Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Nitus
#580296
Helen schreef: Hij is prachtig!! En man was is hij grooot! Kuma was op die leeftijd echt nog een pup. Kuma is nu 29 kg ongeveer. Man, Fedor die haalt zeker de 35 kg nog wel!!
Thanks.... wij vinden hem ook wel goed gelukt ;). En 35 kilo haalt hij zeker wel, ik denk dat ie wel richting de 40 gaat als hij helemaal uitgegroeid is. Aan zijn gangwerk kun je vaak nog zien dat ie nog een jonge hond is en aan zijn bouw, hij is nog erg smal, een slungeltje ;).
Gebruikersavatar
Door Nitus
#580297
[quote="Karin & Pyrs"]
Ja, hij wordt al een prachtige, echte vent !!
[/quote]

Dank u ;), en hij heeft van de week voor het eerst op 3 poten tegen een boom gepiest, zonder om te vallen 8).
Door K@rin
#580300
[quote="Nitus"]
Dank u ;), en hij heeft van de week voor het eerst op 3 poten tegen een boom gepiest, zonder om te vallen 8).
[/quote]

Zie je wel, het begin is er dus al ;D
Door Ine
#580302
Heb even in m'n verbeelding de achterpoten iets naar achter gezet en dan zie ik toch een mooie rechte rug en niet die glijbaan!
Wat is hij ontzettend mooi zeg!! :-*
Door Sella
#580588
Oh wat is hij móói! Die gaat net als die van ons wel aardig aan de kg komen! Hij is toch ook al flink hoog?
Die van mij is al tegen of over de 70 cm :-X
En stérk.
Jammer dat hij zo in de lappenmand zit.
Meestal laten die maffe herders het slecht merken vind ik als ze niet zo lekker zijn. Tuurlijk, geef ze een prik en ze schreeuwen moord en brand, maar ik merk toch dat je makkelijk mist dat ze niet super lekker zijn.
Sterkte met hem dat hij maar weer snel al zijn dingetjes mag doen die hij graag doet en eet natuurlijk.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#581865
Dankjullie wel voor de complimenten :-*, Fedor bloost ervan ;D.

Nog even een updeetje: waarschijnlijk is het toch een obstructie (geweest) :-\. Ik kan alleen de koorts van donderdag niet echt verklaren...

Donderdag ging het dus na het DA bezoek al snel weer beter met hem. Vrijdag was hij nog wel wat sloom, maar geen koorts en hij heeft gewoon gegeten. Zaterdagmorgen belde m'n vriend (ik was op weg naar lelystad ;)) dat Fedor last had van erge spuitpoep, erg sloom was en niet wilde eten :o! Toen begon ik mij wel weer enige zorgen te maken.... 's avonds wilde hij gelukkig z'n ontbijtje wel opeten en ging hij daarna nog even in de tuin zitten en dat klonk weinig bemoedigend :-X. Ben het meteen gaan opruimen en ontdekte iets hards met hele scherpe uitsteeksels in die smurrie, heb het afgespoeld en aan een grondige inspectie onderworpen en volgens mij was het een kippenbotje... Nu is de vraag alleen, is dit een kippenbotje van de kippenbout die hij dinsdag heeft gegeten (herkomst Islam centrum)? Of heeft hij iets op straat of in de tuin gevonden? We vinden onder onze hulstboom weleens vaker botten, dat zijn waarschijnlijk tafelrestjes die mensen op hun composthoop gooien en Vlaamse gaaien in onze boom gaan oppeuzelen, óf wat mensen over de schutting gooien :-\. Het lijkt alsof dat stukje bot verhit is geweest, maar zeker weten doe ik het niet omdat ik niet weet hoe halfverteerd bot eruit ziet.

Shit... ik krijg nu ook ineens de bibbers met het voeren van botten :'(, en daar ben ik eigenlijk nog nooit bang voor geweest.

En het volgende probleem is: was dit het enige stukje dat hem dwars zat of zwerft er nog meer rond in zijn ingewanden? :-\
Hij heeft gisteren trouwens wel weer perfect gepoept, en z'n temperatuur was 38,2, dus dat is is allemaal in orde. Nou ja, we kijken het nog wel even aan, hij was gisteren en vandaag ook een stuk levendiger als de afgelopen dagen. We houden hem scherp in de gaten, en vanavond krijgt hij haaskarkas met orgaanvlees... pfff in één keer is BARF-en weer spannend :(.
Door Helen
#581970
Jeetje wat een schrik joh....En wat een geluk dat het stuk bot er zonder letsel te veroorzaken zo uit is gekomen....
Ook lastig omdat je niet weet of het bot wel of niet verhit is geweest...
Als je zenuwachtig bent voor zijn avondeten, dan zou ik het het karkas gewoon stukslaan met een hamer. Fijn voor jouw gemoedsrust en als je het weer aan kunt kan je het hem weer zonder stuk te slaan voeren ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door