Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door danielle1980
#577453
Lizzy schreef: Ja, ik zou even op de 1000 blijven. Als hij diarree houdt, ietsjes minder gaan geven. Als de diarree over is, weer proberen langzaam op te voeren naar 1000.

Ik hoop dat de daling doorzet. Geef anders nog 1 capsule extra cranberry of wat appelazijn.
ok dat zal ik doen, de cranberry nog 1 extra.

net tijdens wandelen was hij onder de 7.

hij heeft ook al 2 dagen nu niet meer s ochtends vroeg geblaft om ons wakker te maken om te plassen.
beide dagen 10 uur, nou dats een mooie tijd. :)
Door Lizzy
#578057
danielle1980 schreef: de ph was vandaag 6,5 :D
hoelang moet ik eigenlijk doorgaan ermee?
Hee, goehoed! Ik zou voorlopig nog een weekje doorgaan.
Door danielle1980
#578198
Lizzy schreef: Hee, goehoed! Ik zou voorlopig nog een weekje doorgaan.
ok dan doe ik dat zeker. ;)
hij plast en drinkt ook gelijk stukken minder. 8)

smuldier krijgt hij voorlopig niet meer.
hij krijgt nu barf voorlopig en straks ook bibi.
daarna ga ik ook cb proberen en dan weer smuldier, gewoon kijken of t daardoor komt.
maar als ik verhuist ben gaan we zo en zo meer barfen, want dan komt er vriezer bij. ;)
Gebruikersavatar
Door yolande.van-den-berge
#3349344
Hallo!
Ik zou graag willen doorgaan op dit onderwerp. Mijn 2 Beaucerons plassen beide in huis. Naar de da; beide struviet stenen; verhoogde witte bloedcellen en te hoge Ph.
AB gestart 5 dagen; niet! Gestart met dieet brokken hetgeen dierenarts adviseerde maar KVV van Degomeat gevarieerder gaan aanbieden. Kregen vnl rund (70%). Nu 5 diersoorten en 1 x keer week zalm. Daarbij 2 cranberrie kapsules Kruidvat en 1 kiwi per dag. Extra water motivatie tot drinken door 1 theelepel melk toe te voegen op 1 bak water.
Resultaat na 2 weken; geen struviet gruis meer.! 1 hond zonder verhoogde witte bloedcellen de ander licht verhoogd. Echter nog toren hoog ph ( donkergroen op de strip)! Plas gedrag is verbeterd dwz ze plassen minder vaak en langer maar wel nog in huis:(

Vraag is wat kan ik nu nog doenom die ph verder om laag te krijgen??
Indien de reu blijft plassen in huis krijgt hij vlgd week weer AB temeer daar hij ook verhoogde witte bloedcellen heeft. De teef plast in haar slaap en is qua bloed lab etc nu geheel in orde muv hoge PH

Alvast veel dank voor je reactie!
Gebruikersavatar
Door yolande.van-den-berge
#3349388
Lizzy schreef:Kun je me vertellen wat de pH waarde is?
Op de strip due in de urine wordt gehouden is de kleur het groenst dus dan moet je denken aan een ph van 9
Gebruikersavatar
Door yolande.van-den-berge
#3349389
De da stelt voor om de cranberrie capsules te verhogen van 2 naar 3 per dag.

Op zich vind ik het heel vreemd die hoge PH aangezien ze vlees krijgen en vit C suppletie terwijl dit laatste discutabel is omdat honden zelf vit C aanmaken. Ze lopen veel in de tuin en snoepen dan van alles; bast, wilde pruimen, appels, hout, gras, beukennootjes etc
Ze kregen als snacks gerookte kippen vleugels. Daar ben ik med gestopt. Tussendoor krijgen ze alleen nog fruit en groente zoals komkommer, wortel, soms bleekselderij. Maar de mate waarin is toch beperkt tov de hoeveelheid vlees 800 resp 1200-1400 gram
Door Lizzy
#3349407
Een pH van 9 ??!???! Oh, dat is echt wel super alkalisch..... En geen klachten? Ik zou zelf eerst beginnen met zelf pH waarde strips te kopen en zelf gaan meten. Want ik weet niet hoe er gemeten is maar het beste meet je ochtend urine die vers is. Oude urine bijv. geeft een verhoogde pH waarde. Zo duur zijn ze gelukkig niet: https://www.gezondeshop.nl/ph-teststrookjes.html. En dan ben ik dus heel benieuwd (nogmaals, verse ochtend urine nemen en dus gelijk meten!) of de pH waarde nog zo idioot hoog is.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3349412
Ik denk dat fruit en zetmeelrijke groenten beter vermeden worden. Koolhydraten werken pH verhogend.
Geef je nu 800gr groenten en fruit tov 1200gr vlees? Dat is meer dan een derde, en dus wel ontzettend veel. Dat lijkt me niet verstandig hoor.
Gebruikersavatar
Door yolande.van-den-berge
#3349414
Lizzy schreef:Een pH van 9 ??!???! Oh, dat is echt wel super alkalisch..... En geen klachten? Ik zou zelf eerst beginnen met zelf pH waarde strips te kopen en zelf gaan meten. Want ik weet niet hoe er gemeten is maar het beste meet je ochtend urine die vers is. Oude urine bijv. geeft een verhoogde pH waarde. Zo duur zijn ze gelukkig niet: https://www.gezondeshop.nl/ph-teststrookjes.html. En dan ben ik dus heel benieuwd (nogmaals, verse ochtend urine nemen en dus gelijk meten!) of de pH waarde nog zo idioot hoog is.

Ik heb stripjes in huis dus ik zal morgenochtend de ochtend urine meten!


Het was verse urine om 930 opgevangen en om 1015 uur bij DA. Geen gruis meer dus dat is op zich al vreemd want gruis lost vnl op bij een zure urine?!


Ik geef geen zetmeelrijke groenten. Fruit geef ik ivm vitamine c. Dus 1 kiwi per hond per dag en wat blauwe bessen, cranberries gedroogd en stuk appel if peer dus de hh komt niet boven de 200 gram uit

De 800 gram is de hh vlees die mijn teef krijgt en de 1200-1400 gram is de hh vlees die mijn reu krijgt.
Door Lizzy
#3349422
yolande.van-den-berge schreef:Ik heb stripjes in huis dus ik zal morgenochtend de ochtend urine meten!


Het was verse urine om 930 opgevangen en om 1015 uur bij DA. Geen gruis meer dus dat is op zich al vreemd want gruis lost vnl op bij een zure urine?!


Ik geef geen zetmeelrijke groenten. Fruit geef ik ivm vitamine c. Dus 1 kiwi per hond per dag en wat blauwe bessen, cranberries gedroogd en stuk appel if peer dus de hh komt niet boven de 200 gram uit

De 800 gram is de hh vlees die mijn teef krijgt en de 1200-1400 gram is de hh vlees die mijn reu krijgt.
Je bent hartstikke goed bezig dus mij is het ook een raadsel waarom de urine zo alkalisch is. In alkalische urine kan struviet vormen ja. Ik weet niet hoe je Engels is maar dit is een fijn artikel : https://healthypets.mercola.com/sites/h ... ition.aspx. Daar staan ook wel hints en tips in hoe de pH waarde te verlagen. Maar eigenlijk doe je alles zoals je moet doen. Ik zou toch eerst zelf meten en dan eventueel toch cranberry verhogen. Wat ook erg goed schijnt te werken om de urine aan te zuren is biologische appelazijn (ongefilterd).
Gebruikersavatar
Door yolande.van-den-berge
#3349621
Lizzy schreef:Je bent hartstikke goed bezig dus mij is het ook een raadsel waarom de urine zo alkalisch is. In alkalische urine kan struviet vormen ja. Ik weet niet hoe je Engels is maar dit is een fijn artikel : https://healthypets.mercola.com/sites/h ... ition.aspx. Daar staan ook wel hints en tips in hoe de pH waarde te verlagen. Maar eigenlijk doe je alles zoals je moet doen. Ik zou toch eerst zelf meten en dan eventueel toch cranberry verhogen. Wat ook erg goed schijnt te werken om de urine aan te zuren is biologische appelazijn (ongefilterd).


Dankje Lizzy! Heel fijn dat ik op deze site terecht kan met mijn vragen ☺️ Ik ga de appel azijn ook gebruiken en pens tijdelijk ophogen!

Zodra de ph daalt laat ik het weten. Nogmaals dank!



Update!

De ph waarde van de reu is 5/6
De ph waarde van de teef is 7

Enige verschil tussen beide is dat ik de reu 1000 Mg vit c heb geheven sinds 5 dagen en de teef niet.

Het is dus gelukt!! Ik ga de vit c doseren g nu terug brengen naar 500 Mg en de teef ook vit c geven. Dan over 1 week urine nog eens meten op ph.

Ik ga ervanuit dat het struviet gruis tot een blaas ontsteking heeft geleid omdat beide honden gruis hadden; instaan door te alkalische ph.. door voeding ondanks dat ze vers vlees eten..

Mocht iemand hier nog anders over denken of aanvullingen hebben dan hoor ik het heel graag!!

Met dank!! Groet Yolande
Door blazerke
#3466673
Ik lees mee , want zit ongeveer met het zelfde probleem .
kan er mij iemand vertellen welke vitamine c jullie geven , merk ?

Groeten
Marc
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door