Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#631034
Ik heb met regelmaat beide middelen tegelijkertijd gegeven. Tijdelijk. Vandaag nog, bij Pinkel. En nooit geen problemen ervaren. Er is op Internet wel literatuur te vinden dat NSAID's en Duivelsklauw samen genomen kunnen worden bij bijv. artrose en goede men goede resultaten daarmee heeft bereikt. Maar ja, dat zijn allemaal weer onderzoeken gedaan bij mensen... Over NSAID's en Salisprin (Wilgenbast) is weinig te vinden (en je kunt beter zoeken op Salicis cortex of Willow Bark). Maar ook deze twee worden wel tegelijkertijd genomen. Maar of je ze nou alle drie in de "normale dosis" moet geven? Kweet niet... Dat lijkt mij erg veel en dat zou ik niet doen....
#631053
Lizzy schreef: Ik heb met regelmaat beide middelen tegelijkertijd gegeven. Tijdelijk. Vandaag nog, bij Pinkel. En nooit geen problemen ervaren. Er is op Internet wel literatuur te vinden dat NSAID's en Duivelsklauw samen genomen kunnen worden bij bijv. artrose en goede men goede resultaten daarmee heeft bereikt. Maar ja, dat zijn allemaal weer onderzoeken gedaan bij mensen... Over NSAID's en Salisprin (Wilgenbast) is weinig te vinden (en je kunt beter zoeken op Salicis cortex of Willow Bark). Maar ook deze twee worden wel tegelijkertijd genomen. Maar of je ze nou alle drie in de "normale dosis" moet geven? Kweet niet... Dat lijkt mij erg veel en dat zou ik niet doen....
Thanx voor je snelle reactie.  ;)
Yaartje heeft vermoedelijk haar teen gekneusd. Ik heb meteen zaterdagochtend toen ik merkte dat ze niet jofel liep haar 1 capsule Salisprin en 1 capsule Duivelsklauw gegeven (van Vitelle). Ook meteen Arnicadruppels gegeven. Maar 's middags was het verergerd en liep ze behoorlijk mank. Heb haar toen 's avonds 1 Rimadyl 100 mg gegeven (is voor haar gewicht van 30 kg de volle dosis).
De andere dag weer 's ochtends 1 capsule Salisprin en 1 Duivelsklauw en weer 's avonds een Rimadyltabl. Maar op een ander forum was iemand die zich afvroeg of je dit wel allemaal tegelijk mocht geven? En nu twijfel ik dus ook. Heb vandaag dan ook maar alleen die Rimadyl gegeven en die Arnicadruppels.
Ik meen me te herinneren dat Crama (orthopeed van Yari) gezegd had dat Salisprin best tegelijk met NSAID's gegeven mocht worden, hij was alleen huiverig over die Duivelsklauw weet je nog? I.v.m. mogelijk nadelig effect op de lever.
#631493
Hitam schreef: Theoretisch gezien zou ik voorzichtig zijn met Salisprin en NSAID´s.
Salisprin bevat ook een soort aspirine en verschillende soorten NSAID´s mag je niet tegelijk gebruiken.
Ik heb er echter nooit problemen mee gezien.
Voortaan geef ik het dus ook voor de zekerheid maar niet samen dan.
Bedankt voor je antwoord.  :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door