijnlijke, dus geniet nog even van haar, maar houdt het in de gaten!!
Knuffel voor jou en voor Terry :-* :-*
Door tt-tjes
#646152
Wat een sh*t diagnose zeg. Heel veel sterkte toegewenst en een dikke knuf voor Terry.
Door Audrina
#646161
Jeetje Cindy, wat een rotnieuws.  :'(

Ik heb hier op BP eens een berichtje gelezen over kruiden waar Tannetje mee werkt (hocksey o.i.d.). Misschien kan je daar nog iets mee doen, om de tijd die Terry nog heeft zo "prettig" mogelijk te maken? Het neemt die rotziekte natuurlijk niet weg.  :-\

En als je anti-oxidanten wil, ik heb hier nog zo'n emmertje D-Tox van NAF staan. Is wel voor paarden, maar je kan het ook voor honden gebruiken. Ik heb ook nog wel ergens een leeg glucobestpotje staan wat ik voor je kan vullen met dat spul. Kan je dan zo komen halen.

Heel veel sterkte. Ik hoop dat Terry nog een tijd pijnvrij blijft en dat jullie nog even van elkaar mogen genieten. Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Hitam
#646191
Ik heb een protocol van een Canadese dierenarts voor botkanker.
Onder andere injecties met hoge doses vitamine A en D en een aangepaste vorm van hoxsey.
Daarop kun je ze vaak maandenlang pijnvrij houden.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door