Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Erna
#580716
Ik heb uit voorzorg nog 2 honden laten overgeven en ook daar vond ik niets. Blijven over: Luigi, Rapsody en Dakota.

Dakota was buiten met de bal aan het spelen, Rapsody lag boven in haar mand en Luigi zou het niet in zijn hoofd halen om iets van Nikkie af te jatten.

Ik moet er maar vanuit gaan dat ze niets opgegeten hebben en dat de kokertjes ergens in de tuin liggen.

Dory: De lijm laat idd los onder warm water. En net als jij maak ik me zorgen over de lengte van de strip. Dat komt er nooit goed uit als ze het wel opgegeten hebben.

Maar je moet best hard trekken om die strip uit de koker te krijgen. Ik kan me niet voorstellen dat een hond dat eerst voor elkaar krijgt en daarna de strip in zijn totale lengte naar binnen slikt.

Als het opgegeten zou zijn dan is het in de koker. De hond die ermee bezig was, Nikkie, heeft haar totale maaltijd eruit gegooid, als ze de koker in geslikt had zou die er ook uit moeten komen volgens mij. Er kwam namelijk een goede lap kopvlees uit en als die eruit kan dan kan een kokertje er ook uit. (volgens mij)
Door conleeuw
#580746
ik zou ook niet denken dat als ze het hebben opgegeten dat ze het eerst helemaal uitgetrokken heb, trouwens omdat die dingen echt erg plakken, zou je ergsens op de culprit plaksel moeten vinden, kan bijna niet anders. De plaksel zal wel goed verteren, de strip zelf is uit papier ( ik denk wax papier) gemaakt dat zou ook wel verteren. Ik denk dat als iemand het had opgegeten had het wel met de kots rondje eruit gekomen. Mischien is het nog ergens verdekt opgesteld ;)
Door Erna
#580836
Ik dacht ook al dat het een soort papier was. Ik heb de hangende strips ff grondig bestudeerd. ;D De punaises heb ik in ieder geval gevonden.

En nu hebben de honden wat last van het zout en het vele water wat ze gedronken hebben zodat ze er nog uit moesten . En de kamer een waterballet was.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#580856
Erna schreef: Ik dacht ook al dat het een soort papier was. Ik heb de hangende strips ff grondig bestudeerd. ;D De punaises heb ik in ieder geval gevonden.

En nu hebben de honden wat last van het zout en het vele water wat ze gedronken hebben zodat ze er nog uit moesten . En de kamer een waterballet was.
Gaat goed :o

Is dat kokertje niet onder je aanrecht terecht gekomen?
Door Erna
#580880
sylvia schreef: Gaat goed :o

Is dat kokertje niet onder je aanrecht terecht gekomen?
Nee, het enige wat ik daar vond was een scherf en stof. ;D ;D

Maar de kotsers hebben een ietwat onrustige nacht gehad met veel poep en pies maar vanmorgen waren ze allemaal weer fit. Ik ga ze nu eten geven en verwacht dat ze alles opeten.
Laatst gewijzigd door Erna op za 01 jul 2006, 09:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#580889
Erna schreef: Nee, het enige wat ik daar vond was een scherf en stof. ;D ;D

Maar de kotsers hebben een ietwat onrustige nacht gehad met veel poep en pies maar vanmorgen waren ze allemaal weer fit. Ik ga ze nu eten geven en verwacht dat ze alles opeten.
Hopenlijk vind je dat strookje nog dan ben je in iedergeval gerust dat het niet in één van je honden zit. Maar na al dat gekots zou het er bij hebben moeten zitten dus het zal welo ergens ind e tuin liggen en gevonden worden door één van mijn cockers Madelief bv die dan in een vliegenlint gewikkeld aan komt lopen ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Door Lizzy
#580890
Ieks Erna, wat een gedoe!!!!! Maar stel nou he, in het ergste geval dat een van je honden het opgegeten heeft en niet heeft uitgekotst (wat me sterk lijkt hoor, maar OK): dan kan ik me helemaal niet voorstellen dat het lint uit het kokertje zou komen! Ik vind dat je nog best hard moet trekken, om het plaklint uit het kokertje te krijgen!
Door Erna
#580912
De negen honden die gespuugd hebben, hebben echt goed overgegeven. Grote stukken vlees kwamen eruit zodat ik me niet voor kan stellen dat een kokertje niet mee zou komen. Ik ga er dan ook maar vanuit dat de kokers ergens liggen waar ik nog niet gekeken heb. Daar voel ik me een stuk geruster bij.

Voor de rest hou ik ze de komende dagen extra goed in de gaten zodat we meteen naar de da kunnen als ik iets vermoed. De enige waar ik echt over inzit/zat is Nikkie. Stel dat zij een vastloper krijgt door een koker, is ze de enige die eigenlijk niet opengemaakt kan worden. (ze is drachtig).

Nou ja, hond gaat altijd voor pups dus laten we maar duimen dat er niets aan de hand is.
Door Lizzy
#580917
sylvia schreef: Ik denk dat je die rolletjes gewoon een keer ergens vind, als ze opgegeten waren hadden ze het wel uitgekotst.
Yep, dit denk ik eerlijk gezegd ook. Ik verwacht gewoon niet dat ze het op hebben gegeten. Misschien wel mee lopen spelen en ligt het ergens in de struiken ofzo.

Maar enniewees, ik duim dat dat zo is!!!
Door Erna
#581926
Lizzy schreef: Heb je nog iets gevonden? Alles OK met de hondjes?
Tot nu toe niets gevonden :0:( Maar ik heb pas de halve tuin gemaaid dus het kan nog aan de andere kant liggen.

De hondjes zijn allemaal nog steeds ok. Ze eten goed, spelen en zijn vrolijk. We zijn nu 2 dagen verder en het lijkt me dat ik al iets had moeten merken als eentje die strips had opgegeten. Toch?
Door Lizzy
#581931
Erna schreef: Tot nu toe niets gevonden :0:( Maar ik heb pas de halve tuin gemaaid dus het kan nog aan de andere kant liggen.

De hondjes zijn allemaal nog steeds ok. Ze eten goed, spelen en zijn vrolijk. We zijn nu 2 dagen verder en het lijkt me dat ik al iets had moeten merken als eentje die strips had opgegeten. Toch?
Gelukkig dat alles kits is! Ja, ik denk zelf dat je nu wel iets gemerkt zou hebben... En zelf denk ik, dat als het opgegeten is, het er misschien gewoon met de ontlasting wel weer uit komt. In een dicht kokertje dus. Je zou eigenlijk iedere dol moeten controleren 8) ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door