Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kira
#1677181
Is het geen talgkliertje dat je ruikt? De geur die je omschrijft past daar bij en een klein opspelend talgplekje is lastig te vinden.
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#1677198
kira schreef: Is het geen talgkliertje dat je ruikt? De geur die je omschrijft past daar bij en een klein opspelend talgplekje is lastig te vinden.
Ik heb echt geen idee wat het is. Hij heeft het vier jaar geleden dus ook al een keer gehad op exact dezelfde plek, ook in juli na lang warm weer en veel zwemmen. In de tussenliggende jaren is het nooit meer terug geweest. Er zitten geen bobbeltjes of verdikkingen o.i.d., de vacht is gewoon hetzelfde als de rest van z'n lijf en hij heeft ook geen jeuk. Het stinkt alleen enorm.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1677212
Raarrrrrr  :D , zijn de haren daar niet verkleurd?
Bij stinken denk ik overigens eerder aan een staphylococ, maar dat zou wel gek zijn zo lokaal.
Door Lizzy
#1677846
- Judith - schreef: Ga ik proberen. Waar koop ik dat spul?

Edit: bij Angelique in de shop gezien. Ga het gelijk bestellen  ;). Nog even voor mijn idee: moet het verdund worden en bedoel je spuiten als met een plantenspuitachtig iets of kan druppelen ook?
Yep, daar haal ik het ook :biggrin2:

Je kunt ook druppelen. En dan lekker inmasseren/wrijven. Ik vind het echter handig om te sprayen. Daarna wrijf ik het ook nog wel vaak een beetje in hoor, dus het is meer een 'gemak dient de mens' ding.
Door Mevroi Kruim
#1677954
Kijk, handig om te weten! Zilverwater ligt hier in de la dus mocht er iemand gaan stinken dan heb ik het bij de hand  :D

Tannetje: staphylokok moest ik ook gelijk aan denken  :-X mijn DH was op een gegeven moment half opgevreten door die engerds  :-X ze had vlooien-allergie in de tijd voor de handige druppeltjes, elke beet werd een enorme hotspot en daar kreeg ze dus een infectie in die de huid en het onderhuidse weefsel gewoon compleet wegvrat. Stinken, niet te beschrijven  :-X :-X het was echt afschuwelijk  :'(
Ze heeft toen na stevige AB-kuren jaren op de prednison gestaan  :-[ (tja, dit was 30 jaar geleden) en toen kwam de Tiguvon op de markt en dat was haar redding.
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#1683746
Nou, ik ben inmiddels een paar dagen aan het zilverwateren, maar het stinkt nog net zo hard  8). Iemand enig idee op wat voor termijn ik enig resultaat zou kunnen ruiken?
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#1685035
Mevroi Kruim schreef: Wordt de plek groter? Dan ging ik naar de da voor ab.
Nee, die blijft hetzelfde, niet groter en niet kleiner.
Door Lizzy
#1688025
Bizar toch...? Ik denk toch nog steeds aan een ophoping van gisten. Hoe je ze weg krijgt is alleen een ander verhaal....
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1688061
Mevroi Kruim schreef:
Tannetje: staphylokok moest ik ook gelijk aan denken  :-X
Ik heb niets gezegd ;) dat was Dorothea
Ik ben het vaker tegengekomen maar er nooit achter gekomen wat het nu precies was.
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#1691608
Nou, vandaag zie ik wel degelijk iets. Als je op de stinkplek tegen de haren inwrijft, dan zit er een bijna kale plek onder van ongeveer een vierkante halve centimeter. En ik zie ook wat korstjes en huidschilfers en de huid ziet er wat onrustig uit. Bruin heeft nog steeds geen jeuk en zit er ook niet aan. Hij vindt het wel lekker als ik een beetje het oude haar eruit ´borstel´ met mijn vingers. Maandag toch maar even naar de DA.
Gebruikersavatar
Door Senna99
#1692230
Typisch zeg....Raiko heeft precies hetzelfde: een klein gebied op de croupe dat onwijs stinkt. Het zou idd best aan zwemmen kunnen liggen, omdat ik de laatste tijd best veel met hem aan het zwemmen ben geweest.
Ik zie trouwens verder geen kale plek, huidschilfes, korstjes o.i.d.
Eerst maar eens niet met 'm gaan zwemmen en kijken of het beter gaat. Misschien dat de zilverwater hier wel helpt?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door