Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door MariekeLost2
#589081
Afgelopen maand heeft mijn hond een AB kuur gehad wegens een fikse ontsteking aan zijn achterpoot. Helaas moest de kuur gewoon. Nu de kuur klaar is, merk ik dat hij weer meer jeuk heeft. Zo erg zelfs dat hij weer aan het vachtbijten is geslagen. Er zijn ook een paar kleine rode plekjes te zien. Ik heb ze gedept met verdunde teatree oil en dat vond hij heerlijk. Ik dacht eerst aan allergie, want dat is hij ook, voor huisstofmijt met name, maar ik vind het opvallend dat het begonnen is na afloop van de AB kuur. Heeft hier iemand meer ervaring mee? En wat kan ik hier het beste aan doen? Hij heeft wel probiotica gehad, in de vorm van pillen en naturel kwark met probiotica. Dit heb ik vaker gedaan, en gaf voorheen geen enkel probleem. De hond krijgt overigens KVK.
Laatst gewijzigd door MariekeLost2 op wo 12 jul 2006, 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Assie
#589088
Klinkt bekend hoor, mijn Oudduitse Herder reageert ook heftig op antibiotica door z'n huid kapot te maken (hotspots etc.). Dus alleen antibiotica als het echt niet anders kan. Verder heb ik voor al z'n andere kwaaltjes veel baat bij de holistisch dierenarts. Hij heeft nl. ook last van allergieen en daar "meten"ze alles door wat ik hem wil geven, van medicijnen, supplementen tot voeding. Want ook op sommige "natuurlijke" zaken reageert hij slecht, bijv. probiotica en rauwe honing. Bovendien vaccineer ik hem niet meer, gaf nl. ook alleen maar huid- en gedragsproblemen.
Succes ermee.
Door Amaryllis
#697975
Hier ook een allergiereaktie(juek) na antibiotica.De reaktie is niet op de antibiotica maar op andere stoffen.Maar de gevoeligheid op die stoffen is wel erger door de antibiotica.Weerstand van de huis is denk ik minder, want reakties zijn heftig .Vroeg me ook af of het op de antibiotica was, maar herkende de klachten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door