Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door sylvia
#57367
Sinds een half jaar is er een nieuw ziektebeeld bij jonge kittens en pupjes, vooral in Noord Holland:

Het begint met een onschuldig niesje (niesziekte is uitgesloten)
Vervolgens worden ze echt verkouden
Dan vertonen ze ademhalings problemen.
De gewichten vliegen dan met 50-80 gram omlaag
dan hebben ze bijna geen ademhaling meer.

De laatste 3 tekenen gebeuren binnen 3 dagen!!!

In eerste instantie werd gedacht aan een longontsteking maar het verschil is dat ze een onderkoeling hebben gemeten van 33.6. Met een dergelijke onderkoeling raken ze in Coma. Ook komt hoge koorts voor en dunne ontlasting.

Daar de verschijnselen bij de zieke dieren zoveel op elkaar lijken wordt er gedacht aan een nieuw virus, gemuteerd uit bestaande virussen.
Niesziekte, honden en katten ziekte, longontsteking, corona, parvo, verkoudheid en griep, zijn woorden die zijn gevalllen.

Om dit te onderzoeken zodat het goed behandeld kan worden is er informatie nodig, kweekjes, bloedtesten, secties, medicaties ect. ect.

Ik heb Peter Klaver bereid gevonden mee te helpen en hij zal dit onderzoek leiden te samen met studenten voor diergeneeskunde te Utrecht.
Peter Klaver is gespecializeerd in grote katachtigen en exoten daarnaast verricht hij veel onderzoek. (b.v. de MKZ destijds)

Zijn en mijn vraag is om alle verhalen omtrend kittensterfte, pupsterfte en onverklaarbare ziektes die hier enig zins op lijken, het liefst tezamen met alle gegevens, dus de behandelend arts, medicaties, onderzoeken, kweekjes, bloedtesten en sectie rapporten door te mailen naar hem op
[email protected] onder vermelding bulldog zodat hij weet waar het over gaat en kan zien dat het niet een virus betrefd.
Of naar mij opsturen [email protected] dan zorg ik dat het hier terecht komt ook voor vragen omtrend dit onderzoek kunt u mij mailen.
Gegevens worden uiteraard vertrouwd behandeld.

U begrijpt, mocht het hier om een nieuw virus gaan is het zaak hier zo snel mogelijk een antistof voor te ontwikkelen of een goed behandelend medicijn bij de eerste tekenen.

Dit bericht mag verspreid worden op listen, forums ect.

Met vriendelijke groet,
Kin van Leeuwen.

Barfplaats wordt gesponsord door