Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#606238
Sonja schreef: Ik had natuurlijk wel al eens in de gids van Atjo Westerhuis gekeken, maar daarin stond niets over neuspoliepen. Maar deze humane info is natuurlijk ook een optie. Ik zou alleen nit weten welk middel goed zou zijn. Thuja omdat ze inderdaad gevoelig is voor vocht en ook aanleg voor wratjes ed heeft? Poliepen op de stembanden zijn nooit bij haar geconstateerd, maar ze heeft altijd wel een hese blaf gehad, dus het zou best kunnen.  Of Teucrium marum omdat ze achterin de neus zitten?
Pfff....
Ik kijk deze kuur maar even aan en als ze goed opknapt dan beslis ik wel verder. Homeopathie heeft nu in combinatie met ab en prednisolon denk ik toch weinig zin.
Ze ligt nu eindelijk te slapen Ze snurkt wel maar ze is volgens mij doodmoe omdat ze tijdens het slapen steeds wakker wordt omdat ze niet door haar neus kan ademen.
Ja, goede vraag, welke je moet hebben.... Ik weet het eerlijk gezegd ook niet. Het is niet volstrekt zinloos volgens Tannetje om met homeopathische middelen te beginnen als je nog prednison geeft.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#606551
Lizzy schreef: Ja, goede vraag, welke je moet hebben.... Ik weet het eerlijk gezegd ook niet. Het is niet volstrekt zinloos volgens Tannetje om met homeopathische middelen te beginnen als je nog prednison geeft.
Hmmm, en het is natuurlijk maar een korte kuur. Na 5 dagen gaan we alweer beginnen met afbouwen. Zal eens overleggen met Tannetje.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#610384
Boeffie had na het toedienen van de prednisolon direct resultaat. Het snotteren hield rap op en ze kon weer beter slapen, doordat ze weer een beetje door haar neus kan ademen. Ze was ook direct een stuk vrolijker.
Maar van de bijwerkingen van de prednisolon word ik niet vrolijk. Ze begon enorme hoeveelheden te drinken en moest dan natuurlijk ook veel plassen. Ze heeft een paar keer binnen een ongelukje gehad en heeft me een paar keer 's nachts wakker gemaakt omdat ze er uit moest. Haar eetlust was ook wat minder dan anders, maar ik denk zelf dat dat kwam doordat haar maag al vol zat met water.  :-\
We zijn intussen begonnen met het minderen van de prednisolon en nu begint ze ook minder te drinken. En haar eetlust is sinds gisteren ook weer normaal.
Wat me nu echter zorgen baart is dat ze zo'n ander lijf heeft gekregen. Haar rug valt ineens helemaal in. En haar melkklieren zijn helemaal opgezwollen. Nu is ze wel twee maanden geleden loops geweest, dus ze kan gewoon schijnzwanger zijn, maar daar heeft ze normaal toch niet zoveel last van als nu.
Kunnen dit bijwerkingen zijn van de prednisolon?
Gebruikersavatar
Door Sonja
#610947
IK vind nu ook dat haar huid niet soepel aanvoelt. Ze lijkt wel wat uitgedroogd. Kun je je toch bijna niet voorstellen met de hoeveelheden die ze drinkt?
Ze vreet overigens als een dijker. Heb haar net ook weer met haar kop uit de kattenbak moeten trekken.  :P
Door Lizzy
#610956
De bijwerkingen van prednison zijn zo legio, dat ik denk dat dit er allemaal mee te maken heeft. En het lijkt wel alsof ze het vocht wat ze tot zich nemen totaal niet opnemen maar dat ze het er direct weer uitpiesen, waardoor ze toch een verdroogt uiterlijk krijgen. Ik herken dit helemaal. Whoofer had dit ook...
Door conleeuw
#610960
een verandering in huid is wel een bekende bijkomstigheid van prednison... ook het veel drinken, maar dat wist jij al, en de meeste hebben ook een verhoogde eetlust, spieren die slapper worden ken ik ook als een bijwerking, het is gewoon troep, maar helaas soms noodzakelijke troep, nu je aan het afbouwen is hoop ik dat Boeffie snel hersteld.... maar ook dat kan soms langzaam gaan. Sterkte ermee ;)
Gebruikersavatar
Door Sonja
#610961
Ja, ze drinkt echt líters water op een dag, maar de keren dat ze hier een ongelukje had, heb ik voor mijn gevoel ook liters op staan dweilen. Het lijkt wel of ze nog meer uitplast dan ze drinkt.
Pff, ik was heel blij dat ze zo snel van al dat snot verlost was, maar die bijwerkingen lijken bijna nog wel erger dan de kwaal.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#610963
conleeuw schreef: een verandering in huid is wel een bekende bijkomstigheid van prednison... ook het veel drinken, maar dat wist jij al, en de meeste hebben ook een verhoogde eetlust, spieren die slapper worden ken ik ook als een bijwerking, het is gewoon troep, maar helaas soms noodzakelijke troep, nu je aan het afbouwen is hoop ik dat Boeffie snel hersteld.... maar ook dat kan soms langzaam gaan. Sterkte ermee ;)
Boeffie heeft altijd al een grote eetlust gehad, maar ik moest dan ook wel altijd een beetje op haar gewicht letten. Nu denk ik: beest eet maar lekker zoveel als dat je lust, want je voelt zo dunnetjes aan.
Door conleeuw
#610965
Sonja schreef: Ja, ze drinkt echt líters water op een dag, maar de keren dat ze hier een ongelukje had, heb ik voor mijn gevoel ook liters op staan dweilen. Het lijkt wel of ze nog meer uitplast dan ze drinkt.
Pff, ik was heel blij dat ze zo snel van al dat snot verlost was, maar die bijwerkingen lijken bijna nog wel erger dan de kwaal.
;D ik vondt het al zo raar dat jij in je eerste bericht schreef dat ze een plasJE had gedaan, ik verwachten op z'n minst een PLAS! ;) gelukkig is dat een van de bijverschijnselen die vrij snel vermindert als je gaat minderen ;)
Gebruikersavatar
Door Sonja
#610967
conleeuw schreef: ;D ik vondt het al zo raar dat jij in je eerste bericht schreef dat ze een plasJE had gedaan, ik verwachten op z'n minst een PLAS! ;) gelukkig is dat een van de bijverschijnselen die vrij snel vermindert als je gaat minderen ;)
Ja, ze heeft het, sinds ik ben overgeschakeld op 1/2 tablet i.p.v. een hele per dag ook niet meer binnen gedaan. Maar dat kan ook komen doordat ze die ongelukjes steeds net na het eten had en ik haar nu dus maar naast de geopende deur eten geef. Nu lopt ze diect na het eten naar buiten om te plassen. Hoeveel er nu uitkomt weet ik niet, maar volgens mij is het nog steeds behoorlijk wat als ik kijk naar de tijd die ze gehurkt doorbrengt.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#619952
Boefje is nu sinds een week van de prednisolon af. Ze heeft van Tannetje chinese kruiden voorgeschreven gekregen, duo damp form. Ze vindt ze erg lekker. :) Er komt nog meer aan per post, maar de duiven vliegen niet zo snel op België.  ;)
Het drinken van de enorme hoeveelheden is gestopt en plassen doet ze nu ook weer normaal. Ze eet goed en ze begint langzaam maar zeker iets minder dun aan te voelen. Haar opgezwollen melkklieren zijn helemaal geslonken en haar uitgezakte buikje is weer wat beter in model gekomen.
Op zich mogen we dus denk ik niet ontevreden zijn.
Ik wil haar nu ze een beetje opknapt ook weer wat meer beweging gaan geven, in de hoop dat haar bespiering dan weer wat beter wordt. Het is alleen jammer dat het steeds zulk slecht weer is. Ik ben toch een beetje voorzichtig met haar i.v.m. die neuspoliepen en het feit dat haar weerstand door de ab en de pred wel eens minder goed zou kunnen zijn. Ik zit er niet op te wachten dat ze straks weer een ontsteking oploopt en we weer van voren af aan kunnen gaan beginnen.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#620554
Kruimel schreef: He, gelukkig dat het weer beter gaat met Boefje! Chinese kruiden lijken mij ook fijner dan prednison en aanverwanten.
Ja, die prednisolon was echt vreselijk! Het hielp wel heel snel tegen al dat snot in haar neus en ik denk dat het haar nu uiteindelijk toch ook wel geholpen heeft. Het heeft toch wel het één en ander dusdanig laten slinken, dat ze weer door haar neus kan ademen. Maar die bijwerkingen zijn toch echt niet mis.
Door conleeuw
#620600
Sonja schreef: Ja, die prednisolon was echt vreselijk! Het hielp wel heel snel tegen al dat snot in haar neus en ik denk dat het haar nu uiteindelijk toch ook wel geholpen heeft. Het heeft toch wel het één en ander dusdanig laten slinken, dat ze weer door haar neus kan ademen. Maar die bijwerkingen zijn toch echt niet mis.
nee bijwerkingen zat, het is echt een zware middel, maar als ik het zo lees gaat het weer een stuk beter, en straks met de chinese kruiden kan je het mischien wel zo houden zonder dat je weer prednison hoef in te zetten. Ik moet wel zeggen, het is mischien wel troep, maar soms is het gewoon niet anders, wel goed dat je niet eindeloos lang de prednison blijf gebruiken ;) ook ik zou waar mogelijk een alternatief inzetten
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door