Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#605283
Nou Zoey heeft het met ectodex ook heel erg met haar huid,net of er blaren komen en flinke korsten en roodheid!
met tactic is ze ook wel erg rood maar is het wel veel minder,alleen probeer ze maar te wassen!
Drama!
Gebruikersavatar
Door Hitam
#606205
De Ivomec en de Ectodex doodt wel de Demodex maar verlaagt eerder de weerstand dan dat het dat opbouwt. Op de weerstand op te bouwen is een langdurig programma nodig van ontgiften en opbouwen. Dat duurt wel even (maanden).
Het is daarbij niet echt noodzakelijk om haar te steriliseren, maar ik weet niet hoe belangrijk je het vind.

Bij Breezer van Bouke is het wel gelukt maar het vergt wel uithoudingsvermogen.
#606966
Hoi Hitam,hoe kan je dat dan aanpakken met ongiften enz?wat bedoel je daar precies mee?
Ik wil liever op een vriendelijke manier en zonder gif het probleem aanpakken,maanden duurt het toch nog wel,de dierenarts belde mij vandaag dat ze geen injectie meer krijgt,maar het oraal toegediend moet gaan worden,dit is ook een maanden proces,alleen is ivomec niet bevoordelijk voor haar weerstand zoals je al zei!
ik ben ook echt van mening dat het idd een kwestie is van weerstand op peil houden,want zolang haar weerstand stabiel is,is ze behaard of krijg ze haar,maar valt het omlaag (net als met loops worden)vallen de bosjes eraf.

Het helpen wil ik gewoon zelf zoiezo graag voor de kans op baarmoederkanker.
Door *Axel*
#607417
Dit heb ik even gekopieerd uit 1 van mijn vorige posts:

Een nieuw middeltje dat hier heel veel in oostenrijk gebruikt wordt:

Ik vertaal even in het NL (maar ik maak tegelijk een beknopte beschrijving van het onderzoek)

Cydectin 0,1% Orale oplossing: Zeer geode resultaten na het bestrijden van therapieresistente demodex bij de hond.

ONDERZOEKSDIEREN
10 honden met genereraliseerde demodex van verschillende rassen: 4 daarvan zonder resultaat behandeld met Amitraz, bij 2 moest dezelfde behandeling worden stopgezet wegens huidbeschadigingen. 9/10 honden hadden bacterieel geinfecteerde huid, 7 daarvan diepe etterige wonden. De gegeneraliseerde vorm van demodex is vaak slecht te behandelen. Vaak is er resistentie tegen amitraz en ivermectine.

BEHANDELING
Cydectin 0.1% orale opl. aan de eerste beide   dagen test met 0.05mg/kg, de tweede beide   dagen 0.1mg/kg, dan dagelijks 0.3mg/kg.

ONDERZOEK
hautafschraapsel, onderzoek elke 30 dagen, behandeling tot geen mijten meer gevonden worden.

RESULTAAT
8 honden waren OOK nog steeds genezen 12 MAAND NA  HET EINDE VAN DE BEHANDELING. 1 hond stierf door ongeval
Na ongeveer 11.2 weken waren de huidafschraapsels mijt-vrij.
de doorsnee behandeling duurde 15.3 weken.

De studies (oa van Carlotti 1996) hebben het over een praktische, veilige en prijswerte alternatief.


Zo, dit was het, wie weet kan het iemand helpen. Het is een produkt voor schapen:
Van Fort Dodge, Cydectin met werkzame stof moxidectine.
Door chrisje
#607477
Hier ook hardnekkige Demodex gehad toen ze een half jaar was. Het enige wat geholpen heeft is Ivermectine en sterilisatie. Ze is nu 2.5 jaar en geen sporen van Demodex meer gevonden.
#607727
chrisje schreef: Hier ook hardnekkige Demodex gehad toen ze een half jaar was. Het enige wat geholpen heeft is Ivermectine en sterilisatie. Ze is nu 2.5 jaar en geen sporen van Demodex meer gevonden.
D dierenarts belde gisteren,dat we de ivermectine oraal gaan toedienen,over 5 weken mag ze geholpen worden!
Hoop echt dat dit zoey gaat helpen,al ben ik nog steeds heel nieuwschierig naar de homiopatische opties...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door