Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door charmed
#626191
Dat is haar karakter dus ;) kan je niet veranderen ook niet met sterriliseren denk ik.

Gr. jacqueline


[quote="Sonja"]
Maar kennelijk heeft Biska dan toch een ander soort bitch gedrag. Ze is altijd even bitcherig, ook als er gewoon een maand of 6 tussen de loopsheden zat was ze 3 maanden na de loopsheid nog altijd even bitcherig.
Tja, als het niet hoeft, dan houd ik haar dus liever intact. Ook vanwege het ontplofte cavia syndroom.
[/quote]
Door conleeuw
#626265
[quote="charmed"]
Dat is haar karakter dus ;) kan je niet veranderen ook niet met sterriliseren denk ik.

Gr. jacqueline


[/quote]jawel, als je een bitchy teef steriliseert worden ze vaak nog bitchy'er.... dus niet doen als het niet ech noodzakelijk is, en of het noodzakelijk is als de teef zo vaak loops is kan best een dierenarts denk ik beantwoorden... lijk mij ook voor de baasje niet leuk, om de drie maanden loops :(
Gebruikersavatar
Door Sonja
#626269
[quote="conleeuw"]
jawel, als je een bitchy teef steriliseert worden ze vaak nog bitchy'er.... dus niet doen als het niet ech noodzakelijk is, en of het noodzakelijk is als de teef zo vaak loops is kan best een dierenarts denk ik beantwoorden... lijk mij ook voor de baasje niet leuk, om de drie maanden loops :(
[/quote]

En nog minder voor de reu des huizes.  :(
Door charmed
#626442
Nog bitchier moet je niet hebben. Onze Shari was ook altijd om de 2  of 3 maanden loops. Ze was ook heel erg bitchy. Maar daar kan je ook wel een stokje voor steken. gewoon wat meer aandacht en als je ziet dat ze bitchy wil gaan doen, gewoon even wat verzinnen om haar eens lekker te verwennen. Bijvoorbeeld wat extra aandacht en wat leuks met haar doen. Zo heb ik de hele bitchy momenten opgevangen.

Shari hoefde maar op te kijken door de kamer en dan was alles stil. Was het niet stil, dan kregen ze er voorlangs van Shari. Blaffen vond ze leuk, deden ze in koor, spelen mocht niet van haar. Zelfs niet onder de wandeling. Omdat ik toch wilde dat de anderen een keertje konden spelen. Ging ik haar extra aandahct geven met iets leuks onder de wandeling. Steeds een kleine beloning of zo. En dan konden de anderen spelen ;) zonder bitch in de nek ;)

Gr. jacqueline

[quote="conleeuw"]
jawel, als je een bitchy teef steriliseert worden ze vaak nog bitchy'er.... dus niet doen als het niet ech noodzakelijk is, en of het noodzakelijk is als de teef zo vaak loops is kan best een dierenarts denk ik beantwoorden... lijk mij ook voor de baasje niet leuk, om de drie maanden loops :(
[/quote]
Door conleeuw
#626512
ik heb een teef die super bitchy is.... en ik beloof je nu, dat geen hoeveelheid van aandacht, en of ingrijpen of belonen of spelen met haar daar een stop aan zet of ook maar een verschil aan brengt. Dot haalt naar vooral reuen uit, het is niet iets wat ik kan beheren, ik kan haar naar mij toe roepen, en ik kan haar laaten liggen, afleiden, maar als er een ongewenste hond (en dat is bijna altijd reuen) in de buurt komt, dan haalt ze gewoon uit, ongeacht wat ik allemaal doe of heb gedaan. Dit is niet iets wat je zomaar even weg kan trainen, de enige wat je wel kan doen is zo veel mogelijk vermijden dat ze bij "ongewenste" honden in de buurt komt, maar ook dat kan je niet altijd vermijden of voor zijn........ Dot zal ik dan ook niet steriliseren, behalve als er een noodzaak is, en de vraag is dus, is het een noodzaak als een teef zo vaak loops is. Aan de ene kant heb je het medisch verhaal, en aan de ander kant de leefomgeving en medebewoners, ik kan over de leefbaarheid van zo'n situatie geen oordeel fellen, dat moet diegene die er mee moet samenleven doen ;) nogmaals het lijk mij gewoon super moeilijk/onprettig :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door