Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Femke
#610149
Lizzy schreef: Als je gewoon goed voert Femke, dan kan het daar gewoon niet aan liggen. Ik weet niet wat je allemaal voert, maar volgens mij weet je prima wat je doet en zit dat gewoon goed in elkaar.
Hart en (met name) lever eet hij erg slecht. Ik doe het even aanbakken (ja hoe gek kan je zijn) in een koekenpan. Dan is het van binnen nog rauw en eet hij het wel. Maar ja, 1 op de 4 keer laat hij het wel liggen  :-\

Zit er aan te denken om het voortaan in de keukenmachine fijn te maken en dan met bijv. een eitje en een beetje vis in blik op te leuken.........

Kan het liggen aan een tekort aan 1 van de stoffen in hart of lever?
Door Femke
#610150
Tiesto schreef: Bij onze Tiesto is zijn neus ook zo begonnen en ik schrik als ik dit zie, want hij heeft na een biopt te hebben ondergaan nasale hyperkeratose, een overmatige verhoorning van de huid...bij hem zit de hele neus onder en er laat regelmatig een stuk los...we hebben al van alles geprobeerd van vitamine e, vaseline enz...hij heeft nu een creme van Dorwest; Comfrey and calendula balm te bestellen bij spat.nl. Deze staat nog niet op de site maar kun je via de mail bestellen 10,95 voor een klein potje. Gebruik dit nu ongeveer een week en heb t idee dat de neus eindelijk rustiger lijkt. Nasale hyperkeratose schijnt steeds meer onder de labradors voor te komen.... :(
Oh thanks! In elk geval heb ik nu iets waar ik verder op kan google'en  ;) En ik zal eens kijken voor die zalf. Likt Tiesto het er niet a la minute af?

Sterkte met Tiesto' neusje  :-* :-*
Door Lizzy
#610330
Volgens mij kan hyperkeratose voedsel gerelateerd zijn. Maar, het kan een tekort aan voedingsstoffen zijn maar het kan ook een allergie voor iets zijn. Maar hyperkeratose kan ook door een auto-immuunziekte veroorzaakt worden. En zelfs door spijsverteringsproblemen. En door teveel zon, waardoor de boel beschadigt is. En aangezien je niet weet of het hyperkeratose is of dat het iets heel anders is: denk ik dat je niet kunt zeggen dat het een tekort aan voedingsstoffen is maar je kunt ook niet zeggen dat het het niet is. Hyperkeratose verbeterd veelal bij het toedienen van omega 3 vetzuren. Ik weet niet of je extra visolie geeft? Zo niet: zou ik daar mee beginnen. Verder heeft een hond beslist orgaanvlees nodig ja. Het bevat waardevolle vitamines die ze echt nodig hebben. En 15% orgaanvlees moet hij toch wel eten. Doet hij dat niet, dan denk ik dat je maatregelen moet gaan nemen met andere voedingsstoffen of voedingssupplementen (en aan het eerste geef ik wel de voorkeur).
Gebruikersavatar
Door sylvia
#610349
Dit hebben heel veel amerikanen ook vooral die niet zo'n erg natte neus hebben, en dat kan wisselen dus als het zo blijft is het mooi meegenomen als het erger wordt dan is er weinig aan te doen. Ik geef Eden extra olie ik heb bij haar al alles geprobeerd zonder echt succes , maar die heeft wel een echte brokkelneus.
Door Femke
#610569
Lizzy schreef: Volgens mij kan hyperkeratose voedsel gerelateerd zijn. Maar, het kan een tekort aan voedingsstoffen zijn maar het kan ook een allergie voor iets zijn. Maar hyperkeratose kan ook door een auto-immuunziekte veroorzaakt worden. En zelfs door spijsverteringsproblemen. En door teveel zon, waardoor de boel beschadigt is. En aangezien je niet weet of het hyperkeratose is of dat het iets heel anders is: denk ik dat je niet kunt zeggen dat het een tekort aan voedingsstoffen is maar je kunt ook niet zeggen dat het het niet is. Hyperkeratose verbeterd veelal bij het toedienen van omega 3 vetzuren. Ik weet niet of je extra visolie geeft? Zo niet: zou ik daar mee beginnen. Verder heeft een hond beslist orgaanvlees nodig ja. Het bevat waardevolle vitamines die ze echt nodig hebben. En 15% orgaanvlees moet hij toch wel eten. Doet hij dat niet, dan denk ik dat je maatregelen moet gaan nemen met andere voedingsstoffen of voedingssupplementen (en aan het eerste geef ik wel de voorkeur).
Is teunisbloemolie omega 3? Hij krijgt nu namelijk teunisbloemolie, maar anders kan ik beter weer teruggaan naar de vis- en borageolie

En ik ga nu echt goed voor die 15% orgaan zorgen. Vanavond met Titia ook nog even over gehad, maar klopt het dat de vitaminen niet verloren gaan als je lever kookt? anders ga ik het koken en dan in een mix geven met groente en een eitje en misschien wat vis uit blik
Door Lizzy
#610586
Femke schreef: Is teunisbloemolie omega 3? Hij krijgt nu namelijk teunisbloemolie, maar anders kan ik beter weer teruggaan naar de vis- en borageolie
Nee, dat is vooral omega 6. Je kunt beter visolie geven.
En ik ga nu echt goed voor die 15% orgaan zorgen. Vanavond met Titia ook nog even over gehad, maar klopt het dat de vitaminen niet verloren gaan als je lever kookt? anders ga ik het koken en dan in een mix geven met groente en een eitje en misschien wat vis uit blik
Nee, volgens mij blijft de vitamine in lever wel aanwezig. Vitamine A gehalte wordt zelfs hoger, maar dat komt volgens mij omdat het volume afneemt en de vitamine A hetzelfde blijft (100 gram lever is na het koken - uitgelekt - natuurlijk geen 100 gram meer). Lukt het niet om de lever heeeeel fijn te snijden en deze te mengen met pens? Wat voor lever geef je? Pinkel vindt alle lever gruwelijk smerig, behalve biologische lever.
Door Femke
#610614
Lizzy schreef: Nee, dat is vooral omega 6. Je kunt beter visolie geven.
Nee, volgens mij blijft de vitamine in lever wel aanwezig. Vitamine A gehalte wordt zelfs hoger, maar dat komt volgens mij omdat het volume afneemt en de vitamine A hetzelfde blijft (100 gram lever is na het koken - uitgelekt - natuurlijk geen 100 gram meer). Lukt het niet om de lever heeeeel fijn te snijden en deze te mengen met pens? Wat voor lever geef je? Pinkel vindt alle lever gruwelijk smerig, behalve biologische lever.
Op het moment heb ik kalfslever. Hiervoor ook runderlever en kippenlever geprobeerd maar hij vindt het walgelijk.
Kippenlever heb ik trouwens nooit gekookt.
Door K9Jordan
#610929
Ik lees dit topic net en zie aan de foto dat Jordan ook zo'n neus heeft ???
Ik dacht dat het gewoon een "droge"  neus was...hmmm
Maar goed ik weet wel dat ik er niet aan mag komen van hem, dus echt lekker zit het hem niet op die neus!
Ik voer Cb, daar zou toch in principe alles in moeten zitten. Zal het dan alsnog helpen om hem visolie toe te voegen? Meer orgaan hoeft denk ik niet want dat zit volgens mij al meer dan voldoende in de Cb.
Iets erop smeren?
Door Femke
#610957
K9Jordan schreef: Ik lees dit topic net en zie aan de foto dat Jordan ook zo'n neus heeft ???
Ik dacht dat het gewoon een "droge"  neus was...hmmm
Maar goed ik weet wel dat ik er niet aan mag komen van hem, dus echt lekker zit het hem niet op die neus!
Ik voer Cb, daar zou toch in principe alles in moeten zitten. Zal het dan alsnog helpen om hem visolie toe te voegen? Meer orgaan hoeft denk ik niet want dat zit volgens mij al meer dan voldoende in de Cb.
Iets erop smeren?

In principe zit in CB alles wat de gemiddelde hond nodig heeft, maar helaas bestaat de gemiddelde hond niet. Mogelijk heeft jouw hond wat meer nodig?
Ik weet niet, wat voor olie er bij CB ingestopt wordt, misschien kan je Corine Bunschoten daar over mailen?

En meer orgaan toevoegen zou ik zeker niet doen....
Laatst gewijzigd door Femke op di 08 aug 2006, 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Tiesto
#611401
Bij Tiesto is het echt een auto-immuunziekte volgens t biopt :-\ maar hij kreeg in t begin ook alleen brokken dus je weet t niet..waar ik wel t idee van had is dat t bij Tiesto is ontstaan na zijn laatste pupenting..toen begon er zo'n randje te verschijnen..geef hen ook allebei de visolie met borageolie waar ook vitamine e inzit vd hema..en nu dus die creme waar ik het idee van heb dat de neus al wat rustiger van is geworden!
Door Lizzy
#611407
Tiesto schreef: Bij Tiesto is het echt een auto-immuunziekte volgens t biopt :-\ maar hij kreeg in t begin ook alleen brokken dus je weet t niet..waar ik wel t idee van had is dat t bij Tiesto is ontstaan na zijn laatste pupenting..toen begon er zo'n randje te verschijnen..geef hen ook allebei de visolie met borageolie waar ook vitamine e inzit vd hema..en nu dus die creme waar ik het idee van heb dat de neus al wat rustiger van is geworden!
Dit is op zich heel goed mogelijk. Helaas ontstaan er na entingen wel vaker auto-immuunziektes....
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door