Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Bianca1
#629016
Verdorie, ik heb ze hier allebei al 2 dagen aan de schijterij, ook s'nachts en zojuist vond ik weer een flats in de kamer  :yucky:
En dat net nu ze voor komend weekend uit logeren gaan  :-[  :-\
HANGT ER IETS IN DE LUCHT
Ik heb ze al okugest gegeven maar dat slaat nog niet echt aan.
Mag een hond ook norit eigenlijk? Ik weet dat het niet het beste is om diarree te stoppen maar ik vind het zo ontzettend vervelend als ze van t weekend uit logeren zijn. Ze gillen ons zelfs uit bed....
Door Debora
#629042
Pfoe nou je bent al de zoveelste die ik daarover hoor. Toen ik vanochtend naar het strand ging, liep er zelfs een golden rond met bloed aan zijn anus  :o. Was ook flink aan de diarree geweest. Vanavond iemand met een pup die aan de diarree was....
Norit heb ik zelf ook wel gegeven aan de hond hoor. Toen wist ik nog niet eens van het bestaan van okugest ofzo. Norit kun je ook gerust geven.
Door conleeuw
#629097
Bianca1 schreef: Verdorie, ik heb ze hier allebei al 2 dagen aan de schijterij, ook s'nachts en zojuist vond ik weer een flats in de kamer  :yucky:
En dat net nu ze voor komend weekend uit logeren gaan  :-[  :-\
HANGT ER IETS IN DE LUCHT
Ik heb ze al okugest gegeven maar dat slaat nog niet echt aan.
Mag een hond ook norit eigenlijk? Ik weet dat het niet het beste is om diarree te stoppen maar ik vind het zo ontzettend vervelend als ze van t weekend uit logeren zijn. Ze gillen ons zelfs uit bed....
nou er zal wel weer wat heersen als ik het zo lees, vervelend hoor. Ik geef wel Norit du volgens mij kan je het gewoon gebruiken ;)
Door Lizzy
#629104
Bij mijn weten kan een colitis wel veroorzaakt worden door een bacteriele infectie. En ik ben dan geen voorstander van norit. Ik zou eerder nog vasten (als het echt erg dun is, helpt vasten vaak goed). Eventueel een klein beetje yoghurt met probiotica en groene leem.
Gebruikersavatar
Door Miekie
#629299
jolly64 schreef: Wat dacht je van rijst met gekookte kipfiltet  ;)
Is volgens mij niet echt goed voor darmpjes die al van streek zijn.
Als ik mijn honden aan de schijt wil hebben moet ik ze rijst geven, gegarandeerd succes! ;)
Door Lizzy
#629324
jolly64 schreef: Wat dacht je van rijst met gekookte kipfiltet  ;)
Eerlijk gezegd? Vind ik dit drie keer niks. Rijst en gekookt vlees zijn beide gewoon ronduit slecht verteerbaar. In mijn ogen blijf je het beste of het zelfde voeren of vasten.
Door charmed
#629388
er zou best iets kunnen heersen, heb er hier in de omgeving nog niets over gehoord. Als ik ze aan de diarree heb geef ik ze eerst biogarde stand. Dat vinden ze heel lekker ;)

Sinds ze Carnibest hebben heb ik er eigenlijk nooit eentje echt aan de diarree, kan wel eens zijn dat ik per ongeluk iets te koud heb gegeven (het eten dan he) en dan is het in 1x over.

Maar toen ik mijn pups aan de diarree had en het niet weer overging ben ik met biogarde begonnen (dat toen gemengd met nutrix) dat stopt allebei. Maar granen mogen ze hier niet meer hebben, vanwege Savannah, dus zou ik het nu alleen met de biogarde doen :)

Gr. jacqueline
Door bruutjevos
#632649
Ja er heerst een rot virus. Waar ze van aan de schijt raken, soms tot bloedens toe en overgeven. Mijn honden hebben het allebei gehad. Igor in een mindere mate maar Dimitri heeft het heel erg te pakken gehad.

Ik heb een metrazol kuur gehad voor ze en primerid tegen overgeven en dan de nodige spuiten.

Succes ermee
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door