Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#607532
Je mag de kinderdosering geven.

Maar even wat andere vraagjes: wat is er allemaal met je hond aan de hand, dat deze nog steeds aan de dunne is? Hoe erg is je hond aan de dunne? Sinds wanneer? Wat voer je? Ben je al bij de dierenarts geweest? Heeft hij gezwommen in water met blauw-alg?
Door indorocker
#607604
hoe veel is een kinder dossis ben al 2weken bezig als hij bij de da geweest is en er wat voor heeft gehad gaat het redelijk heeft in de oude maas wezen zwemmen ik denk dat het daar van komt hij staat nu op alleen maar kip
Door Jo
#607683
Hoi Buurvrouw !!

(Eerst even dit : Kun je misschien met Hoofdletters aan het begin van je zin en met een punt aan het eind van je zin gaan werken? Je zinnen zijn niet zo best te volgen )

Op de verpakking van Okugest staat aangegeven hoeveel een kinderdosis is .Als je dat niet kan vinden moet je even Okugest intikken bij Google , dan vind je de infomatie zéker weten.

Liz vroeg jouw : Hoe erg is je hond aan de dunne...daarmee bedoelt ze...is het dunnen poep of is tie aan de spuitpoep?


En voor Liz : Liz ....de hond heeft in de Maas gezwommen op het moment dat er hier al een blauwalg alarm was. Nou weet ik niet of dat ook zo heftig was in de Maas want dat water is constant in beweging door boten e.d.

Volgens de dierenarts heeft de hond een darminfectie opgelopen.

De hond eet brokken..........helaas!!

Ze is al meerdere keren naar de dierenarts geweest...
Door Lizzy
#607704
Dit is de kinderdosering:

Kinderen van 6 tot 12 jaar:
Bij acute klachten 1 tablet per uur innemen, maximaal 6 tabletten per dag. Als de klachten verminderen 3 maal daags 1 tablet innemen.
De tabletten bij voorkeur een half uur voor/na de maaltijd in de mond uiteen laten vallen, even in de mond houden en dan doorslikken.

Maar als de hond al 2 weken aan de diarree is en al 2 weken Okugest krijgt, dan ben ik bang dat dit middel niet gaat helpen....
Door indorocker
#607726
De ene keer is het paperig dan is het weer spuitdiaree.WEET HET NIET MEER , DE DIEREN ARTS moet het maar na kijken
Door Lizzy
#608068
Misschien moet je ook eens naar de voeding kijken, die je normalitair geeft!
Door indorocker
#608172
hij krijgt altijd adul voor volwassen honden.  Nu moest ik als het goed ging brokken met lam en rijst er in geven .M 
Door indorocker
#608176
Maar hij staat nu nog op kip .Het gaat nu goed HOOP dat het zo blijft juig nog niet te vroeg.Al 2dagen goed nu
Door indorocker
#609139
Nou, met Smaus gaat het wat beter nu. Het is nu alweer wat dikker aan t worden. We blijven gewoon doorgaan met de adviezen die we ontvangen hebben. Ik hoop dat het naarmate beter gaat functioneren. Gelukkig voelt de hond zich uitermate prima en heeft hij ook nergens last van. De hond is erg actief en functioneert naar behoren. Dit heeft de dierenarts ook geconstateerd.

Ik dank u allen zeer hartelijk en misschien mochten we elkaar nog spreken in de toekomst. Dit mag ik echter niet hopen, want dan is dat een teken dat het weer slecht gaat met de hond.  ;)

Groetjes en veel succes nog met de honden!!!!!
Door Femke
#609148
indorocker schreef: Nou, met Smaus gaat het wat beter nu. Het is nu alweer wat dikker aan t worden. We blijven gewoon doorgaan met de adviezen die we ontvangen hebben. Ik hoop dat het naarmate beter gaat functioneren. Gelukkig voelt de hond zich uitermate prima en heeft hij ook nergens last van. De hond is erg actief en functioneert naar behoren. Dit heeft de dierenarts ook geconstateerd.

Ik dank u allen zeer hartelijk en misschien mochten we elkaar nog spreken in de toekomst. Dit mag ik echter niet hopen, want dan is dat een teken dat het weer slecht gaat met de hond.  ;)

Groetjes en veel succes nog met de honden!!!!!



Je mag hier ook komen als het goed gaat met je honden hoor  ;)
Ik zou er toch eens over na gaan denken WAT je je hond nou eigenlijk te eten geeft, als je brokken geeft.
Dit is namelijk geen goede voeding voor je hond (ook al zegt de dierenarts en dierenwinkel van wel). Een hond is een vleeseter en brokken bestaan uit graan

Voor mij is brokken voeren aan je hond net zoiets als biefstuk voeren aan een konijn  :-X
Door tieneke
#609197
indorocker schreef: mijn hond smaus heeft opnieuw weer spuitdiaree heeft medicijn er voor gehad ging redelijk goed nu is hij weer bezig heb hem op rijst maar het wil maar niet over
Heb heel dit topic gelezen en weet haast wel zeker dat de hond iets aan de darmen mankeert,is precies hetzelfde verhaal als onze vorige Leonberger waar ook deze klachten al langere tijd aanwezig waren....wees verstandig en gooi die brokken weg en geef de hond fatsoenlijk te eten...rauw dus.
Je zal zien dat het  nu even weer goed gaat met de medicijnen maar zodra je ermee stopt is het weer feest,al die medicijnen helpen ook de darmflora van de hond totaal naar de filistijnen... praat ik uit ervaring en een zak dure hypoallergene brokken helpen op den duur niet meer,beterschap voor je hondje in ieder geval.
Door indorocker
#609286
Mijn hond krijgt sins 3 dagen alleen kip als ik hem rijst met kip geef is het raak hij heeft nu niks voor de diaree en het gaat goed nu
Door Lizzy
#609288
indorocker schreef: Mijn hond krijgt sins 3 dagen alleen kip als ik hem rijst met kip geef is het raak hij heeft nu niks voor de diaree en het gaat goed nu
Maar, alleen kip is op den duur natuurlijk niet genoeg.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door