Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Malamoods
#573281
Eh tja, ik denk dat de kippennekjes van gisteravond niet zo lekker zijn gevallen... :( Heb ze gisteren voor de tweede keer gegeven... De eerste keer prima, maar nu dus niet... Ikijok heeft al bijna tien keer gebraakt zo'n drie uur tijd.... Eerst bruine drap, nu witte gebonden drap met stukjes bot erin... Hij is duidelijk misselijk (smakken, rekken en strekken van zijn buik), is of sloom, of zeer onrustig... Ik masseer zijn buikje, maar kan ik verder nog iets doen voor hem? Wel eten geven, of juist niet (kvv staat voor vandaag gepland)? En hoe kan het nu dat hij dit keer de nekken niet goed verteerd? Ikijok voelt zich duidelijk niet lekker, wie heeft advies?

Rachel.
Door Hanny
#573284
Hallo Rachel,

Ik zou wel een beetje eten geven. Let op voldoende vocht. Lepeltje yoghurt met een beetje (veel) water.
Stel, dat er ergens iets een beetje ongemakkelijk zit, misschien kan het er dan met het voer aan de achterkant weer uit komen.
Geen idee, waarom er nu niet zo goed wordt verteerd.
Misschien zou het zo kunnen zijn dat hij last heeft van een virusje en dat het eten dan naar buiten komt, voordat het goed verteerd is. Heb geen idee, of zoiets kan, maar het lijkt me niet onwaarschijnlijk.
Als er iemand anders zou adviseren om niets te geven, dan kan dat net zo goed verstandig zijn, weet ik niet, maar ik zou wel wat geven.
Beetje wandelen, zou ik zeker gaan doen.
Schiet je veel mee op met zo'n advies.
Laat je weten hoe het gaat?

Hanny
Door Laura2004
#573285
In ieder geval zou ik zorgen dat hij genoeg drinkt. En het zou me niks verbazen als dit door de hitte komt. Ziggy was van het weekend echt strontziek en Kai is ook aan de dunne, maar als je het niet vertrouwt zou ik naar de DA gaan met hem. Tien keer braken vind ik zelf wel heel erg vaak.
Ik hoop dat hij zich gauw weer beter voelt.
Door Lil
#573353
Ik kan het zo niet zeggen. Als het een virusje is zou je namelijk een dag laten vasten (ook pupjes, Boris moest met zijn virus zelfs drie dagen vasten, hij was toen 15 weken). Als het alleen verkeerd is gevallen dan gewoon wat kvv geven. Zie je meteen of hij dit wel verdraagt.
Door Lizzy
#573363
Malamoods schreef: Eh tja, ik denk dat de kippennekjes van gisteravond niet zo lekker zijn gevallen... :( Heb ze gisteren voor de tweede keer gegeven... De eerste keer prima, maar nu dus niet... Ikijok heeft al bijna tien keer gebraakt zo'n drie uur tijd.... Eerst bruine drap, nu witte gebonden drap met stukjes bot erin... Hij is duidelijk misselijk (smakken, rekken en strekken van zijn buik), is of sloom, of zeer onrustig... Ik masseer zijn buikje, maar kan ik verder nog iets doen voor hem? Wel eten geven, of juist niet (kvv staat voor vandaag gepland)? En hoe kan het nu dat hij dit keer de nekken niet goed verteerd? Ikijok voelt zich duidelijk niet lekker, wie heeft advies?

Rachel.
Stinkt het braaksel erg? Ik heb namelijk zoiets soortgelijks gehad met Brutus na het eten van te harde ribben.

Maar, het kan net zo goed een virusje zijn ja. Moeilijk inschatten, zoiets.

Ik heb een simpele regel: als mijn honden willen eten, geef ik ze gewoon eten. En versvlees is prima. Als hij niet wil eten: geen eten geven en even wat laten vasten.

Verder zou ik Okugest geven.

En ik zou naar de DA gaan als je het niet vertrouwt.

Toch verwacht ik op zich eigenlijk niet dat het de nekken zijn, die hem dwars zitten. Dat zou echt de eerste keer zijn, dat nekken voor problemen zorgen en dat lijkt me echt sterk! Kippennekken zijn echt bijzonder zacht en veilig. Heeft hij ze gekluift of in 1 keer ingeslikt?
Door Malamoods
#573376
Ik heb ze platgeslagen (net als de vorige keer) en per stuk aan hem gegeven. Ik hou hem eerst vast en als hij kraakt, dan laat ik de nek los en mag hij hem zelf verorberen... Misschien stukjes heel naar binnen geslikt, maar over het algemeen heeft hij goed gekraakt dacht ik...

Zijn braaksel stinkt niet erg... Ik heb hem vanochtend uiteindelijjk gewoon zijn kvv gegeven. Hij heeft heerlijk gegeten en gedronken en is daarna in diepe slaap gevallen...

Ik weet wel dat Ikijok (als het even kan) van alles van straat probeert te vreten. Veel laat hij wel los, maar met natuurproducten (takjes, blaadjes en planten en gras e.d.) laat hij moeilijk los... Hij vreet echt bergen met gras, om helemaal gestoord van te worden....

Nu gaat het wel beter met Ikijok, denk dat het wel weer vanzelf overgaat... Ik hou het gewoon effe in de gaten...

Alleen mijn koppie maakt weer overuren... Het zien van zo'n kotsende hond haalt weer alles naar boven.... :'( Ik ben gewoon diep in mijn hart soms zoooooo bang dat ik zoiets nog een keer tref... Belachelijk, ik weet het.... Maar verstand kan het prima relativeren allemaal, maar mijn gevoel.... Zucht.... :(

Rachel.
Door conleeuw
#573444
ik denk ook dat als hij wil eten gewoon eten geven, wil hij niet eten, dan maar niet, alleen is het wel van belang dat hij goed blijf drinken. Er is iets in omgang, ik hoor van heel veel mensen dat hun honden een dag of wat niet lekker zijn, als ik het goed begrijp heeft hij nu al weer lekker gegeten, ik hoop maar dat het eenmalig was. En ik zou gewoon volgende keer opnieuw kippennekjes geven hoor, ik denk niet dat het aan de nekjes lag ;) wellicht dat hij inderdaad iets heb gesnoept van straat. Moeilijk als ze van straat snoepen en niet wil loslaten, je kan proberen om met hem een ruil te maken voor iets wat jij bij je draag wat wel mag, lekker stukje kaas, of een beetje gedroogde vis.... dat vinden ze vaak wel lekker genoeg om een stokje voor op te offeren ;) sterkte ermee
Door Malamoods
#573616
Dat ruilen daar ben ik al flink mee bezig en dat heeft natuurlijk even tijd nodig... Gelukkig voelt hij zich al wat beter... Ik ga inderdaad de nekken nog eens proberen, weet ik meteen of het een éénmalige actie was...

Rachel.
Door conleeuw
#573716
Malamoods schreef: Dat ruilen daar ben ik al flink mee bezig en dat heeft natuurlijk even tijd nodig... Gelukkig voelt hij zich al wat beter... Ik ga inderdaad de nekken nog eens proberen, weet ik meteen of het een éénmalige actie was...

Rachel.
inderdaad, veel tijd en bodemloze geduld ;D
Door Lizzy
#573911
Ik snap je zorgen wel hoor... En kotsen... brings back very bad memories... Ook heel herkenbaar.... Je krijgt vanzelf meer vertrouwen in hem, geloof me :-*!

En dat je pupsel alles van straat eet: ooooook heeeeeel herkenbaar ;D. Ik heb Linga het commando NEE heel goed aangeleerd. Maar desalniettemin kan ik nog steeds niet voorkomen dat ze viezigheid eet.... Ze is nu 1 jaar en eet nog steeds graag gras, modder, turf, stokjes.... En gisteren: verdorie, ze was gestopt met het eten van hondenstront en gisteren ging blijkbaar een knopje om in haar kop en heeft ze gewoon de ene hondendrol na de andere lopen vreten :o. Zo veel zelfs dat ze vanmorgen om 06:45 uur begon te bleren dat ze nodig moest poepen. En ze poepte een hoeveelheid :o. Een volwassen beer zou er jaloers op worden.....

Honden...... Waarom houden we ook alweer zo van ze?
Door Helen
#573915
Lizzy schreef: Ik snap je zorgen wel hoor... En kotsen... brings back very bad memories... Ook heel herkenbaar.... Je krijgt vanzelf meer vertrouwen in hem, geloof me :-*!

En dat je pupsel alles van straat eet: ooooook heeeeeel herkenbaar ;D. Ik heb Linga het commando NEE heel goed aangeleerd. Maar desalniettemin kan ik nog steeds niet voorkomen dat ze viezigheid eet.... Ze is nu 1 jaar en eet nog steeds graag gras, modder, turf, stokjes.... En gisteren: verdorie, ze was gestopt met het eten van hondenstront en gisteren ging blijkbaar een knopje om in haar kop en heeft ze gewoon de ene hondendrol na de andere lopen vreten :o. Zo veel zelfs dat ze vanmorgen om 06:45 uur begon te bleren dat ze nodig moest poepen. En ze poepte een hoeveelheid :o. Een volwassen beer zou er jaloers op worden.....

Honden...... Waarom houden we ook alweer zo van ze?
Ellendig he dat poepvreten....Balou heb ik een half jaartje geleden een paar weken alleen maar aan de lange lijn uit gelaten. Helemaal niet meer los. En heel fanatiek het commando los geoefend. Die beheerste ze nl in combinatie met eten op straat veel minder dan gebruikelijk. Met de lijn eraan kon ik haar direct wegtrekken als ze mijn commando niet opvolgde. En iedere keer als ze ook maar een beetje los liet of mijn richting opkwam, heb ik geclickt en fors beloond. Het resultaat is dat ze nu 98% van de keren dat ik los zeg en ze is poep aan het eten of wil het net gaan eten dat ze stopt en naar mij toe komt!!!! Door goed op te letten kan ik het poep eten nu heel behoorlijk voorkomen.
Door Malamoods
#573924
Lastig is ook nog eens dat ik gewoon buitengewoon slecht kan zien! Maar ik ben dus ook fanatiek met "los" en "nee" begonnen... Zowieso leer ik hem al (en dat werkt al vrij goed) dat aandacht voor mij altijd wat oplevert. Als hij de kans krijgt plukt hij tijdens het plassen de bladeren van de struiken af.... De draak....

Rachel.
Door Malamoods
#573926
Lizzy schreef: Ik snap je zorgen wel hoor... En kotsen... brings back very bad memories... Ook heel herkenbaar.... Je krijgt vanzelf meer vertrouwen in hem, geloof me :-*!

En dat je pupsel alles van straat eet: ooooook heeeeeel herkenbaar ;D. Ik heb Linga het commando NEE heel goed aangeleerd. Maar desalniettemin kan ik nog steeds niet voorkomen dat ze viezigheid eet.... Ze is nu 1 jaar en eet nog steeds graag gras, modder, turf, stokjes.... En gisteren: verdorie, ze was gestopt met het eten van hondenstront en gisteren ging blijkbaar een knopje om in haar kop en heeft ze gewoon de ene hondendrol na de andere lopen vreten :o. Zo veel zelfs dat ze vanmorgen om 06:45 uur begon te bleren dat ze nodig moest poepen. En ze poepte een hoeveelheid :o. Een volwassen beer zou er jaloers op worden.....

Honden...... Waarom houden we ook alweer zo van ze?
Lief dat je dat zegt Lizzy! :) Dat is exact waar ik last van heb... Die "very bad memories"...

Rachel.
Door conleeuw
#574127
Malamoods schreef: Lief dat je dat zegt Lizzy! :) Dat is exact waar ik last van heb... Die "very bad memories"...

Rachel.
Rachel, je moet eens weten hoe vaak ik voor alles, en niets met Dot bij de da heb gezeten, omdat ik zo bang was... een dag niet willen eten, hup daar ging ik weer, even een beejte diaree, hup daar ging ik weer....een beetje mank, ja hoor, ging ik me weer melden, wat heeft dat mens een eideloze geduld getoond, niet een keer heeft ze mij gezegd dat het onnodig was, en vaker dan niet liet ze mij gewoon weer de deur uit gaan zonder een consult te rekenen, zij begreep dat het kwam omdat ik May zo vroeg heb moeten laten gaan en ik daardoor een beetje overbezorgd ben geraakt, gelukkig heeft het ook gesleten, en konden wij er later samen om lachen....toen Dot een maand of 5 was, was de grote "vrees" gelukkig geweken, dus ook ik begrijp het wel, geduld met jezelf, geduld met je pup, ook jij zal er wel komen, hoe lang het duurt eer je vertrouwen hersteld is? dat weet ik niet, maar ik weet wel dat het ooit weer een beetje stabilliseert. ;) en dan nog, ik sta ook niet te jubbelen als er hier een botje uitgespuugd wordt, maar ik ken gelukkig niet meer een paniekig gevoel ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door