Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#623358
ik vroeg me af waarom het noodzakelijk zou zijn om bij een reu met maar 1 ingedaalde bal beide ballen te laten verwijderen?
Het zit zo de reu heeft nu prostaatproblemen (groot en ontstoken) is nog geen 2 jaar. De niet ingedaalde bal is gaan "wandelen". Nu wordt eerst antibiotica gegegeven en daarna verder gekeken en gekeken of die ene bal eruit moet. Wat ik begreep zat ie bij zijn rug (via echo opgespoort). Vermoedelijk ontstaan de prostaatproblemen doordat de bal te warm is en te veel hormonen afgeeft. Nou zei de DA dat bij evt verwijdering de hond geheel gecastreerd moet worden.  Schoonma heeft niet kunnen onthouden waarom. Nou vraag ik me af waarom het persee noodzakelijk is dan beide weg te laten halen?
#623449
Normaal gesproken hoeft het niet, maar als de hond prostaatproblemen heeft dan is na chemische castratie in combi met antibiotica ( bij veel honden gaat het dan weer een jaar of zelfs langer goed ) een gewone castratie de therapie ( als dus de prostaatproblemen niet over gaan door de medicijnen of wanneer het steeds kort op elkaar terug komt ). Je kan dus wel kiezen voor eerst alleen de ene testikel weg te halen die in de buik zit, maar je hebt dan wel de kans dat de hond later nogmaals onder narcose moet om alsnog de tweede testikel weg te laten halen. Het voordeel van de tweede testikel wel te laten zitten is dat karakter minder verandert en de hond minder kans op vetzucht heeft. Gewoon van te voren even goed met je dierenarts de voor- en nadelen bespreken.

Barfplaats wordt gesponsord door