Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door JR
#614034
sinds gisterochtend heeft chuckie af en toe pijn,gisterochtend na het eten liep hij wat te bibberen en t kreunen,maar dat kan ook komen van het vele eten (gister zp'n 400gr pens,heeft ie de vorige keren geen problemen mee gehad) toen ie gisterochtend in zn mand lag en opstond gaf hij ook zomaar een harde gil,ik dacht eerst dat het misschien kwam dat hij met zn nagel in de mand vast bleef zitten,want deze zijn vrij lang en moeten nodig geknipt worden.
verder heb ik hem niet meer horen piepen,maar toen ik hem vanmorgen optilde met een hand onder zn kont gilde hij het uit,dus mijn vriend heeft hem even vast gehouden en ik ben aan zn staart gaan voelen,als ik boven aan zn staart zit is het erg gevoelig,en als ik zn staart optil begint i eweer te gillen.verder is hij wel heel levendig en speels.eet goed,wandelt en rent graag,nergens last van dus verder.voor zover we weten heeft hij ook niet knel gezeten ofzo met zn staart,kan ook moeilijk want het doet boven aan zn staart pijn,en vooral als je de staart optilt.
wat kan dit zijn????
is het gewoon spierpijn of is het verstandig om morgen naar de da te gaan?
Door Truus
#614039
Is het misschien zijn rug? Door te lange nagels gaan ze ook wel verkeerd lopen denk ik.
Of teveel gegeten? Doet z'n buikje zeer?
Laatst gewijzigd door Truus op zo 13 aug 2006, 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door JR
#614043
zn buikje is ook niet gevoelig en zn rug ook niet.
zn nagels zijn nou ook weer niet zo super lang dus ik weet niet of dat het kan zijn.
Door Truus
#614055
Nou :-\ ik zou niet weten wat het wel zou kunnen zijn, alhoewel een J.R. zich natuurlijk ook vreselijk mutserig kan gedragen maargoed..ik zou het even afkijken en anders even naar de D.A. ;)
Door tessa
#614069
Het kan heel goed zijn dat ie last heeft van zijn anaalklieren, dan kunnen ze ook ineens opspringen en gillen alsof ze door een wesp gesoken zijn.
Je kunt ze laten nakijken door een dierenarts of door een trim(st)er, die kan ook gelijk zijn nagels knippen.
Door Lizzy
#614445
Ik denk ook aan anaalklierproblemen, te meer daar hij pijn heeft als je zijn staart op tilt. Of hij heeft een gekneusde staart. Kan natuurlijk ook nog... Kwispelt hij? Draagt hij zijn staartje nog hoog?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door