Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Allison
#636058
Kenzo heeft dus blaasgruis. Ik had van de DA speciaal voer gehad, maar daar kon hij niet tegen. Toen ben ik hier gaan lezen en nu krijgt hij sinds een maand alleen nog maar carnibest. Ik geef hem ook vitamine c en cranberry pillen.
Ik heb net zn urine gemeten en hij zit nog steeds op 7...... Het is dus helemaal niks minder geworden!
Wat kan ik nu nog meer  doen? Ik weet het even niet meer hoor..
Door jolly64
#636072
Moet je toch even aan de DA vragen hoe het gruis eruit kan
Lijkt me toch dat eerst het gruis weg moet zijn en de vitamine c en cranberry alleen om te voorkomen
Moet toch wel een andere oplossing zijn om van het gruis af te komen  ???
Zijn toch meerdere soorten spul om het gruis te verwijderen
Succes ermee en maak je niet te druk
Gr Jolanda
Door Allison
#636770
jolly64 schreef: Moet je toch even aan de DA vragen hoe het gruis eruit kan
Lijkt me toch dat eerst het gruis weg moet zijn en de vitamine c en cranberry alleen om te voorkomen
Moet toch wel een andere oplossing zijn om van het gruis af te komen  ???
Zijn toch meerdere soorten spul om het gruis te verwijderen
Succes ermee en maak je niet te druk
Gr Jolanda
Volgens de Da kan alleen het voer van hills helpen om de gruis te verwijderen, maar hier wordt hij echt heel ziek van dus dat wil ik hem niet meer geven.
Door Allison
#636774
Lizzy schreef: Ik neem aan dat het hier struviet betreft?

Zit er een bacterie in de urine? Want soms is er gewoon een AB kuur nodig om de bacterieen te doden.
ja hij heeft struviet. De DA had geen bacterien in zijn urine gezien en daarom krijgt hij geen AB kuur. Ik heb haar vandaag gesproken, maar ze weet ook geen olplossing behalve die speciale brokken.
Is carnibest wel goed om te geven? Of moet ik hem toch iets anders gaan geven? En mag hij eigenlijk tussendoor iets hebben?
Door Daisy75
#636868
Ik ken het probleem hoor...bij mijn hond duurt het ook erg lang (paar maanden ) voordat de ph waarde daalt, maar wel met kvv (cb) en vit c en cranberry..het kan dus wel, maar duurt lang.
Dit keer ook weer, en bacterien blijkt hij elke keer niet te hebben...lastig iets hoor...ik ben op dit moment er ook mee bezig weer...
Wat betreft Cb....ik denk niet dat het erg veel uitmaakt welke soort kvv je geeft wat betreft die blaasgruis hoor...wat gaf je voordat hij gruis kreeg?
Door Lizzy
#636952
Probeer anders eerst eens een ander merk versvlees. Ik heb zelf gewoon goede ervaring met Bibi (bij honden en katten op blaasgruis).

Welke vitamine C pillen geef je? Ascorbinezuur? En is dat time released, of niet? Het beste koop je ascorbinezuur die niet time released is.

Je kunt ook nog wat appelazijn erbij geven. Volgens Tannetje Koning (DA) werkt dat goed.

En je DA: daar heb je echt geen barst aan zeg, als ze niet eens verder mee kan denken dan d'r Hill's brokken >:(. Ik zou zeggen: zoek een andere. Vraag een second opinion. Laat de urine op kweek zetten.

Overigens zou ik hem gewoon even geen tussendoortjes geven. Vooral hondenkoekjes bestaan voor een groot gedeelte uit koolhydraten en dat moet je nu even niet hebben....
Door Daisy75
#636970
Lizzy schreef: Probeer anders eerst eens een ander merk versvlees. Ik heb zelf gewoon goede ervaring met Bibi (bij honden en katten op blaasgruis).

Welke vitamine C pillen geef je? Ascorbinezuur? En is dat time released, of niet? Het beste koop je ascorbinezuur die niet time released is.

Je kunt ook nog wat appelazijn erbij geven. Volgens Tannetje Koning (DA) werkt dat goed.

En je DA: daar heb je echt geen barst aan zeg, als ze niet eens verder mee kan denken dan d'r Hill's brokken >:(. Ik zou zeggen: zoek een andere. Vraag een second opinion. Laat de urine op kweek zetten.

Overigens zou ik hem gewoon even geen tussendoortjes geven. Vooral hondenkoekjes bestaan voor een groot gedeelte uit koolhydraten en dat moet je nu even niet hebben....
Nou het lijkt wel of die dierenartsen allemaal nix beters weten dan die rotbrokken zeg.
Mijn arts wilde me wel binnen een maand terug zien want als het dan no0g niet beter was moesten we toch aan de brokken, die maand is nu al voorbij, en zijn ph is al gezakt maar nog niet volledig, maar ik ga niet naar hem terug hoor....ik ga nog even door zo en als er wel problemen komen ga ik naar tannetje...ben er zo zat van van die dokters!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door