Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door conleeuw
#613038
Ok, ik weet dat Bess oud is, maar ook weer niet zo oud dat ze moet verroesten, maar het lijkt er wel op. Ze heeft witte poten, dus de onderkant van haar benen zijn wit, nu zie ik al een tijd lang "roest"vlekken op haar witte vacht op haar poten, er is niets met haar huid aan de hand, nergens een plekje te bespeuren, ik vroeg mij af waar deze roestkleurige vlekken vandaan kan komen? Ook rond haar bek is de witte vacht verkleurd, zou het van haar speeksel kunnen komen? Ja ik weet het ook niet, het is geen grote probleem, maar ik vroeg me wel af wat het nou was? Iemand?
Door Sella
#613050
ja die verkleuring kan zeker van speeksel komen. Mijn hond heeft een heel lichte broek en poten en de oksels. Toen hij nog veel last had van zijn anaalklieren zag dat van het likken ook helemaal roodbruin. Nu hij een allergische jeukaanval heeft is de schaamstreek mooi oranjerood verkleurt.
Als het likken stopt duurt het nog een poos voor de verkleuring is verdwenen.
Gebruikersavatar
Door Binno
#613068
Ja, ik zie het ook bij onze logeerlab. Aan haar snuit ook roestplekken van het speeksel. En als ze dikwijls op de poten lekken kan het dus daar ook.
Door 202Spots
#613089
Tor heef er af en toe ook last van, ik denk dat het soms ook te maken geeft met wat hij gegeten heeft, of dat kluifbotten misschien in z'n snuit de verkleuring maken?
ik had er wel is over gezocht en dit gevonden...

This type of discoloration can be caused by diet or water, but generally it is due to the pH of the dog's saliva (which can be affected by the above), but often it is due to teeth which need cleaning. Lift up her lip and take a look at those teeth. If there is build up on the teeth, they should be cleaned. The discoloration is due to saliva from her mouth, and her licking her hindquarters.

Yes, some plastic bowls will cause discoloring of the face. A stainless steel bowl is best.


Ik geef al gefilterd water in stainless steel bakken,en z'n tanden zijn prima.....dus weet nog steeds niet wat de reden is, maar soms is het weer allemaal wit, en dan komt het weer terug.
Hij heeft wel van die hanglippen ...dus misschien omdat de speeksel van bovenlip,meestal op de onderkaak zit... :-\
Door conleeuw
#613138
202spots schreef: Tor heef er af en toe ook last van, ik denk dat het soms ook te maken geeft met wat hij gegeten heeft, of dat kluifbotten misschien in z'n snuit de verkleuring maken?
ik had er wel is over gezocht en dit gevonden...

This type of discoloration can be caused by diet or water, but generally it is due to the pH of the dog's saliva (which can be affected by the above), but often it is due to teeth which need cleaning. Lift up her lip and take a look at those teeth. If there is build up on the teeth, they should be cleaned. The discoloration is due to saliva from her mouth, and her licking her hindquarters.

Yes, some plastic bowls will cause discoloring of the face. A stainless steel bowl is best.


Ik geef al gefilterd water in stainless steel bakken,en z'n tanden zijn prima.....dus weet nog steeds niet wat de reden is, maar soms is het weer allemaal wit, en dan komt het weer terug.
Hij heeft wel van die hanglippen ...dus misschien omdat de speeksel van bovenlip,meestal op de onderkaak zit... :-\
nou, haar tanden zijn echt niet meer je van het, ze drinkt dan wel uit een stainless steel dish, maar niet fles water gewoon uit de kraan, dat zou dan een van de oorzaken kunnen zijn, en natuurlijk weet ik niet wat de ph van haar saliva is.... maar ook dit is niet uit te sluiten als een van de oorzaken. Ik vondt het alleen merkwaardig dat het lijkt alsof mijn outje begint te verroesten. Ze heeft er helemaal geen last van, dus ik laat het zo, maar wou wel weten hoezo? Nu heb ik een idee, trouwens ik heb Dot ook even gecontroleerd en ook zij heb verkleurde haartjes rond haar mond, tanden zijn prima, dus het kan kraanwater of ph van speeksel zijn ;)
Door avalon
#613184
Ik heb altijd gedacht dat het dus het speeksel was. Vaak zie je dan ook dat de poten rood zijn omdat er veel gelikt is. Dat rode krijg je niet weggewassen. Mijn honden hebben het op de mondhoeken. Ik geloof dat het rode ontstond door het ijzer in het speeksel dat gaat oxideren.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door