Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pike
#582056
Tijdens zijn ochtenduitje was hij nog helemaal pico bella, heeft lekker gejaagd door de bosjes. Daarna ben ik eerst boodschappen wezen doen, wou dat nog voor de grote hitte doen, en toen ik thuis kwam was hij heel sipjes. Eerst dacht ik dat dat was omdat hij nog geen eten had gehad, maar toen hij een lekkere maaltijd kreeg ging hij vreselijk staat te pielen. de kippenekjes werden een voor een naast de bak gelegd, er werd met de neus geroerd in de bak waarin groentemix, orgaanvlees en spiervlees. Het spiervlees heeft hij eruit gevist en een beetje van het orgaanvlees. dat verbaasde me niet want het waren kippemaagjes kippehartjes en dat is niet zijn favoriet. Maar de kippenekken at hij ook niet op en daar is hij helemaal gek op. Snapte er niets van, misschien de warmte? maar 1 uur later kwam alles weer terug.
Pike heeft dit nog niet eerder gehad. Hij ligt nu enigszins zielig op een koel plekje en voelt zich duidelijk niet lekker. Hij heeft vanochtend normaal gepoept. Zijn kippeboutje van gisteren heeft hij goed gekraakt. Ik heb hem gelijk okugest gegeven, maar ik weet niet goed hoeveel hij mag hebben. Ik heb de kinderdosering aangehouden, dus 1 tabletje, en na een uur heb ik er nog 1 gegeven. Moet ik nog meer geven? Ik baal hier enorm van want het ging net zo lekker.
Door supersam2005
#582108
Misschien even temperatuur opnemen? :-\
Het is natuurlijk best wel erg warm. Een hond houd daar geen rekening mee en gaat gewoon lekker jagen en rennen. Dat doet mijn Jack Russell ook, maar dan is hij daarna uren "over-de-kook". Dan is hij onrustig, hangerig en humeurig en heeft ook geen trek in eten. We houden met de warmte gewoon rust en ik geef hem matig te eten. ;)
Gebruikersavatar
Door pike
#582128
temperatuur is normaal, 38.1.
Hij is echter nog steeds niet oke, heel erg down en hij loopt heel voorzichtig, voetje voor voetje.
Met het warme weer is hij alleen 's ochtends vroeg op pad geweest en 's avonds als de zon weg was.
Door Lizzy
#582166
Misschien heeft hij een virusje. Of ergens anders pijn? De hond van onze buren was van de week helemaaaaal niet in orde. Wilde ook niet eten. Kwam niet meer uit zijn mand en keek heel zielig. Bleek hij een spier in z'n rug te hebben verrekt. En, honden zijn gewoon wel eens een dagje niet lekker natuurlijk.... Bovendien werkt het weer ook niet zo mee.... Maar, als je ook maar een beeeetje je twijfels hebt: DA!

Van Okugest doseer je niet gauw over. Je mag best bijv. ieder uur 1/2 tabletje geven. Maar, als het niks misselijkheid door voerveranderingen of virusjes of darmkrampen te maken heeft, zijn klacht: dan gaat Okugest dus niet helpen....
Door supersam2005
#582174
Even lekker met hem kroelen en dan helemaal aftasten. Overal kijken en voelen of er afwijkingen zijn te vinden. Ze zijn er meester in om iets te verbergen. Tenzij het ergers pijn doet, dan heb je het zo gevonden. ;)
Gebruikersavatar
Door pike
#582209
Pike was zo apatisch tot aan vanavond aan toe, kon nauwelijks lopen, had duidelijk ergens pijn, opstaan was ook een probleem, maar geen koorts. Hij wou niet drinken. Ik heb om 18.00 uur een bliksardientje geprobeerd, nou dat wou ie maar wat graag! Dus hij had wel trek. Maar verder was er geen beweging in te krijgen. En omdat hij duidelijk ergens pijn had ben ik toch maar langs de da gegaan. Hij had duidelijk pijn in de buikstreek en waarschijnlijk zit er toch iets van bot dwars. Ze heeft ook nog naar de rug gekeken, omdat hij moeite had met opstaan en lopen, maar die leek in orde te zijn. Hij heeft een spuitje primperid gehad. En een pijnstiller. En als het morgenvroeg niet beter gaat een foto maken. Ze zei dat ik hem beter geen eten kon geven maar ik heb hem toch nog een sardientje gegeven, misschien helpt dat om eventueel bot af te voeren dacht ik zo. Ik heb ook ergens hier gelezen dat ontbijtkoek daar goed voor is maar dat heb ik natuurlijk niet in huis. Dat zou ik morgenvroeg nog kunnen proberen. De sardientjes heeft hij tot nu toe binnengehouden. En hij loopt weer een beetje. Maar ja, hij zit nu onder de dope dus eigenlijk kan ik morgenvroeg pas wat zeggen.
Gebruikersavatar
Door pike
#582229
Mien schreef: Neem aan dat hij een ervaren Barfer is?
Zou idd ontbijtkoek geven. Sterkte ermee!
Nee hoor Pike is nog beginner!
Maar manlief is zojuist een rondje met hem gaan lopen en hij schijnt dus een enorreme grote en dikke drol geproduceerd te hebben (het poepzakje was helemaal vol zei hij ;D). Helaas heeft hij er niet even in gepoerd om te zien of er iets in zat >:( (mannen!). Maar goed, misschien is het probleem hiermee wel opgelost. Maar waar die enorme drol dan vandaan komt ??? misschien heeft hij dan toch ergens iets in de bosjes opgegeten want sinds hij barft heeft hij alleen maar kleine miniscule keuteltjes ???
Door jolly64
#582271
Mischien zat die dikke drol hem juist in de weg en kan ie daar ook niet lekker geweest van zijn
denk aan buikkramp
Hebben mensen ook weleens last van :-\
Ben benieuwd op Pike morgen zich wat beter voelt
Gebruikersavatar
Door pike
#582405
Ja die drol moet behoorlijk dwars hebben gezeten want hij had echt pijn. Maar waar die vandaan is gekomen begrijp ik nog steeds niet. Het was beslist geen barfdrol en hij stonk ook behoorlijk. Het lijkt me dat een klein dingetje van straat dit niet kan veroorzaken, dus misschien toch iets dat de vogels in de tuin hebben laten vallen, of misschien wel een opgegraven kattedrol :-X De visjes van gisteravond zijn er in gebleven en hij ging gisteravond laat ook weer drinken.
Vanochtend liep hij weer helemaal normaal en de apathie is verdwenen, hij heeft alleen nog maar warm.
Ik heb maar een klein rondje gedaan vanochtend, misschien dat toch de hitte zijn spijsvertering een beetje lam legt? Hij heeft vanochtend weer gepoept en ik heb hem een beetje vlees met wat groentemix gegeven (de laatste heeft hij natuurlijk weer laten staan >:(). De injecties zullen nu wel zijn uitgewerkt dus ik neem aan dat het probleem inderdaad is opgelost.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door