Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Sennaruby
#630316
Senna is sinds gistermiddag helemaal niet lekker. Ze heeft gisteren ergens (onder andere) een hele vieze gifgroene paardendrol opgegeten en die kwam er om 5 uur gistermiddag weer uit en sindsdien is ze heel onrustig en geeft ze regelmatig over. Ze loopt maar wat rond, gaat dan weer even liggen, wil het liefst buiten ergens op een heel rustig plekje liggen en gaat dan weer wat rondlopen.

Ik heb haar sinds gisteravond geen eten meer gegeven, want alles komt er meteen weer uit. Water blijft er op zich wel inzitten, maar komt er even later toch wel weer uit als ze weer moet braken. Ze heeft geen koorst (temp vannacht om 3 uur was 39.1 en vanmorgen rond 11 uur 38.1) en ze heeft ook geen diarree, maar ze is zo down en zielig en ze drinkt veel meer dan gewoonlijk... Wat kan ik voor haar doen en kan het tot morgen wachten om naar de dierenarts te gaan...

Groetjes,

Fieke
Door Audrina
#630352
chamourel schreef: hm, paardenpoep kan giftig zijn als dat paard ontwormd is.........
:-\

ik zou geen risico nemen en in ieder geval een DA bellen
Ik zou inderdaad ook op zijn minst ff een DA bellen en niet wachten tot morgen.
Door Sennaruby
#630422
Ik ben naar de dierenarts geweest en ze heeft een pijnstiller en pimperid gekregen tegen de misselijkheid. Helaas werkt het nog niet. Ze ligt nog steeds zielig onder het konijnenhok, wil steeds drinken en braakt het dan weer uit en haar temp was net 37,6. Ik hoop dat ze snel wat opknapt want het is zo zielig om te zien  :'(

Groetjes,

Fieke
Door Lizzy
#630429
He gatsie.... is dit het enige wat ze voor haar kunnen doen? Hebben ze geen middelen die kunnen werken tegen vergiftiging van bijv. ontwormingsmiddel?

Ik zit te denken....... Heb je Okugest in huis? Ik zou dat geven. Zit arcenicum album in en dat past erg goed bij haar water-drink-gedrag van het moment (uitspugen van water).
Door Sennaruby
#630454
Lizzy schreef: He gatsie.... is dit het enige wat ze voor haar kunnen doen? Hebben ze geen middelen die kunnen werken tegen vergiftiging van bijv. ontwormingsmiddel?

Ik zit te denken....... Heb je Okugest in huis? Ik zou dat geven. Zit arcenicum album in en dat past erg goed bij haar water-drink-gedrag van het moment (uitspugen van water).
De dierenarts belt me zo terug, want het knapt nog helemaal niet op jammer genoeg... Maar ik heb inderdaad Okugest in huis en dat zal ik haar geven! Dank je wel het idee Lizzy!

Groetjes,

Fieke
Door Lizzy
#630456
Sennaruby schreef: De dierenarts belt me zo terug, want het knapt nog helemaal niet op jammer genoeg... Maar ik heb inderdaad Okugest in huis en dat zal ik haar geven! Dank je wel het idee Lizzy!

Groetjes,

Fieke
He bah getsie, wat een ellende...... :(. Ik hoop dat je DA een nog veel beter idee heeft of nog een kere naar Senna kijkt! Sterkte!
Door Sennaruby
#630466
De dierenarts dacht niet dat het door een ontwormingsmiddel zou komen, maar ik denk ook wel dat het dat moet zijn, maar voor zover ik er op internet iets over kan vinden, is er dan verder ook niets aan te doen... Het eerste okugestje is naar binnen en nu maar hopen dat het wat op gaat knappen en/of dat de dierenarts nog een ideetje heeft. Bedankt voor jullie medeleven!!

Groetjes,

Fieke
Door Helen
#630488
Balen joh...Een groene paardendrol is gewoon 'graspoep'. Zo poepen paarden als ze in het land staan.
Hoeveel poep heeft ze gegeten? Van een hap lijkt het mij ook stug dat ze ziek is geworden.
Door tieneke
#630530
Helen schreef: Balen joh...Een groene paardendrol is gewoon 'graspoep'. Zo poepen paarden als ze in het land staan.
Hoeveel poep heeft ze gegeten? Van een hap lijkt het mij ook stug dat ze ziek is geworden.
Onze paarden staan ook in de wei en poepen groen maar worden wel regelmatig ontwormd...het kan dus wel degelijk van die mest komen.
Van 1 hap mest met ontwormingsmiddel kan een gevoelig ras zoals de Sheltie al meteen overlijden.
Het rotte is dat je niet kan zien of er ontwormd is dus daarom is paardenmest hier absoluut verboden!
Door Sennaruby
#630648
Ze heeft niet meer overgegeven en ze drinkt gelukkig goed en heeft al 2x geplast, dus voor uitdroging waar de dierenarts bang voor was hoeven we in ieder geval niet meer bang te zijn. Ze heeft wat likjes yoghurt op en de okugest lijkt echt goed te helpen gelukkig. Ze zoekt ook weer wat meer contact en ze heeft rustig geslapen. Pfffft, gelukkig maar, want ze zag er zo vreselijk zielig uit.
Wat zou ik haar nu het beste kunnen geven qua eten vandaag? Ze barft anders, maar ik heb ook nog wel een rol Carnibest liggen. Zal ik dat wat geven gedurende de dag in kleine porties verdeeld? Ze heeft nu 48 uur niets meer gegeten en omdat ze epilepsie heeft wil ik haar toch wel weer wat gaan geven...

Groetjes,

Fieke
Door Lizzy
#630652
Ik zou haar of haar eigen maaltijden in kleine porties geven en dan misschien gemalen of fijn gesneden of geplet of eerst wat Carnibest. Gemalen vlees is voor honden die niet lekker zijn niet verkeerd hoor!

Gelukkig dat het wat beter lijkt te gaan!
Door Sennaruby
#630680
Daar ben ik ook heel erg blij om. Lizzy! Ik ga haar zo proberen wat Carnibest te voeren en dan maar hopen dat dat erin blijft.

Groetjes,

Fieke
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door