Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lieve 14
#589622
Ik heb net Benjo gekamd en hij was heel onrustig...springt ineens op alsof iets hem pijn doet.Hij heeft geen parasieten als vlooien of teken want heb hem helemaal onder handen gehad. Toen ik hem wou laten rechtstaan wou hij absoluut niet en bleef met zijn achterwerk als aan de grond gekleefd. Met mijn arm onder zijn achterhand lukte het ook niet het was alsof zijn achterpoten slap waren.(nooit gebeurd)

Hij knabbelt ook de hele dag aan zijn poten (meer likken onder zijn zooltjes eigenlijk).Als hij slaapt wordt hij plots ineens wakker om dan in het rond te happen en onmiddelijk terug op een andere plaats neer te "vallen" letterlijk. Ik dacht eerst dat hij wormen had maar hij beefde ook als ik hem borstelde en dat klopt niet. het is een hond die nooit problemen geeft bij het borstelen dus dan valt het echt op! Zonet heeft hij ook gebraakt en hij likt onophoudelijk in de lucht
Herkent iemand dit?

Vanmorgen heeft hij gewoon kip gegeten niets bijzonders

Groetjes
weeral een bezorgde Lieve ( ik ben een echte muts ik weet het)
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#589677
Ik kan me voorstellen dat je je bezorgd maakt.
Maar ik zou geen idee hebben wat er aan de hand is. :-\
Ik hoop dat het snel weer over gaat!
Door tessa
#589679
misschien heeft hij last van zijn anaalklieren, dan willen ze ook nogal eens paniekerig opspringen en om zich heen happen.
Bij de trimsalon of dierenarts kun je dat laten checken, je kunt ze ook zelf uitknijpen maar laat je dat eerst even door een ervaren iemand voordoen
Door Lieve 14
#590429
Wel, het waren eigenlijk dus 2 dingen :

1. Tessa je had gelijk hij had last van zijin anaalklieren. DA heeft er zich mee bezig gehouden ;D had ik zelf nooit gekund van de eerste keer... :-X

2. Hij was blijkbaar ook heel onrustig omdat hij zijn eten niet goed verteerde.Gisteravond is er alles uitgekomen-met stukken bot en al- hij is het niet meer gewoon botjes te eten .Je moet rekenen dat hij inclusief de 2 weken vakantie al bijna 4 weken geen botjes meer at.Hij kreeg KVV thuis omdat hij zo'n zere keel had en hij weigerde ook de botjes.

Bon eind goed al goed...en het was niet eens iets heel ergs..bedankt voor jullie antwoordjes aan een grote muts ;) ;D

Groetjes
Lieve en een opgeluchte Benjo
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door