Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Sennaruby
#608338
We hebben twee honden te logeren, moeder en dochter, en ze hebben kennelkuch  :-\ De moeder hoeste toen ze kwam heeel af en toe, maar haar pup van 4 maanden begon gisteravond ineens erg te kuchen en helaas heeft zij het dus van haar moeder opgelopen.
Nu lopen hier dus nog twee honden rond, onze eigen honden, die het (nog) niet hebben, maar wat kan ik doen om te voorkomen dat die het krijgen?

Groetjes,

Fieke
Door Sennaruby
#608416
Tja, daar was ik al bang voor.... De dierenarts wilde ze allebei nog zo'n neussprayding toedienen, maar dat lijkt me nu niet echt zinnig meer en ik wil mijn epihond ook niet laten enten. Dus ik heb de hoestsiroop klaarstaan en dan zien we wel wat er gaat gebeuren (of niet) :angel2:

Groetjes,

Fieke
Gebruikersavatar
Door Angelique
#608462
Sennaruby schreef: Tja, daar was ik al bang voor.... De dierenarts wilde ze allebei nog zo'n neussprayding toedienen, maar dat lijkt me nu niet echt zinnig meer en ik wil mijn epihond ook niet laten enten. Dus ik heb de hoestsiroop klaarstaan en dan zien we wel wat er gaat gebeuren (of niet) :angel2:

Groetjes,

Fieke
Ik zou ook gewoon pappen en nathouden. Allemaal dezelfde behandeling, Echineaforce, vit. C, hoestsiroopje, Laryngo-vetsem. Daar moet je het mee kunnen overleven.
Door Sennaruby
#609058
Ik geef nu Tussistin en zij krijgen ook Bisolvonpoeder door het eten van de dierenarts. De moederhond hoest al zo goed als niet meer en het kleintje nog wel, maar aanzienlijk minder dan gisteren. Onze eigen honden hebben tot nu toe nog geen 'verschijnselen', maar ik geef ze wel extra vitamine C en dan zien we wel.
Door conleeuw
#609153
oh, wat vervelden, je heb alle advies die je nodig zou kunnen hebben al gehad - sterkte ermee
Door danja
#609158
Je, kan er niks aan doen. Mijn zuster haar hond heeft ook kennelkuch gehad, maar waren altijd samen met mijn hondjes, die hebben het toen niet gehad. Ze moeten er ook bevattelijk voor zijn. Danja heeft het verleden jaar gehad, maar de rest weer niet, dus ligt ook aan het gestel van de hond.

Groetjes Anneke

Afbeelding
Door Sennaruby
#609160
Ja, het is zo sneu om die kleine te zien hoesten  :'( Gelukkig helpen de hoestdempende middeltjes wel goed en ze zijn er ook helemaal niet ziek of sloom van gelukkig, maar ik doe maar even rustig aan met ze, niet zwemmen of met de bal spelen en inderdaad pappen en nathouden.

Groetjes en bedankt voor jullie reacties!!

Fieke
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door