Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door jeanne
#618787
wat moet ik daar nu mee?
Ze heeft vreselijke hangtieten, de melk spuit eruit als je eraan komt. Ze is sloom en slaapt te hele dag. Ze graaft overal nestjes.

Ze word dus iedere keer opnieuw schijnzwanger na de loopsheid!!!

Volgens mij zit ze niet lekker in haar vel.
Maar om nu meteen tot een sterelisatie over te gaan vind ik ook weer zo drastisch. Ik heb dan wel geen plannen om te gaan fokken, maar wil ook niet zomaar in mijn hond laten snijden want het is toch een behoorlijke ingreep..............

wat zouden jullie doen??????
Door conleeuw
#618788
de hele homeopatische handel er tegen aan gooien, alle knuffels, en speel dingen opruimen, de nest mogelijkheden beperken en vaak stukjes gaan wandelen. Vorige loopsheid heeft vooral knuffels verwijderen en lopen bij Jazz een zeer positieve effect gehad, helemaal geen schrijnzwangerschap te bespeuren, nu is Jazz weer loops, en ik zal straks ook wel weer een aantal keren per dag haar meenemen, dat geeft weer afleiding en knuffels weg houden, niemand mag haar over haar buikje aaien, daar heb je mischien nu niet zo veel aan, maar er zijn homeopatishe midelen die kunnen helpen, ik ben geen homeopathis kenner, dus wellicht dat iemand anders advies kan geven.
Ik ben ook niet zo sterrilizatie freak, als het niet absoluut moet, dan liever niet, hoe oud is Bes?
Sterkte ermee
Door conleeuw
#618799
[quote="jeanne"]
Bes is  2,5
Het is niet zozeer dat ze met knuffels loopt te sjouwen, maar ze graaft overal nestjes en ze is sloom.
[/quote]Jazz had ook erug last van sloomheid, maar het is niet moeilijk om een Deerhound vaak uit te nemen voor een wandeling, ze zijn bijna altijd wel te vinden voor een beetje beweging, ik denk dat Bes net iets anders over bewegen denkt dan Jazz, ik denk persoonlijk dat voor Jazz het vaak er op uit gaan erg veel heeft geholpen vorig keer tegen het schijnzwanger, ik zal zien hoe het deze keer uitpakt, maar het was ook bij Jazz geen pretje toen ze zchijnzwanger was, ze wilden niets, niet echt hollen en dollen, niet spelen, eigenlijk ook niet goed eten, gewoon lusteloos, alleen maar liggen in een hoekje opgekruld, en inderdaad soort nestjes bouwen voor zichzelf, nu krijgt ze gewoon de kans niet. Al wil ze niet hollen en dollen, we gaan wel lopen, een paar keer per dag lekker lang naar buiten, de afgelopen keer was ze dus eigenlijk helemaal niet schijnzwanger, of te wel, het was nauwelijks te merken. Ik denk toch dat je met homeopathie aan de slag moet ;)
Door Hanny
#618825
Nu is het zo ver, maar een volgende keer kun je direkt na de loopsheid wat minder gaan voeren en zo veel mogelijk bewegen.
Een homeopatisch middel gebruiken zou zeker kunnen.
Ik heb hier wel eens de hele buik met verwarmende olie gemasseerd. Was met een paar dagen over. Eerlijk gezegd was dat zo snel, dat ik het vermoeden heb, dat de schijnzwangerschap al op haar retour was.
Hier zijn ze niet snel schijnzwanger,  maar  verleden jaar vroeg een jonge hond veel aandacht van mij en merkte ik te laat, dat de andere dames melk tietjes aan het ontwikkelen waren.
Voor nu zou ik  zeggen, lopen en nog eens lopen en heel zuinig eten.
Succes met de dame.

Hanny
Door K&D
#618875
Ik ben onlangs ook begonnen met Ablavetsem. Ik ben benieuwd of het inderdaad helpt.
Zo na half september zou ik het verschil moeten merken.
Door Happy Tail
#619022
Baya heeft even Abla Vestum gehad, dat hielp een beetje, de laatste weken was het echt duidelijk dat ze Pulsatilla nodig had: hangtieten, erg graverig en nestjes zoeken en maken (ook in de tuin) en weinig tot niets eten willen.

Nu dus de korreltjes Pulsatilla van VSM erin en binnen 2 dagen waren haar tieten weer normaal. er worden geen nestjes meer gebouwd en haar eetlust is na een week bijna terug. alleen knaagwerk is nog niet zo interessant.
er was een overzichtje welke middeltjes het best werken bij welke type teefje... even de zoekfunctie gebruiken ik kan het zo gauw niet terug vinden
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door