Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door geer
#605579
Sophie heeft al maanden last van jeuk, de ene periode meer dan de ander. Ik heb er hier al eens eerder over geschreven, ze heeft een vrij rode buik, ruikt naar oude sokken en natte handdoeken en lijkt wat...eh...'nat'. IK dacht eerst dat het kwam door het weer. Ze kreeg het toen het van winter naar wat warmer ging en het verergerde toen het zo warm werd. Alle warme plekken (lipplooien, oksels, liezen) voelen altijd erg warm en zijn vatbaar voor smetplekken, al weet ik dat redelijk in toom te houden. Nu is ze weer veel aan het bijten, op haar kont en haar buik. En ik krijg bijna zin om er een prednisonspuit in te jassen. Ze zit coooontinu te soppen en ik zie de eerste wondjes weer verschijnen... Ik heb al vanalles geprobeerd en vermoed ergens dat het vlooienallergie is. Die druppels ga ik dus iig maar weer geven. Iemand anders verder nog tip? (heb al uitgebreid gedraineerd, Probio Forte, Smilax, Bach, Teunisbloem etc.etc.etc. gegeven)...
Door 202Spots
#605592
Talcpoeder erop? Afspoelen met appelazijn in water?
Cis heeft 't ook weer...allergies voor "iets" in de lucht, en/of gebeten door 1 vlooi wat dan weeeeeeeken lang narigheid geeft..krabben,likken,bijten.... :'(
(alleen op achterwerk/achterkant van dijen en soms heup zij kant)
ik leef met je mee...
Laatst gewijzigd door 202Spots op di 01 aug 2006, 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door geer
#605597
The202spots schreef: Talcpoeder erop? Afspoelen met appelazijn in water?
Cis heeft 't ook weer...allergies voor "iets" in de lucht, en/of gebeten door 1 vlooi wat dan weeeeeeeken lang narigheid geeft..krabben,likken,bijten.... :'(
ik leef met je mee...
Nou, ik heb er nu Wound Cream van Espree op. Dat is mijn enige redding, mijn wondermiddel  :) Sophie likt namelijk alles binnen no time eraf, behalve de Espree. Die is zo godsgruwelijk goor dat ze hem laat zitten en alles tot rust kan kopen. Maar ja, da's natuurlijk 'uitwendig oplappen', terwijl de oorzaak ergens binnenin zit. Alleen weet ik niet waar. Ik vermoed een vlooienallergie, voeding lijkt me sterk. Ik meen ooit gehoord te hebben dat in sommige allergie-gevallen 1 x een prednisonspuit genoeg kan zijn om de verschijnselen niet meer terug te doen komen, maar ik geloof dat dat mega-onzin is, toch? Al word ik wel een beetje wanhopig. Op de een of andere manier heb ik bij Sophie altijd het idee dat ze niet helemaal topgefokt is. Haar gebit wordt eerder vuil, haar huid speelt sneller op, kweetniet, net alsof ze eerder 'in de fik' staat dan, bijvoorbeeld, Ted.
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#605601
Ik heb hetzelfde met Dommelsch gehad van het voorjaar. Het was voor mij en voor haar nieuw, maar het "natte" warme en de uitslag klinkt heel bekend. Wij hadden de dag ervoor gewandeld op de heide, op een plaats waar ze nooit was geweest. Ze heeft toen als een dolle door de heide geraast en ik vermoed (nog steeds) dat het daar gebeurd is. Ze is dus ergens allergisch voor. Met name haar buik en tussen haar achterpoten was het verschrikkelijk. Ik heb het met de waterblazer zo droog mogelijk gehouden en de lucht erlangs vond ze kennelijk erg prettig (misschien een föhn op koude stand??). Verder heb ik er niets opgesmeerd en is het vanzelf minder geworden en verdwenen na een paar dagen. Die natte plekken werden korstjes en toen die loslieten was het ook verdwenen. Ik ben met haar niet meer op de heide geweest sindsdien en ze heeft het ook niet meer teruggekregen, of het nu toeval was??

Sterkte voor Sophie, het is ellendig!
Door geer
#605603
Tjsa, dat klinkt inderdaad hetzelfde. En Sophie heeft het dus al maanden. De ene tijd krabt ze ietsjes minder, maar erg naar bloemetjes ruikt ze nooit en af en toe speelt het erger op...
Door 202Spots
#605607
geer schreef: Ik vermoed een vlooienallergie, voeding lijkt me sterk. Ik meen ooit gehoord te hebben dat in sommige allergie-gevallen 1 x een prednisonspuit genoeg kan zijn om de verschijnselen niet meer terug te doen komen, maar ik geloof dat dat mega-onzin is, toch?
Allergy kan door 1 vlooi veroorzaakt worden >:(
En de spuit werkt wel ,maar alleen maar voor 'n paar dagen of zo denk ik,en echt niet dat het gelijk voor altijd genezen is!
Dus JA dat is idd mega onzin!
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#605609
Heb je een föhn met een koude stand? Dommelsch vond dat toen erg prettig... misschien een t-shirt aantrekken zodat ze niet meer op haar buik kan krabbelen? En dan ook meteen maar een broek voor het bijten in haar liezen...  :-\

Arme Sophie...
Door 202Spots
#605610
-Saskia- schreef: En dan ook meteen maar een broek voor het bijten in haar liezen...  :-\
Hey...dat kan ik wel is met Cis proberen!
Tx!
Door Lizzy
#605642
Er zijn vast ook al homeopathische middelen geweest, die je geprobeerd hebt?

Heeft ze ook een vettige huid? Of juist droog? Roos? bIs de huid verdikt? Vergerd krappen de jeuk? Gekke vraag, maar hoe is haar ontlasting?
Door 202Spots
#605695
Jeuk krabbel krabbel...

The common symptoms of a yeast overgrowth include:
- Face rubbing
- Feet licking and soreness
- Rash on the belly and legs
- Redness in the ears
- Discharge in the ears, often a brown thick substance with a yeasty odor
- Chewing near tail and rectum
- Red or brown color between toes and/or reddish stain under the eyes

Hier meer wat je kan doen
http://b-naturals.com/Apr2002.php
Door 202Spots
#605716
Lizzy schreef: Dit geloof je vast niet maar toen ik het topic las dacht ik "zou wel eens gist kunnen zijn".
Jou niet geloven????  ;D ;D Altijd toch!! ;)
Maar ik ga ook effe goed pluizen in Cis d'r menu...
want ik kom TEveel dingen tegen die Cis ook heeft, en
ze veegt OOK met d'r snoet op de vloerbedekking
:-\

nog wat..
http://b-naturals.com/Win1997.php
Laatst gewijzigd door 202Spots op di 01 aug 2006, 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202Spots
#605963
Ik had eerst de boxershort die Tor nu aan heeft, maar die zakte bij Cis ook teveel af en kwam die bijt plek precies boven de elastiek ,dus kon ze er evengoed bij...
Toen bij 'n gewone panty de voeten af geknipt ,'n gat in de kruis gemaakt voor de staart....en hijsen maar...ze vind 't niks,maar heeft 'm nog wel op d'r billen zitten...zal wel zien hoe 't gaat :-\

Afbeelding
Door geer
#605983
Lizzy schreef: Er zijn vast ook al homeopathische middelen geweest, die je geprobeerd hebt?

Heeft ze ook een vettige huid? Of juist droog? Roos? bIs de huid verdikt? Vergerd krappen de jeuk? Gekke vraag, maar hoe is haar ontlasting?
De huid is niet verdikt, maar Sophie is wat...eh...sja, noem het 'groezeliger' dan Ted. Ze heeft een wat vettere huid en vacht, is ook sneller 'vies' inderdaad, geen roos...Haar buik ziet er ook niet schandalig opengekrabt uit, maar is nooit mooi rustig, altijd roze/rodig en in op de warme plekken donkerder rood. Of krabben de jeuk verergerd weet ik niet precies, ik geloof van wel... Nu begint ze ineens wel meer te krabben dan 'normaal' en dan bijt ze echt wondjes op haar kont/buik. Een tijdje geleden had ze ook zo'n krabperiode en toen had ze ineens een enorme bal aan haar hiel hangen. Een wond met vocht eronder. Haar ontlasting is eigenlijk altijd goed, soms ietsjepietsjes zachter, maar meestal mooi hard.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door