Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door patricia20
#595823
spooky heeft een snee in haar lies opgelopen door wat te hard te stoeien met een soortgenootje, nu heeft ze 2 krammetjes erin zitten,..en voor 10 dagen )2 x daags) een antibiotica.

nu is mijn vraag dus, wat moet ik er geven om te laten ongiften na de ab?
::)
Door Twiz
#595833
Ik hoop dat de snee snel heelt, het is toch altijd vervelend een paar krammetjes.
Als Twizzle AB moet gebruiken geef ik tegelijk met de AB altijd al probiotica, daar ga ik dan nog een week of drie mee door na de kuur, om vervolgens een kuurtje met groene leem te geven.
Dan ga ik ervan uit dat alle rotzooi weer weg is.
Door *Robin*
#595852
ja je kan idd groene leem gebruiken ik geloof ook chlorella
veel beterschap voor Spooky
Door Lizzy
#595910
Ik zou sowieso probiotica geven. Tijdens de AB kuur en erna. Je zou daarna eventueel kunnen ontgiften met chlorella of cat's claw of groene leem.
Door patricia20
#596888
oei dus ik had al moeten beginnen  ::)
dan ga ik mrogen maar eens naar de minerva,dan kan ik wat inslaan meteen.
ik schrijf het even op,aangezien mijn hoofd op dit moment een warboel is.
bedankt voor de tips.

ze moet nog een paar dagen voor de ab, dus zou het dan handig zijn om nog 3 weken door te gaan he?

(de snee heelt overigens goed, over  een paar dagen moeten de krammetjes eruit, zal wel geen succes worden armbeestje :(
Door Lil
#597029
Normaal gesproken doet het verwijderen van krammetjes geen pijn hoor.
Door Lizzy
#597074
patricia20 schreef: oei dus ik had al moeten beginnen  ::)
dan ga ik mrogen maar eens naar de minerva,dan kan ik wat inslaan meteen.
ik schrijf het even op,aangezien mijn hoofd op dit moment een warboel is.
bedankt voor de tips.

ze moet nog een paar dagen voor de ab, dus zou het dan handig zijn om nog 3 weken door te gaan he?

(de snee heelt overigens goed, over  een paar dagen moeten de krammetjes eruit, zal wel geen succes worden armbeestje :(

Geeft niks hoor, dat je een paar dagen later begint met probiotica. En ja, je kunt er nog zeker 3 weken mee doorgaan!
Door patricia20
#597733
ik hoop dat het geen pin zult doen voor der.

ik ben vandaag wezen kijken bij een soort minerva hier, maar van die prijzen schok ik wel heel erg.
nu moet ik dus tot maandag wachten,maar dan ga ik maar even naar een gewone minerva die moeten dat wel hebben denk ik....

vandaag is ze in de sloot gesprongen,en heb er nagespoeld met schoon water,moet ik er verder nog wat op doen qua betadine ofzo?
of gewoon vanaf blijven, het heelt wel goed, alleen 1 stukje blijft nog open :S
Door patricia20
#601070
het zit ook niet mee ook :S
vandaag even snel de stad in geweest,en zei raade mij dus Hylak forte aan, ik vroeg of zij iets van chlorella had, en ze begon meteen te schreeuwen,dat dat dus heel slecht is,en niet nodig, omdat dit voor de lever is,en als je een ab gebruikt moet je iets hebben voor de darmflora?
ik heb gezegt dat ik nog even verder kijk,omdat ik nu echt in de war ben?
moet ik nu die Hylak forte kopen dan?... kennen jullie dit?
ondertussen is spook alweer klaar zowat met haar ab,  :-\
en ik heb dus nog niks  :(
Door Femke
#601231
hylak forte is toch ook probiotica?  In een drankjes-vorm?
En wie begon tegen jou te schreeuwen?

Ik zou probiotica capsules geven (makkelijk doseren en toedienen) en chlorella kan zowiezo ook nooit kwaad hoor. Het zit ook barstensvol goede vitaminen en mineralen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door